Ga naar inhoud


Vaccinatie tegen mexicaanse griep ja of nee?


Terror

Aanbevolen berichten

Hier in België lijkt het ergste al voorbij ..

 

"België bleef gespaard van Mexicaanse grieppandemie"

 

De A/H1N1-griep die in de lente heel wat slachtoffers maakte in Mexico en de Verenigde Staten, is niet doorgebroken in ons land. Dat blijkt uit een eerste evaluatie van het registratienetwerk van de Vrije Universiteit Brussel en de Université Libre de Bruxelles. "Het virus bereikte tijdens de zomer wel degelijk het Europese continent, maar de gevolgen waren tot nu toe zeer beperkt", luidt het.

 

Met de medewerking van 93 huisartsen, verspreid over de tien Belgische provincies, noteert het registratienetwerk sinds juli alle griepgevallen, zowel de seizoensgriep als de A/H1N1-griep, in ons land.

 

Minder sterfgevallen dan bij seizoensgriep

"Uit een eerste evaluatie van de cijfers blijkt nu dat België ontsnapt is aan de gevreesde grieppandemie. Op zijn hoogtepunt zorgde de griep voor twee bijkomende zieken per dag in de gemiddelde huisartsenpraktijk", aldus de VUB. Ook het aantal hospitalisaties en het aantal sterfgevallen was veel lager dan bij een uitbraak van de gewone seizoensgriep.

 

53 % mannen

Uit de cijfers blijkt dat 53 procent van de grieppatiënten mannen waren. Vooral de jongere bevolking werd getroffen: 42 procent was jonger dan twintig en slechts 6 procent was ouder dan zestig jaar. Achttien procent van de grieppatiënten had echter een risicofactor, waardoor griep ernstigere gevolgen kon hebben.

 

"Het aantal gevallen daalde de afgelopen week, voor de derde week op rij, voort tot nog 137 nieuwe gevallen per 100.000 inwoners. Daarmee lijkt de eerste grieppiek wel echt voorbij", besluit de VUB. (belga/jv)

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Yep, nadat ik vorge week kennissen had bezocht die de mexicaanse griep hadden ben ik nu ook het haasje geweest.

 

Bij mij thuis heeft de Mexicaanse griep nu thuisgehouden afgelopen weekend. Mijn kids van 3 en 6 hebben het beide gehad, beide 1 dag koorts gehad, de koorts schommelde steeds tussen 37 en 39.1 graden, het was dus een milde griep. Ik heb geen paracetamol nodig gehad, de temp ging dus heen en weer, dan weer een kwartier max 39 graden, dan weer rond de 37/38 graden.

 

Het is niet toevallig dat wij het allen gehad hebben, een keer in de week mogen de kids bij de ouders in bed slapen. Kennelijk heb ik toen iedereen besmet.

 

Ik met mijn vrouw hebben beide een avond/nacht gezweet en een flinke hoofdpijn gehad, ik had ook wat last van de buik, diarree, maar geen echte koorts kunnen meten. Kennelijk zijn wij er doorheen geslapen. Dat was zaterdag en zondag heb ik lekker ontspannen gesport.

 

De kids hebben wel beide een flinke verkoudheid eraan overgehouden (en dan met name hoesten en kuchen). Het slaat dus wel duidelijk op de longen. Zit niets anders op om ze ff binnen te houden, want de school en de creche laten ze nu niet toe om het risico van besmetting te vermijden.

 

Ik ben dus blij dat wij nu geen discussie meer hebben om mijn 3 jarige te vaccineren. Het is ongelofelijk dat het GGD toch nog adviseert om nu de tweede spuit te gaan halen als mijn jongste uitgeziekt is. Ik ben wellicht te simpel van geest om dit nog te snappen, maken zij mij nu wijs dat het dode virus een betere afweer geeft dan het levende virus??

 

Tja.....

