Ga naar inhoud


Draadloze oplossing gezocht !!


Satfreaked

Aanbevolen berichten

Mijn zusje woont net in Germany en is gebleken dat er een oud telefoonkabel naar haar huis ligt en dus geen internet mogelijk is, totdat de straat word opengehaald door T-Home.

 

Nu heeft ze draadloos internet via de buren ( in overleg ), maar komt niet verder als de keuken van haar huis.

Nu heb ik vorige week met een Linksys WRE54G accespoint het proberen te verbeteren, maar kreeg hem niet online op de router van de Buurman.

 

Wat ik dus zoek eigenlijk is een accespoint die makkelijk te configureren is op diverse routers ( niet merk gebonden ).

 

Ook zag ik vandaag in de satwinkel een grote buitenantenne met 15Db en is er iemand die dit kent en eventueel advies in kan geven.

 

Het gaat er in het kort om, draadloos internet via de buren en dat moet sterk opgepakt worden in huis van me zus.

Ook vraag ik me af of er dan een mogelijk is een Dreambox erop aan te sluiten.

 

ik hoop dat ik duidelijk overkom

 

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben nu bezig met een D-link wireless G acces point (DAP-1160)

 

aar kom er niet uit.

 

Ik ben verbonden met internet ( via buren ) daar ik een accespoint tussen zetten.

Maar volgens de CD die erbij zit installeer je dat heel simpel.

Maar ik kom pas in de Dlink met een UTP kabel maar met aangepast Ip nummer ( 192.168.0.50 ) terwijl mijn IP range van de buurman waarop ik nu internet heb is 192.168.2.1 ( en me PC is ) 192.168.2.1.

Ik kan dus in de Accespoint komen met utp en aangepast IP en dan in het menu komen ervan, maar hoe hem online krijgen met de router van de buurman is echt iets wat ik na uren niet voor elkaar krijg.

terwijl de dokumentatie zegt dat een kind de was kan doen.

 

kan iemand mij dit uitleggen hoe te doen.

 

moet ie bv op Acces point instelling of Repeater Mode....

Router > Dlink acces point > Pc... dit is de bedoeling..

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar ik kan niet zeggen dat dit hinderlijk is. zowel voor je internetsnelheid niet en ook niet voor file-overdracht.

ik heb jaren WDS gedraait (8Mbps internet van @Ziggo), db aangesloten, netwerkje en heb nagenoeg nooit hinder ondervonden.

 

je kan uiteraard ook voor een range extender kiezen maar daar heb ik mindere ervaringen mee dan middels een WDS opstelling.

 

d'accord, je moet er wel wat kaas van hebben gegeten en de apparatuur er voor hebben, maar het werkt prima.

 

ik heb alleen ervaring met WDS over 2 Linksys wrt54g routers voorzien van dd-wrt.

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hier is naar moet kijken

deze kost 117Euro en werkt zeer goed

 

 

Engenius Senao EOC-2610 outdoor accesspoint/clientbridge 600mW (11b/g)

De Engenius EOC-2610 outdoor accesspoint heeft 600mW zendvermogen en een ingebouwde 10dbi flatpanel-antenne met een groot bereik. U kunt de EOC-2610 buiten monteren en voeden via POE zodat hij in te zetten is voor hotspots en Point-to-Point-configuraties.

•Outdoor accesspoint / client-bridge

•600mW zendvermogen

•Interne 10dBi flatpanel antenne

•Externe antenne-aansluiting (RP-SMA)

•WDS repeater mode

•PoE

Wifi-hotspot of point-to-point-verbinding

De Engenius EOC-2610 wordt voornamelijk gebruikt als hotspot of client, vanwege zijn outdoor-behuizing, hoge zendvermogen

en exteren antenne-uitgang. Daarnaast kan dit accesspoint prima ingezet worden om Point-to-Point-verbindingen (straalverbindingen)

op te zetten. Dankzij het hoge zendvermogen (600mW) en de 10dBi ingebouwde 70° flatpanel-antenne heeft de EOC-2610 een

enorm bereik (tot 5km bij zichtverbindingen).

