Ga naar inhoud


Vraag over kitten douchewand.


Gast Django

Aanbevolen berichten

Als ik Google kom ik er niet meer uit, dus nu een vraag aan de experts, kit je douchewand aan de binnen- of buiten kant af.

 

Bij voorbaat mijn dank.

 

P.S. Ik heb vanochtend 2 sanitair zaken gebeld, de ene zij binnenkant en de andere buitenkant.

Zo kan die wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


?????

 

Water "vast" komt te staan, dit ontgaat mij eerlijk gezegd.

 

Wij hebben een nieuwe douchehoek in glas met op de muren 2 aluminium houders met een vaste glaswand en de andere is een openslaande deur direct op de vloer- met een kleine strip, waar deze opvalt - en een gedeelte van 30 cm vast, deze laatste dient ook gekit te worden.

Vroeger, nou ja 1972, heb ik ooit een douchewand geplaatst en alleen de binnenkant gekit, nooit problemen mee gehad.

Mijn zoon gaat hem nu plaatsen - pa zijn handen willen niet echt meer - en wil graag weten hoe of wat.

 

Ons idee is, als je hem alleen aan de buitenkant kit blijft er toch altijd resten van het douchen achter de zijkanten en onder het glas zitten.

Geeft dat dan in de toekomst geen rotzooi?

 

Dus toch aan 2 kanten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik, als niet deskundige, zou hem in íeder geval aan de binnenkant kitten, zoals ik ook heb gedaan. Zo komt er geen water tussen de douchewand en de douchebak/muur, wat op termijn gaat schimmelen...

 

En, al kit je aan de binnenkant, het water loopt uiteindelijk toch wel over een of ander randje weg...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kitten doe je aan de natte kant!

dus in de douche

van buiten kitten en van binnen niet is domme zever praat

hier gaat bevuild water achter kruipen en voor je het weet heb je de paddenstoelen op de douche deur staan

buiten kant kun je doen maar hoeft niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn douchewand die er al ruim 10 jaar zit, heb ik aan de buitenkant gekit, de douchbak zelf natuurlijk aan de binnenkant. Ik heb nog nooit paddenstoelen gezien, of geroken. Nu is wel mijn hele badkamer betegeld met grote marmeren tegels zonder voegen, dus een volkomen vlakke wand.

Maar als je normale tegels hebt, met voegen zou ik wel ook aan de binnenkant netjes afkitten, omdat de voeg meestal iets dieper ligt dan de tegel.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schimmelvrij betekent: met arsenicum of ander zwaar gif.

Gebruik het nooit voor je aquarium!

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Douchewand plaatsen

Stap 1 Bepaal het middelpunt bla bla bla

 

<Knip>

 

Stap 9 Controleer nogmaals of de deur soepel loopt.

De douchecabine kan nu aan de buitenkant worden afgekit.

Laat de kit een dag drogen.

 

Bron: een bouwmarkt "hulp bij enge klussen informatiepagina"

 

En zo zal het ook waarschijnlijk in het bijgeleverde boekje staan..

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een waterkering aan de wand zit dan afkitten aan de buitenkant.

Zit er geen waterkering op dan afkitten aan de binnenkant.

 

Let er wel op dat je een schimmelwerende kit gebruikt.

 

Ook geheel afhankelijk van de afzuiging in je badkamer, moet je ook letten of geen condensvorming hebt aan de buitenzijdde van de scheidingswand. Gebeurd dit nl. wel dan moet je echt aan 2 kanten kitten.

 

Gebruik in ieder geval nooit acrylaatkit of sileconenkit, maar sanitairkit. Dit staat expleciet op de verpakking vermeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek genoeg, stond in de bouwaanwijzing dat de kit aan de

buitenzijde moest worden aangebracht, bij de mijne.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...