Ga naar inhoud


welke ontvanger decodeerd wel goed?


grenszuuker

Aanbevolen berichten

De vraag is welke satellietontvnager nu eindelijk wel goed automatisch decodeerd als je een Canaldigitaal programma opneemt op de harde schijf en deze een aantal dagen of weken later wil bekijken. Met de meeste huidige ontvangers werkt het in de praktijk niet want je kan er niet van opaan dat het automatisch gebeurt. Iemand een ervaring met een merk dat wel werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk eens naar de merken die ongecodeerd opnemen zoals de Dreambox, Rebox of Vantage (En Philips). Bij al deze apparaten kan de kaart direct in de ontvanger wat je tevens een CI module scheelt in aanschaf. Hier is tevens op het forum veel over te vinden.

 

 

O ja, de Philips staat tussen haakjes omdat ik je deze niet echt aanraad i.v.m. de beperkingen en bugs. Dit is overigens de enige Canal digitaal ontvanger waarmee je ongecodeerd kunt opnemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Alle ontvangers decoderen goed, alleen sommigen geven het niet weer wink


Hier ben ik het niet mee eens. De Topfield TF7710HDPVR en Inverto IDL7000 decoderen niet goed. Na 2-3 dagen kan je het opgenomen programma niet meer zien. En het maakt niet uit welke module je gebruikt. Ook telkensmale nieuwe software gaf geen oplossing!!

De Vantage ben ik nu aan het testen moet even een paar dagen wachten om te zien dat het er nog opstaat, zie in ieder geval geen decodeerknop zitten dus hoop dat ie gewoon ongecodeerd opneemt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De rebox 9000 kan 2 uitzendingen tegelijk gedecodeerd opslaan op de harddisk als je gebruik maakt van de cardreader (werkt met de standaardsoftware). Daarnaast kun je dan nog 1 uitzending live kijken vanaf de transponders waar de opnames vanaf plaatsvinden.

 

Ook kun je 2 gecodeerde uitzendingen via PIP bekijken.

 

Voorbeeld:

 

Ned 1 opnemen en RTL 4 opnemen -> Live kijken naar Ned 2/3, RTL 5/7/8

Ned 1 opnemen en Ned 2 opnamen -> Live kijken naar alles

 

De opnames kun je nu al van de ontvanger afhalen via netwerk en in de toekomst ook via usb verwacht ik.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik heb bijna nooit problemen met de inverto en de module die in mijn signatuur staat (ik heb éénmaal tegengekomen dat er niet gedecodeerd was)

Kijk eens in het inverto forum of te zien wat de oplossing is voor dit probleem.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een aantal snuggere opmerkingen waar ik niet mee vooruitkan hier een iets andere vraagstelling: Welke HDPVR ontvanger neemt ongecodeerd op zodat er niet nog eens gedecodeerd moet worden om na een aantal dagen, als de Canaldigitaal codering is veranderd, je opgenomen programmas kan weergeven.

 

Mijn ervaring: 1.Inverto idl7000 geeft in 90% van de gevallen geen beeld meer ondanks dat autodeoderen aanstaat. 2. Topfield TF7710hdpvr idem als vorige. 3. Homecast 8100s Gaf ook geen beeld meer na 2 dagen.

 

De Vantage HD8000 wordt nu getest en totnogtoe werkt die wel ok, ik vermoed dan ook die ie ongecodeerd opneemt. Kan iemand meer dat bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Rebox 9000 neemt ongecodeerd op als je de ingebouwde cardreader gebruikt (dus niet de CI module).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

even samenvatten....?

 

Zelfs de TF7710 kan ongecodeerd opnemen, met een patched firmware of E2. Bijna alle ontvangers die eeninterne cardreader met een softcam kunnen gebruiken, nemen direct ongecodeerd op (zelf gebruik ik een Ipbox 9000). Kwestie van firmware dus.

 

Het verhaal wordt heel anders wanneer je een CAM module gebruikt, dan is het vaak nodig om je opname naderhand te decoderen (zoiets als post-descramble is vaak wel in een menuuthe terug te vinden, er is vaak geen aparte knop voor).

 

Groet,

Pajarin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...