Ga naar inhoud


[Kabel] Prijsverhoging Ziggo per 1 januari 2010


Hoppy

Aanbevolen berichten

En jawel, Ziggo gaat zijn prijzen weer eens verhogen en deze keer krijgt u er niets voor terug.

De verhoging gaat 1 januari 2010 in.

 

Je bent het beste af als je in 's Hertogenbosch woont.

Daar ga je maar € 10,53 betalen. Scheelt toch ruim 5 Euro.

Maar goed je gaat niet verhuizen om in een goedkope plaats te wonen neem ik aan.

 

Bron: Ziggo website

URL: http://ziggotariefswijziging.nl/

datum: 13 nov 2009

 

Stukje tekst van de website:

 

Citaat:

Waarom wordt het tarief van Televisie Z1 verhoogd?

 

Ziggo heeft op vele vlakken te maken met gestegen kosten. Uiteindelijk worden deze doorberekend in verschillende abonnementstarieven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gestegen kosten of gedaalde winsten ;-) Of is de rente van de schulden gestegen? Zo zie je maar weer... ondanks de recessie wordt toch nog alles duurder...

 

Maar wees gerust. De verhoging van het basispakket is slechts 20 cent per maand, en in Geleen is het zelfs 7 cent per maand goedkoper.

 

Veel Tripple-pay pakketten gaan met 1.55 per maand omhoog. Over de Digitale pakketten staat er niets, dus die zullen nog wel gelijk blijven...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Gestegen kosten of gedaalde winsten ;-) Of is de rente van de schulden gestegen? Zo zie je maar weer... ondanks de recessie wordt toch nog alles duurder...


Precies.
In tijden van recessie maak je geen vrienden met prijsverhogingen. Zeker als daar niets tegenover staat. Ook kleine prijsverhogingen tellen flink mee. 1.23% lijkt niets maar het is een procentje hier en een procentje daar, en zo lopen de kosten wel op.

Ik denk dat ik bij mijn baas ook niet hoef aan te komen met een "kleine" loonsverhoging van slechts 2%. Het zal wel bij 0% blijven.
En stilstand is achteruitgang dat weten we allemaal.

Het zou misschien een beter signaal zijn als Ziggo de prijzen (en snelheden) gelijk liet.
Degene die dan toch een snelheidsverhoging willen betalen er dan ook maar voor.
Een snelheidsverhoging (internet) doorvoeren voor iedereen brengt alleen maar extra kosten met zich mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit een normale prijsverhoging, niet abnormaal.

Als de mandarijnen bij AH volgende week een duppie duurder worden, hoor je ook niemand, maar zodra een tv-aanbieder een prijsverhoging, hoe klein ook, aankondigt dan lijkt Nederland, en ieder geval dit forum, weer even stil te staan.

 

Ik ben wel benieuwd wat het openstellen van de kabel voor derden volgend jaar gaat opleveren.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik begrijp alleen die prijsverhoging niet.

De OPTA plannen moeten toch juist in 2010 zorgen voor prijsverlagingen?

 

Ik vind de prijsverhoging van 20 cent niet hoog en denk voor de meeste mensen acceptabel.

Ik heb bij Canal Digitaal nog nooit zo'n kleine prijsverhoging meegemaakt in ieder geval.

 

Ik ben benieuwd wat Caiway en UPC voor prijsverhogingen in petto hebben voor 2010.

Hoewel ik vind dat UPC geen prijsverhoging zou mogen doorvoeren.

Je kan van Ziggo en Caiway nog zeggen dat ze de extra kosten van HDTV kanalen in het basispakket doorberekenen aan de abonnee.

 

UPC heeft echter voor alles een aparte dienst in het leven geroepen met stevige maandelijkse toeslagen van 13 euro per maand voor HDTV bijvoorbeeld. Dus wat zou er nu kostenverhogend kunnen zijn bij UPC in het basispakket?

 

Eigenlijk kan je stellen omdat UPC als enige niet de Nederlandse HD zenders in het basispakket stopt, dat hun digitale basispakket juist in prijs moet zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ging er toch zo prat op dat Ziggo HD kanalen gratis in het basispakket ging doorgeven. Nu is plots een verhoging van het basispakket aanvaardbaar omdat er HD zenders bij zijn gekomen.

 

Ik kan dat niet echt rijmen met elkaar. Je hebt principes of geen principes. Ik lees dan vaak van jou dat het allemaal maar onzin is dat men voor HD meer moet gaan betalen maar je zegt nu zelf dat je het acceptabel is omdat er meer HD zenders bij zijn gekomen. Je betaald dan volgens mij nog voor HD.

 

En natuurlijk moet er niet gezeurd worden om 20 eurocent verhoging. Al moet je natuurlijk wel zeggen dat het een aardige extra inkomsten is hoor. 4 miljoen keer 20 cent. Toch weer 800.000 euro extra in het laatje.

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Voor 20 cent daar ga ik echt een advocaat voor inschakelen, zijn ze nu gek geworden wink:D
Waar praat je over, bij CD gaat het met tientjes tegelijk omhoog shocked


Nee, voor 20 cent kun je geen advocaat inschalen en voor € 1 verhoging ook niet.
Mensen zeggen hun abonnement om die reden ook niet op.
Dat is ook precies waar het om gaat, kabelaars kunnen ongestraft verhogen en verliezen hierdoor nauwelijk abonnees. Lekker business wel.
Dat irriteert me mateloos.

CDS doet het ook, dus het zijn niet alleen de kabelaars.
CDS blijft naar mijn idee nog steeds relatief goedkoop, want de kabelaars rekenen allen ruim € 16 per maand voor alleen maar het standaardabonnement.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Dit is dus ver onder het gemiddelde inflatieniveau.

Wat is dan het inflatieniveau?


Begin van het jaar rond de 2 procent, gezakt tot 0,2 procent in juli en nu gestegen tot 0,7. Gemiddeld over 2009 zal deze dus zeer ruim boven de 1 procent komen.

Bron: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70936NED&D1=0&D2=(l-34)-l&HD=081020-1258&HDR=T&STB=G1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy
Origineel bericht van: woutervg
20 cent op 16 euro is net iets meer dan een procent. Dit is dus ver onder het gemiddelde inflatieniveau.


De inflatie (in NL) is de laatste maanden ruim onder de 1%, en schommelt romd de 0,5%.
Erg laag dus.



Zie bovenstaande link. De inflatie is dit jaar 4 maanden onder de 1 procent geweest. De eerste maanden zat de inflaie nog rond de 2 procent. Hij is nu weer aan het stijgen. De gemiddelde loonstijging over 2009 was overigens rond de 3 procent. Deze kosten moeten ook terugverdiend worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...