Ga naar inhoud


xmltvimport 0.9.16


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Lexzie
Is het stroomverbruik van de Dreambox niet een beetje off-topic? Maar goed dat terzijde...

Ik gebruik Milo en die haalt nog steeds de EPG van een zender binnen bovenop de door deze plugin opgehaalde EPG.
Dit heeft als positief effect dat op zenders die niet door Rytec verzorgt worden (zoals bijv. de Duitse zenders) toch van EPG worden voorzien maar als een zender de verkeerde EPG doorgeeft wordt de reeds aanwezige EPG van Rytec overschreven.

Op dit moment klopt de EPG dus niet van bijv. Film1. Bij het huidige en het volgende programma wordt de informatie getoond van morgen! Foutje van Canal Digitaal en bedankt!

Zou het mogelijk zijn om dit te voorkomen maar toch EPG te kunnen ontvangen van de zenders die (nog) niet door Rytec worden verzorgd?


Op film1.1 1.2 1.3 heb ik gewoon volledige EPG eerlijk gezegd, of zie ik iets over het hoofd?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Rytec
Op film1.1 1.2 1.3 heb ik gewoon volledige EPG eerlijk gezegd, of zie ik iets over het hoofd?

Jouw info is ongetwijfeld goed, maar ik had echt de verkeerde info (van een dag later) op het lopende programma en die erna.
Zenders die jij niet verzorgt hebben die info ook, dus dat komt uit het satellietsignaal. Bij de zenders die jij wel verzorgt komt die info ook binnen en overschrijft dus die van jou, ik merkte dat ook al eens eerder aan de omschrijvingen van het programma, die was dan soms ook net ietsje anders. Maar als kabaaldigitaal de verkeerde programma-informatie doorgeeft heb ik deze overschrijving liever niet.
Ik zal vanavond nog eens kijken wat er dan gebeurd.

P.S. Is er al zicht op meer EPG? Ben met name geïnteresseerd in de Spaanse zenders (daarop krijg ik nu ook alleen 'nu' en 'straks'). Er bestaan al xmltv-projecten daarvan. Wat is ervoor nodig om dit voor jou om te zetten? De kanaal-referenties o.a.? Misschien kan ik e.e.a. daarvoor voor je doen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lexzie

 

je kan mij uw settingslijst geven.

met alles eruit enkel die spaanse die jullie willen.

probeer zo algemeen te zijn in zenders. dus niet je eigen keuze. :-)

 

ik heb al een stuk Spanje gedaan voor hispa. maar die zit op een andere sat.

 

en ik weet dat Rytec hier mee aan de slag is, maar andere prioriteiten.

 

khoor het wel

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een suggestie aan Rytec gedaan, namelijk om voor de Britse zenders de EPG te gebruiken die van de Radiotimes komt.

Die is nog eens een pak uitgebreider, er staat zelfs een quotering met sterren bij de films, en een vermelding van de acteurs die eraan meedoen en of het in 16/9 is of niet (ik weet niet welke informatie allemaal herkend wordt door Milo's plugin).

Op mijn HTPC gebruikte ik die ook altijd (maar alleen voor die zenders).

 

http://www.birtles.org.uk/xmltv/

 

Het komt erop neer dat je eigenlijk per zender zou moeten controleren waar je meeste informatie krijgt, wat een immens werk is natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand overigens al een grabber voor één+ ?

Dat lijkt mij een van die zenders waar moeilijk EPG voor te vinden is.

Die JXMLTV heeft wel een Teveblad grabber, maar die werkt niet meer, en ik denk dat teveblad alles eraan doet om het gebruik van grabbers tegen te gaan.

De VRT zelf heeft wel een site waar de programma's van één+ opstaan en op tv.be kun je zook terugvinden, maar ik heb geen idee hoe je zelf een grabber schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik heb de indruk dat het daarmee niet opgelost is.
Gebruik voorlopig de sed methode


Is dat nog steeds je indruk? Het zou gewoon moeten werken met zonder seconden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik heb de indruk dat het daarmee niet opgelost is.
Gebruik voorlopig de sed methode


Is dat nog steeds je indruk? Het zou gewoon moeten werken met zonder seconden.

Ik zal het straks nog eens proberen, ik denk dat het probleem dat ander is, dat ik precies maar één keer een import kan doen, en daarna moet ik een reboot van enigma doen voordat ik opnieuw kan importeren.
Alles lijkt anders te lukken, maar het komt er niet in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt XMLTV files "testen" met OfflineImport.py. Dus op je dreambox of zelfs op een PC (kopieer gewoon alle files in EPGImport):

 

python OfflineImport.py my.sources.xml

 

En dan kun je zien wat hij van je bestandjes vindt. Op een Linux machine (de dreambox bijvoorbeeld) kun je xmltv bestanden via http downloaden, op Windows moeten de XML bestanden lokaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe al 2 zenders gevonden waar ik nergens een grabber kan voor vinden :

 

één+

Arte Belgique (heeft niet altijd dezelfde programmering als de Franse versie)

 

Beiden staan op de teveblad.be site, maar daar doen ze er alles aan om "screen scrapers" te hinderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Een schotel tuner schakel je niet uit want dan krijg je geen cardupdates meer binnen. Maar goed, doordat er tegenwoordig een waar leger aan cardsharders zijn zal het wel weer zijn nut hebben cry


De sattuner gaat elke nacht gewoon netjes uit (=deepstandby).
Als de ontvanger in gewoon standby staat komen de updates ook niet binnen omdat de tuners dan uitgezet worden...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Op film1.1 1.2 1.3 heb ik gewoon volledige EPG eerlijk gezegd, of zie ik iets over het hoofd?

Het gaat mis na middernacht: Nu (1:11) is op Film 1.3 net Solaris begonnen maar op de Infobalk staat 0:10-2:00 Elegy / 2:00-3:30 The Life Before Her Eyes
Maar die komen morgen pas.

In de Zender EPG staat:
Vr 20.11, 00:10 Elegy
Vr 20.11, 02:00 The Life Before Her Eyes
Vr 20.11, 05:00 Fred Claus
De laatste klopt dus weer wel, maar zal verdwijnen als het 2:00 geweest is...

Ik zou wel een screenshot hier neer willen zetten maar ik weet niet hoe.

Andere zenders waar het ook fout gaat zijn: Film 1.1, Film 1.2, MGM. Misschien wel meer maar kon ze vanwege een lopende opname niet allemaal controleren. Op Ned1/2/3, rtl4/5/7/8, SBS6, Veronica, Net5 klopte het wel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie

Het gaat mis na middernacht: Nu (1:11) is op Film 1.3 net Solaris begonnen maar op de Infobalk staat 0:10-2:00 Elegy / 2:00-3:30 The Life Before Her Eyes
Maar die komen morgen pas.


Klopt, in 915 ook al aangegeven.

Origineel bericht van: Harley
Krijg toch wat rare dingen rond 0.00h, veel films die morgen rond 0.00h beginnen staat nu al bij de beschrijving.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Danchenko
Na het installeren van de xmltvimport kan ik geen screenshots op mijn 7025 meer maken. Of ik nu openpli of milo gebruik!


en hoe maakte je die in de regel dan?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...