LED signaalsterkte-indicatoren

Op de achterkant van de behuizing bevinden zich LED-indicatoren, die de sterkte van de verbinding aangeven. Deze zijn

ideaal om, in geval van een point-to-point-verbinding, de EOC-2610's makkelijk uit te richten.

Multi inzetbaar

De Engenius EOC-2610 kan worden ingezet als accesspoint, client bridge, client router en WDS-accesspoint. Tevens

ondersteunt de Engenius EOC-2610 seamless roaming en MAC-filtering.

Beveiliging

Het draadloze gedeelte kan beveiligd worden via WEP, WPA of WPA2 zodat uw gegevens altijd beschermd zijn. Ook

kunt u bij de Engenius EOC-2610 uw SsiD verbergen, zodat alleen gebruikers die het SsiD weten het accesspoint kunnen

zien.

Toepassingen

U kunt de Engenius EOC-2610 ideaal gebruiken voor:

•Hotspots in jachthavens

•Hotspots op Campings

•Point-to-Point-verbindingen tot 5 kilometer

Specificaties interne antenne

- Flatpanel (70° horizontaal & 35° verticaal)

- 10dBi zendvermogen

Technische specificaties

De Engenius EOC-2610 werkt op zowel de 802.11b (11Mb) als de 802.11g (54Mb)-standaard en kan dus

snelheden halen tot 54 Mbps. Bij de EOC-2610 wordt standaard een Power over Ethernet-injector geleverd,

zodat u hem kunt voeden via PoE. U hefft dus maar één kabel nodig voor data en power.

Eigenschappen:

•600mw zendvermogen maximaal

•Ingebouwde 10 dbi Flatpanel-antenne

•Externe antenne mogelijk via RP-SMA(Female)-aansluiting

•Eenvoudig te monteren aan paal, mast of muur

•WEP, WPA, WPA2 encryptie

•Mac filtering in AP-mode

•L2 user isolation en station isolation

•802.1x ondersteuning

•Seamless roaming

•Werkt via Power over Ethernet (adapter bijgeleverd )

•WDS mode mogelijk (alleen met Engenius-producten )

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een range extender ergens halverwege neerzetten.

Ik heb op de camping zo een stuk of 10 mensen er aaan hangen met 2 simpele range extenders.

Vrij simpel te configureren ook.

suc6

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Sigma 600mW is gewoon niet toegestaan, alleen 100mW EIRP cry


Stelen mag ook niet,moet je eens in de gevangenis kijken hahaha..... laughlaugh

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sjaak

 

Het zal allemal wel sjaak ik weet wel beter.

Ik heb het vermoeden dat je nog nooit een goeie range extender gebruikt hebt.

Ik ben blij dat ze er zijn,zelfs met goeie snelheden.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even corrigeren, zolang je maar twee WDS AP's hebt halveert je snelheid niet, vanaf 3 of meer kan het hard onderuit gaan, zeker als de master over meerdere slaves pas te bereiken is.

 

En wat het vermogen aangaat sluit ik me bij Sjaak aan.

Als ik bij een klant last krijgt van zo'n illegaal vermogen accesspoint van een van de handige buurmannen krijgt die ijskoud de AT op het dak. 600 mW ben je niet nodig, 200 Mw ook niet. Gebruik dan een goede antenne of vrije frequentie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
ff serieus ja, je stoort met dit soort vermogens onze amateur banden waar wij de primaire gebruikers zijn als zendamateur.

Nou Sjaak(k), als ik met die 100 milliWhiskeys netjes aan het internetten ben en mijn buurman zendamateur zit met zijn 500 Whiskeys SSB over de amateurbanden te tetteren, dan ben ik echt niet zeker of dat dan bij mij dan geen storing veroorzaakt. frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Hallo Johan45 dit zijn de maximale toegestane vermogens (EIRP) geen 20000dbm maar een paar nulletjes minder :D


Ik moet je gelijk geven Sjaak(k)
Ik had de chinese gebruikers handleiding van een Realtek 8187 1000mW wireless high power 802.11g USB adapter verkeerd geïnterpreteerd.
Daar staat in dat ik de Tx power op 10% moet zetten om op ongeveer 20.000 dBm uit te komen.
Die chinesen gebruiken de punt als komma en dat was me even ontgaan.... smile

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...