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat1

Ik met mijn vrouw hebben beide een avond/nacht gezweet en een flinke hoofdpijn gehad, ik had ook wat last van de buik, diarree, maar geen echte koorts kunnen meten. Kennelijk zijn wij er doorheen geslapen. Dat was zaterdag en zondag heb ik lekker ontspannen gesport.

Ik ben dus blij dat wij nu geen discussie meer hebben om mijn 3 jarige te vaccineren. Het is ongelofelijk dat het GGD toch nog adviseert om nu de tweede spuit te gaan halen als mijn jongste uitgeziekt is. Ik ben wellicht te simpel van geest om dit nog te snappen, maken zij mij nu wijs dat het dode virus een betere afweer geeft dan het levende virus??

Tja.....

Weet je wel zeker dat dit de Mexicaanse griep was ??
De volwassenen en kinderen die ik ken waren minimaal 1,5 week echt goed ziek. Sommigen zelfs 2,5 weken.
Als je kinderen dan niet de Mexicaanse griep hebben gehad, maar wel flink aan de hoest zijn, zijn ze juist naar de risico groep gepromoveerd.

Als je echt 100% zeker bent dat het wel de Mexicaanse griep was, dan is de vaccinatie inderdaad overbodig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens deze bron zijn er zelfs duizenden kinderen die het zonder het te weten de Mexicaanse griep al gehad hebben.

 

Britse experts zijn er van overtuigd van duizenden schoolkinderen Mexicaanse griep hebben gehad zonder het te weten. Ze schatten dat in dichtbevolkte gebieden, zoals Londen, één op drie kinderen besmet is geraakt. Over het hele Verenigd Koninkrijk zou 15 tot 20 procent van de kinderen besmet zijn geraakt. Slechts minder dan één op tien is ook daadwerkelijk ziek geworden.

 

"Dat wordt duidelijk als we alle stukjes informatie naast elkaar leggen", aldus professor Maria Zambon. John Watson gaat nog iets verder en zegt dat de helft van de besmetten niet eens symptomen zouden vertoond hebben als ze het niet hadden geweten.

 

Daaruit blijkt ook dat slechts 5 à tien procent van de mensen medische hulp zoekt als ze griepsymptomen vertonen. Dat zou stijgen naar 30 tot 50 procent tijdens een pandemie.

 

Momenteel is Zambon bezig met het herberekenen van het aantal besmette gevallen in het Verenigd Koninkrijk. (edp)

 

Source: Hln

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo direct om 21:30 uur (tot 22:00 uur) op NED2 gaat Andere Tijden over griep,

maar dan over vorige griepgolven die Nederland aandeden.

En met natuurlijk de vraag: Vaccineren of niet?

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bangkok By Night
Kaart is wel al meer dan 10 dagen oud.

09/11/2009 au 15/11/2009

Mvg.
BbyN

Het nieuwste plaatje laat zien dat het nog een stuk erger is:

post-167-1318260523,8635_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderzoek in Nederland naar overlijden peuters na griepprik

 

Het centrum voor bijwerkingen Lareb heeft na de eerste vaccinatieronde tegen de Mexicaanse griep in Nederland twee meldingen gehad van kinderen die vlak na de inenting zijn overleden. In beide gevallen wordt nader onderzoek verricht, laat het centrum weten.

 

Eén kind van 3 jaar had een ernstige hartafwijking en overleed vijf dagen na vaccinatie. "Er is geen aanwijzing voor een relatie met het vaccineren", stelt het centrum, dat het geval toch nader onderzoekt.

 

Geen andere oorzaak gevonden

Het tweede kind kreeg na de griepprik koorts en stierf een dag na toediening van het vaccin. "Behalve koorts had het 2-jarige kind geen andere verschijnselen die wijzen op een relatie met het toedienen van het griepvaccin, maar er is ook geen duidelijke andere oorzaak voor het overlijden gevonden", stelt Lareb.

Het Nederlandse centrum voor bijwerkingen kon niet zeggen hoe lang het duurt voordat er uitsluitsel is over de doodsoorzaak. (anp/jv)

 

Source: Hln

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...