Ga naar inhoud


DRINGEND! image gezocht vr ipbox9000HD twintuner rel 2 met 2 interne smartcards


PES

Aanbevolen berichten

hoi, ik ben dringend op zoek naar een image voor de AB ipbox 9000HD twin tuners (sat) die de interne smartcard-readers ondersteunt..

ik loop al bijna 'n week 100-den forumberichten te lezen, maar nergens wordt een uitleg gegeven, wat die images exact doen of niet..

de soft die op de ipbox stond toen ik 'm kocht, ondersteunt die interne readers niet!

 

ik heb dan maar 'n image geprobeerd (pkt055_cuberevo-9000HD_flash) vanop denktenk, maar die doet het niet. Allee die doet het wel (gratis kanalen wel), maar ondersteunt de cardreaders niet..

 

Wie kan mij een stable image aanbevelen, dat alle cardreaders ondersteunt..ik hoef geen toeters of bellen, just the basics!

ik heb TV Vlaanderen (BE)en Canaal Digitaal (NL)

superbedankt op voorhand

 

P.E.S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi GeniusX,

thanks voor de snelle reactie..

welke versies van mgcamd en newcs zijn aan te raden, want ik lees hier en daar dat de mgcamd 1.33 nogal wat freezes oplevert bij opnemen en bekijken tegelijkertijd(?) - waar kan ik die ergens afhalen?

wat betekenen de toevoegingen SH4 en E1 of E2

Trouwens ik vroeg mij af: als ik die dingen googel, dan krijg ik nergens de website van de makers of enige uitleg over die dingen..

grtz

P.E.S

PS: ben je zeker dat beide cardreaders het zullen doen, want ik ben niet zo'n expert, he (ik ken wel mijn weg in computerland, maar sat is nieuw voor mij, linux is ook niet mijn specialiteit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi jotronix,

thanks voor de snelle reactie..

alleen de onderste reader? ik zoek echt een image die beide cardreaders ondersteunt, als ik telkens de cards moet switchen in het onderste slot, dan had ik evengoed die ipbox niet hoeven te kopen, toch?

grtz

P.E.S

ik lees trouwens dat de laatste versie van NLB nog een aantal bugs heeft..en dat veel users terug naar 10513 overstappen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat NLB 10513 beide cardreadres ondersteunde.Je moet dat wel instellen op de decoder :Inlog in webif - EMU-NEWCS Setup

Weet wel niet welke er juist moet gekozen worden.Iemand anders weet het mss wel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb nu zowat alle images geprobeerd, die te flashen zijn (dus niet via USB-boot), maar GEEN ENKEL ondersteunt die interne cardreaders, hoe kan dit?

(NLB, PKT, ...)

Ik heb TV-Vlaanderen (NL) en Canaal Digitaal (NL) smartcarts, alle Free to air kanalen werken, maar geen enkele waar ik voor betaal..

Ik heb wat zitten 'spelen' met de pkt055_cuberevo-9000HD_flash, er staat ergens achter de blauwe knop, dat newsc active is (?), maar het werkt niet! de gescrambelde kanalen blijven zwart :-(

is er een manier om uit te zoeken of die readers wel werken?

 

- ik weet trouwens ook niet hoe je Astra 23 kan toevoegen in deze image, want standaard geeft deze image alleen Astra 21 en Hotbird 13

ik zie nergens een 'add' knop op eender welk scherm, ook niet achter de blauwe of groene knop..

 

Al wat ik wil, is die 2 interne cardreaders aan de praat krijgen met de 2 Astra's..

 

wie o wie weet een oplossing????

 

is er misschien iemand die eventueel mij via chat (msn, skype) kan helpen

ik heb al 100'den items op allerlei forums gelezen, maar 't meeste is chinees voor mij..

please help!

