Ga naar inhoud


Kun je met een 64bit processor op 32bit draaien?


Con

Aanbevolen berichten

Omdat ik bezig ben met nieuwe hardware ben ik voorzichtig met

het gebruik van 64 versus 32 bit processors.

 

Concreet, kun je met een 64bit processor ook 32bit draaien

zonder dat dat ten koste gaat van de performance. Ik heb

namelijk niet zoveel zin om te stranden met de diverse

programma's die ik draai.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dit gaat prima.

 

Ook onder 64 bit os kun je prima 32 bits programma's draaien. Als je 4 of meer Gb geheugen gaat gebruiken dus gewoon overstappen op 64bits Win7

 

Bij 32 bits Win7 zul je nooit meer dat 3.15 Gb beschikbaar hebben (ongeveer)

 

Bij 64 bits is je volle ingeprikte geheugen beschikbaar.

 

Trouwens, bijna elke processor is 64 bits tegenwoordig of hij moet heeeel oud zijn.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Ja dit gaat prima.

Ook onder 64 bit os kun je prima 32 bits programma's draaien. Als je 4 of meer Gb geheugen gaat gebruiken dus gewoon overstappen op 64bits Win7

Bij 32 bits Win7 zul je nooit meer dat 3.15 Gb beschikbaar hebben (ongeveer)

Bij 64 bits is je volle ingeprikte geheugen beschikbaar.

Trouwens, bijna elke processor is 64 bits tegenwoordig of hij moet heeeel oud zijn.



Belangrijkste vind ik of al mijn programma's 64bit aankunnen.
Of kun je 32 emuleren in een 64bit omgeving?

Programma's, denk aan autocad, Excel enzovoort.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zit ingebouwd in het os. Win7 (dat wil je gaan gebruiken) herkent zelf of het programma 64 of 32 bits is. 32 bits programma's worden dan ook automatisch in program files (x86)\ geïnstalleerd.

 

Je merkt er niets van.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn op dit moment 2 reden om 64 bit te gebruiken.

 

1. Je wil gewoon alles proberen want dan ben je weer lekker van de straat.

2. Je steekt meer dan 4 Gig in PC omdat je dat ook nodig heb.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Er zijn op dit moment 2 reden om 64 bit te gebruiken.

1. Je wil gewoon alles proberen want dan ben je weer lekker van de straat.
2. Je steekt meer dan 4 Gig in PC omdat je dat ook nodig heb.



3. Je wilt later meer geheugen toe gaan voegen

4. Er is geen reden meer om het niet te doen, of je moet oude hardware hebben waar geen drivers voor zijn. Voor 99.5% van de huidige apparatuur is tegenwoordig gewoon goeie driver ondersteuning.

5. Je kunt gewoon 32 bits programma's onder 64 bit draaien. Andersom gaat niet. Als je een 64 bits programma hebt win je aan snelheid.

De TS wil met autocad werken en dat kan wel een beetje geheugen gebruiken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan alle heren (dames), ik ben weer gerustgesteld.

 

Nee, nog niet helemaal. . . ik heb 2 HD's intern en 2 HD's

extern (USB). Geen problemen?

 

Toppie, dank maar weer voor de input.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Crest
En onder Windows 7 64 bits kun je virtueel Windows XP 32 bits draaien, mits je de professional of ultimate versie hebt.


En mits er in je processor VT zit wat in de bios ook aan staat. (hardware virtualisatie)

Zit in de processor die de TS aan wil schaffen (zie ander topic)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pim Fortuin zou zeggen: ik krijg er helemaal zin "an".

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...