Ga naar inhoud


Rotor draait niet: oplossing?


Blackbriar

Aanbevolen berichten

Sinds deze week ben ik in het gelukkige bezit van een DM8000. Net als vele anderen in dit forum (zie verscheidene threads) kreeg ik de rotor (Moteck 2100A) niet betrouwbaar aan de praat. Van alles geprobeerd: andere images (zelfs originele Dreambox image), USALS, fast en slow Disequ, rotor gereset, etc.

De oplossing bleek, voor mij althans, te liggen in instelling van de tweede tuner. Deze had ik staan op "equal to A" en dat lijkt de oorzaak van het probleem. Als er niets op aangesloten is dan hoort hij te staan op loopthrough of op nothing connected. Achteraf logisch, als hij uit eigen beweging de tweede tuner pakt dan gebeurt er uiteraard niets.

 

Hopelijk kunnen anderen hiet hun voordeel mee doen. Ik ben nu helemaal tevreden met mijn dreambox met MiLo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ook sinds deze week een 8000 staan, en had hetzelfde probleem als jij. ook bij mij stond de tweede tuner op gelijk aan A. na dit te hebben aangepast naar doorlus aan A, is de rotor eindelijk goed zijn werk aan het doen (of eigenlijk de DM8000:)) dank voor deze voor mij zeer nutige tip.

heb trouwens ook de SG2100 als rotor.

 

grtz. Fenzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Super bedankt voor deze tip!!

 

Ik heb vandaag mijn DM8000 gekregen. Telkens kreeg ik na het overschakelen naar een andere sateliet de melding "afstemmen mislukt".

 

Na het uitschakelen van de tweede tuner werkt het perfect!!

 

 

Trouwens nog een vraag, heb er ook een kabeltuner inzitten, schakelt de droomdoos automatisch naar de kabeltuner als je de zenderlijst van Ziggo in een boeket zet?? Of moet je ergens handmatig van tuner switchen?

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas bieden jullie antwoorden geen oplossing voor mij.

 

wat voor settings heb je gebruikt voor de Ah naaar de motor?

 

met een korte coaxcable van 10 meter is 40 Ah voldoende maar als ik alles aansluit aan een langer coaxcable van 30 meter dan

draait de motor alleen naar de ZERO positie en wil niet draaien

naar de sat-positie.

ik ben tot 100 AH gegaan maar zonder suc6

 

de 2e tuner = nothing connected.

 

weet iemand wat ik verkeerd doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...