Ga naar inhoud


is een 4in1/quadcoax even goed als 4 aparte coaxkabels?


spongebob

Aanbevolen berichten

ik zou héél graag mijn DM8000 volledig benutten en de 4 aparte tuners elk van een aparte coaxkabel voorzien (op dit moment lus ik tuner C en D door naar tuner A en B. Maar om nu 4 kabels in mijn krappe kabelgootje te proppen??

 

Daarom mijn vraag: wie heeft ervaring met zulke 4in1-coaxkabels? Zijn ze aan te raden? Is de kwaliteit even goed als een koka799 of is een eventueel verschil verwaarloosbaar.

 

Graag jullie ervaringen en meningen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over welke lengte praat je? Op korte, tot zeg een meter of 15, afstanden zal je het niet merken. Ga je naar langere afstanden toe dan wordt het een ander verhaal. Ook is het type LNB van belang, vanwege de conversie versterking.

Er zijn vele topics te vinden over de maximale kabel lengte en die zijn ook van toepassing op de quad coax.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, het gaat over circa 20m (maximaal) en ik zou de ALPS-quad-lnb's gebruiken. Op dit moment gebruik ik de ALPS-twin-lnb's naar volle tevredenheid.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn gewoon 4 coaxkabels in 1 omhulsel, hier kun je wel 100 m mee overbruggen, dus 20 m lijkt me geen probleem, maar doordat er 4 kabels in 1 omhulsel zitten is het geheel erg stug om te verwerken, ikzelf heb 4 losse coaxkabels in een 3/4" pijp geprutst....

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn meerdere types in de 4in1 kabels. Ik werk met een multiswitch en heb daarop 4 LNBs ieder via een 4in1 kabel aangesloten.

Beste type dat ik gebruik bestaat uit 4 gekleurde coax kabels van iedre 6-7 mm met daaromheen een witte buitenmantel. Gehele kabel heeft dan een buitendiameter van 18mm (cq past door een gat van 18mm).

Minste type bestaat uit 4 dunne coax kabels van 4-5 mm die aan elkaar gelast zijn tot een platte kabel. Deze is dan weer op te rollen.

Wanneer je een goed type gebruikt is er m.i. weinig verschil. Bij mij werken de dunner kabels ook maar dat is over een afstand van hooguit 4 meter.

 

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ook een beetje af van welke satellieten je wilt ontvangen. De meeste sat's hebben zo een sterk signaal dat je enig verlies in een kabel nooit zal merken.Wat dat betreft kun je volgens mij net zo goed gebruiken maken van dunnere coaxkabels bijvoorbeeld de Belden H121. Ik heb zelf de triax 4 in 1 maar als ik zie hoe de opbouw is en hoe stug lijkt mij dat voor jou ook geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...