 

bellejt: je schrijft: inlog in webif - EMU-NEWSC Setup, ik weet begot niet wat je daar mee bedoelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet er de NLB 10513 op en steek je kaartje in de cardreader met chip naar onder.Het zou moeten werken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PES

bellejt: je schrijft: inlog in webif - EMU-NEWSC Setup, ik weet begot niet wat je daar mee bedoelt!


je ip van de box onthouden dan internet explorer opstarten en dit invullen

http://JOUIP en op enter drukken
dan password en user invullen

gebruiker : root
wachtwoord : relook

weer enter drukken nu zit je in webif van de box
en daar stel je de interne cardreaders in bij
EMU daarin zit een submenu genaamd NEWCS Setup
vanaf daar gaat het vanzelf niet vergeten opnieuw op te starten na deze wijzigen hard reboot he helemaal dus
Link naar reactie
Delen op andere sites

He Gman2oo6, GeniusX, jotronix, bellejt, ...

thanks..

alles gelukt!

ik heb mijn 2 cards aan de praat gekregen (TVV en CD)

op de interne readers

op 19 en 23 Astra

ik had mijn DiSEqC niet correct geconfigureerd,

maar na een beetje 'trail & error' ('n beetje veel)

is alles goed gekomen.

nu kan ik gaan experimenteren met het 'innerlijke' van de ipbox

bedankt iedereen voor de snelle reacties en antwoorden

grtz

P.E.S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellietlover

@ pes

 

Als ik het goed begrepen heb heb jij uw kaartjes in de ipbox9000 zitten en kan jij tv-vlaanderen en cd kijken.

Met welke softcams werk je dan? Ik werk hier met nlb image en gebruik incubuscam die connect met cccam van mijn dreambox.

Mijn dreambox heeft dan mijn tvv kaart zitten.

Wil dat dan zeggen dat je ook rechtstreeks kan decoderen van de kaart in de ontvanger?

Graag wat tips. Ik was van mening dat incubuscam niet rechtstreeks de tvv of cd kaarten kon lezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat klopt. Incubus kan (nog) geen kaartjes lezen.

 

Ik gok dat newcs/mgcamd wordt gebruikt (die wordt standaard aangezet in NLB) en daarmee kan je wel je kaartje in een van de lezers steken en kijken.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satellietlover
@ pes

Als ik het goed begrepen heb heb jij uw kaartjes in de ipbox9000 zitten en kan jij tv-vlaanderen en cd kijken.
Met welke softcams werk je dan? Ik werk hier met nlb image en gebruik incubuscam die connect met cccam van mijn dreambox.
Mijn dreambox heeft dan mijn tvv kaart zitten.
Wil dat dan zeggen dat je ook rechtstreeks kan decoderen van de kaart in de ontvanger?
Graag wat tips. Ik was van mening dat incubuscam niet rechtstreeks de tvv of cd kaarten kon lezen.


Hoi Satellietlover..
ik heb nlb11102_9000_fix_dhcp draaien en die start idd automatisch mgcamd op, die je nodig hebt om die interne cardreaders te activeren. (zorg wel dat je de DiSEqC goed hebt staan..ik heb de astra 19 op A staan en de 23 op B)

Ik heb wel last van zogenaamde 'freezes'..op onregelmatige tijdstippen bevriest het beeld (en klank) voor enkele seconden en dan zonder dat ik iets doe springt 'hij' weer aan en speelt verder..die freezes komen zo'm om het uur (of iets minder) voor.. 't is natuurlijk wel shit als op dat moment juist iets heel spannends gebeurt..
Ik heb helaas niet veel tijd om in de setup te gaan prutsen, ik ben al blij dat die 2 kaarten werken in 1 toestel
grtz
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Met newcs is er heel wat knutselwerk mogelijk, door newcs.xml aan te passen. Misschien dat het al genoeg is om voor beide kaarten de setting carddetect op "off" te zetten. Ik kan het zelf helaas niet proberen (geen tweede kaart).

 

Veel succes!

 

Pajarin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...