Ga naar inhoud


wie heeft er ervaring met tele2/base slechte downloadsnelheid in belgie


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik woon in walonie (belgie) en heb daar bij base was voorheen tele2 en allin abo dus telefoon en internet van 4gig.

nu kom ik steeds maar op een downloadsnelheid van gemiddeld 2gig ik heb hier contact over gehad met de helpdesk van hen.

na diverse probeersels o.a.de rechtstreeks aansluiting op de lijn gebruik van een andere laptop verbinding met de kabel i.p.v. draadloos en al het overbodige uitgeschakeld op de laptop.dit alles zonder resultaat.

ik heb begrepen van hun dat ik plm 3 km van de centrale af zit,er werd gezegd dat 6km het maximum is.

ik heb een speedtest uitgevoerd met speedtest.net en kwam hier ook maar op maximaal 2 gig.mijn modum is een speedtoch easy box met een viop telefoonaansluiting.

nu word door de techneuten dat ik 4gig zo moeten halen daar zij uit hun testen zien dat er deze snelheid naar het modem gestuurd word.

wie kan mij iets verderen helpen ?

 

GR PETER

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


jou modem traint de snelheid naar de telefoon centrale,die

snelheid is waarde voor de kwaliteit van jou leiding

tot de centrale.

is die snelheid laag moet je bij belgacom aankloppen i.v.m

slechte koper verbinding.

Is die snelheid hoog moet je aankloppen bij jou provider omdat

ie jou niet de bandbreedte geeft die technisch mogelijk is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het duidelijker te maken, er wordt niet gevraagd naar de snelheid die je haalt op het internet maar de snelheid waarmee je modem verbinding maakt met de wijkcentrale.

 

Deze snelheid is alleen in het modem zelf uit te lezen, je zult dus in moeten loggen op je modem en dit moeten bekijken. Bij je Speedtouch kun je dat (even uit mijn hoofd) vinden via Broadband Connection/Breedbanverbinding en dan status.

 

Is deze snelheid lager dan zo'n 4000kbps (in feite 4096kbps) dan is er iets mis met de telefoonkabel tussen de centrale en je huis of met de bekabeling in je huis. Is die snelheid in orde dan zit het probleem ergens anders, wellicht bij de provider maar het kan ook zo zijn dat jij precies op de verkeerde sites zit, of zelfs een virus hebt dat veel verkeer veroorzaakt. Je kan dus alle kanten nog op.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf dsl technicus...

Je zou de noise margins moeten bekijken.

Het klopt idd, dat het met de afstand te maken hebben. Maar ik weet dat ze de snelheid veel verlagen om problemen te voorkomen.

Dus dat ze je bv een 2mb profiel zit, maar dat je gerust meer aankan.

 

Kijk naar de noise margin, dan weet je of je lijn kan verhoogt worden.

Als de noise margin minder of gelijk is aan 6db dan zal je modem vele lager syncen dan je profiel.

Als hij bv 20db is, of meer, kan je snelheid zeker verhoogt worden.

Ook kun je kijken naar de attenuation (als hij erbij staat). Hier geld de regel 10db/km vanaf de centrale.

Tot 4km, +/-40 db, ga je nog in de ideale omstandigheden op een 4mb profiel gezet worden. Als deze hoger is, zakt de snelheid gevoelig.

 

VDSL2 is open gezet voor de providers, ook in wallonie. Base zal er hopelijk ook mee beginnen, en dan zijn vele hogere snelheden mogelijk, omdat deze starten van de KVD (de wijkcentrale). Je krijgt dan 12mb profiel (maar je modem sycned tegen 20mb profiel, en kan in theorie tot 60mb).

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triss
Ben zelf dsl technicus...
Je zou de noise margins moeten bekijken.
Het klopt idd, dat het met de afstand te maken hebben. Maar ik weet dat ze de snelheid veel verlagen om problemen te voorkomen.
Dus dat ze je bv een 2mb profiel zit, maar dat je gerust meer aankan.

Kijk naar de noise margin, dan weet je of je lijn kan verhoogt worden.
Als de noise margin minder of gelijk is aan 6db dan zal je modem vele lager syncen dan je profiel.
Als hij bv 20db is, of meer, kan je snelheid zeker verhoogt worden.
Ook kun je kijken naar de attenuation (als hij erbij staat). Hier geld de regel 10db/km vanaf de centrale.
Tot 4km, +/-40 db, ga je nog in de ideale omstandigheden op een 4mb profiel gezet worden. Als deze hoger is, zakt de snelheid gevoelig.


VDSL2 is open gezet voor de providers, ook in wallonie. Base zal er hopelijk ook mee beginnen, en dan zijn vele hogere snelheden mogelijk, omdat deze starten van de KVD (de wijkcentrale). Je krijgt dan 12mb profiel (maar je modem sycned tegen 20mb profiel, en kan in theorie tot 60mb).


nou ik vind dit een mooi verhaal maar kan je mij dan vertellen hoe ik deze tests kan uitvoeren dan heb ik wat in de hand om eens verder met base te stoeien.
kan je mij mischien ook nog zeggen of het van invloed op mijn download snelheid heeft als ik twee computers en een wirless game adaptor tegeljk gebruik en dan aan het downloaden ben.
ik heb nu een speedtouch modem type AC3DDF deze heb ik van tele2 gekregen maar nu is tele2 overgenomen door base ik heb ook en aansluiting voor telefoon hierbij volgens mij voip aansluiting. zou ik mischien omdat het base geworden is nu een ander modem moeten gebruiken of is het nu onzin wat ik zeg.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Bij mijn kameraad staat de modem gesynced op 36 Mbps,maar via een speedtest haalt hij +/- 12Mbps.zou het mogelijk zijn dat die overige gereserveerd is vooor scarlet (belgacom) tv?

ik heb hier ook 36,maar kan geen belgacom scarlet tv krijgen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wijzelf hebben Base Broadband (Home Internet 12) en we halen, op eender welk moment van de dag (via speedtest.net en andere...) een 9 en 11mb gemiddeld. Ping ongv 50

 

Volgende zaken kunnen belang hebben bij je verbinding:

-Afstand tot centrale

-Centrale zelf (is deze reeds met glasvezel verbonden, etc)

-Zit in die centrale reeds hardware (servers) van KPN (Base)?

-Belgacom, zij kunnen nl. de verbinding naar externe partners tegenhouden indien hun klanten er kunnen onder lijden.

-Interne bekabeling (Heb ik zelf meegemaakt, mijn interne bekabeling in de kelder was te vochtig, na enige aanpassing had ik wel goed signaal)

-de modem, die Thomsons zijn nu ook niet super te noemen maar doen hun werk

-Eeventueel de koperdraad in huis een 3-tal centimeter te ontstrippen en opnieuw aan te sluiten (soms raken de uiteinden aangetast doo vocht/vuil)

 

Sowieso raad ik je aan om contact op te nemen met de klantendienst, zij kunnen een test uitvoeren en indien nodig komt er iemand hiervoor langs om dit na te zien. Dit is volledig kosteloos mits dat er niks mis is met je interne bekabeling, dus kijk dit eerst even na.

 

Mocht jze toch nog een vraag hebben ofzo mag je me gerust steeds een pm sturen.

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn snelheid is momenteel bij Scarlet tussen de 3-en 3.5mb.Als ik naar mijn gegevens kijk op mijn modem router U.S.Robotics dan zijn deze een SNR-Margin 7.8(db) en de attenuatie 38.5(db).Nu vraag ik me af of de snelheid van de verbinding naar een hoger niveau kan ? Dank voor antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...