Ga naar inhoud


Vraag over kitten douchewand.


Gast Django

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: alx
Gek genoeg, stond in de bouwaanwijzing dat de kit aan de
buitenzijde moest worden aangebracht, bij de mijne.


ja dat klopt aan de buiten kant af kitten maar nu gaat het om het water dat in het profiel loopt waar de glas plaat in vast zit als je dat af kit kun je aan beide kanten af kitten als hij in rubbers zit hoeft dat niet het profiel is water dicht

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gevoelsmatig zeg ik aan de binnenkant, zie mijn verleden verhaal.

 

Maar hier zie je ook weer, dat er verschillende opvattingen zijn.

 

Dus wij doen het gewoon weer aan de binnenkant.

 

Een ieder bedankt voor zijn/haar inbreng. smile

 

Mag voor mij een slotje op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb pas een badkamer renovatie gehad van onze woningbouw en heb daar zelf een douce-cabine in geplaatst. De afkitter die nog moest komen heb ik gevraagd om de cabine aan binnen en buitenkant voor mij af te kitten hij zei mij, dat dit enkelt aan buitenkant mocht, om redenen die diverse mensen hier al hebben aangegeven.

 

v.g. p2040

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het afkitten van de douchewand geschied uitsluitend aan de buitenzijde.....dit om lekkage naar buiten toe te voorkomen..

 

Het water wat eventueel onder de profielen doorloopt vind dan een stop bij de aan de buitenzijde geplaatste kit..

Echter dit water kan gemakkelijk weer verdampen omdat de binnenzijde geen kit bevat...dus geen schimmelvorming of andere viezigheid...

 

Suc6

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Django
Als ik Google kom ik er niet meer uit, dus nu een vraag aan de experts, kit je douchewand aan de binnen- of buiten kant af.


Ik ben geen echte expert, maar wel een ervaringsdeskundige (zonder certificaat)

zoals Gerard 76 ook al schrijft:

plaats tussen het profiel en de wand en tussen profiel en doucebak de sanitaire kit.
de overtollige kit aan de binnen en buitenkant verwijderen.
Zo ontstaat een minimale kitrand, geen mogelijkheid voor vervuilingen om zich ergens te nestelen, zeer goede bevestiging van de cabine/wand.

suc6

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Digipaps
Het afkitten van de douchewand geschied uitsluitend aan de buitenzijde.....dit om lekkage naar buiten toe te voorkomen..

Het water wat eventueel onder de profielen doorloopt vind dan een stop bij de aan de buitenzijde geplaatste kit..
Echter dit water kan gemakkelijk weer verdampen omdat de binnenzijde geen kit bevat...dus geen schimmelvorming of andere viezigheid...

Suc6

De omgekeerde wereld, juist als je de buitenkant kit kan er water onder je deurtjes en de wand lopen en zitten, daar ontstaat dan kalk en schimmel. En je kunt er dan niet meer bijkomen om de troep en kalkaanslag te verwijderen. Kit je het aan de binnenkant dan kan het water er gewoon niet onderlopen, en ook geen kalk en schimmel meer veroorzaken laugh


daarom hebben de meeste douchekabines aan de binnenkant gaatjes zitten. Zodat het water weg kan lopen wat in bv de rails van de wieltjes komt te staan. Ga je nu de binnenkant afkitten dan kit je die gaatjes ook dicht.

Je mag een douchekabine niet aan de binnenkant afkitten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sjaak(k)

ook al werk je met smily's, lees en begrijp wat ik schrijf, voordat je weer eens een "leuk bedoeld" en opbouwend commentaar geef.

 

Begrijp dus dat jij niet netjes en op de uitgetekende lijnen kunt kitten/werken.

Jij volgt altijd de adviezen van een fabrikant?

 

 

@Sjattuh

Citaat:

daarom hebben de meeste douchekabines aan de binnenkant gaatjes zitten. Zodat het water weg kan lopen wat in bv de rails van de wieltjes komt te staan. Ga je nu de binnenkant afkitten dan kit je die gaatjes ook dicht.

 

Je mag een douchekabine niet aan de binnenkant afkitten

 

Ik kit de buitenkant van het profiel van de cabine met zijn omgeving af, afwateringsgaatjes welke in de douchebak ontwateren, behoor je natuurlijk nooit af te kitten,

Moet ik dan alle basis handelingen gaan opschrijven, hoe en wat? doe ik dus niet.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ook niet in de schuifdeurtjes zelf want die zijn ook massief.


Jammer , Die bij mij zitten in een profiel, en wat denk je.?

met gaatjes aan de douche bak kant.

Citaat:
Als ik Google kom ik er niet meer uit, dus nu een vraag aan de experts, kit je douchewand aan de binnen- of buiten kant af.

Bij voorbaat mijn dank.

P.S. Ik heb vanochtend 2 sanitair zaken gebeld, de ene zij binnenkant en de andere buitenkant.
Zo kan die wel weer.


En waaruit blijkt dat het bij de TS om een massieve wand gaat.?

Mijn (glazen)zijwand zit in een profiel en is aan de buitenkant gekit omdat er afwaterings openingen aan de binnenkant zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

geweldig topic. eenvoudige vraag en het gaat heen en weer. Ook misschien wel leuk als op een verjaardag het een beetje inslaapt? Geen voetbal discussies meer. lekker over kitten en douchewanden praten.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm wel degelijk zelf geplaatst.

Waar baseer jij je mening op Sjaak,

dat jij beweert dat ik dat niet zou hebben gedaan?????

Niet op basis van mijn uitspraken iig.

 

Als je het op mijn manier doet,en je verstand gebruikt,

heb je geen overtollige kitresten op plekken waar ze niet horen.

 

En trouwens,hier geen schimmel of troep of wat dan ook.

Maar al jarenlang een prima afgekitte en hygiënische douchecabine. wink


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...