Ga naar inhoud


Echtgenote overleden is kassa voor Energieleverancier


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Zoals sommige van jullie weten is mijn vader een drie weken geleden overleden en ben ik sinds deze week met de papierwinkel bezig om mijn moeder te ontlasten.

 

Meeste gaat wel goed op een tweetal bedrijven na.

 

Nummer 1 is een hostprovider, waarvan er toevallig vorige week een nota is binnengekomen. Die willen dus dat mijn overleden vader gaat betalen voor een nieuwe termijn van een jaar.

Heb inmiddels eea nagetrokken met hun gedeponeerde leveringsvoorwaarden wat me 2,50 Euro kostte en wat blijkt.... niks gedeponeerd en er is ook niets aan leveringsvoorwaarden te vinden op hun site.

 

Nummer 2 is de energieleverancier. Het contract staat op mijn vaders naam, en mijn moeder wilde het op haar naam overzetten. Verteld die dame aan de telefoon doodleuk dat het contract dan wordt verbroken en mijn moeder een nieuw contract moet aangaan. Natuurlijk wel met nieuwe aansluitkosten van 60 Euro. Oh ja, er kwam ook iemand langs om het af en aan te sluiten omdat dat te maken heeft met de meterstand.

 

Als je nu aan het hokken was kan ik me bij nummer 2 wel iets voorstellen, maar ze waren op 14 dagen na 45 jaar getrouwd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja dat lijkt me een waanzinnige opgave de bureaucratie van al die huidige providers, netleveranciers en andere instanties te woord te staan

 

gelukkig doe je dat want je moeder zou hopenloos verloren raken in die maalmolen van snotterige telefoondames, die om 15:00 de kinderen van school willen halen

 

tja dat is hun belang

jou belang is het correct geregeld krijgen

 

is op langstlevende een testament opgemaakt, dan is je moeder ten volle DE zelfde rechtspersoon jegens partijen en derden door de vader genomen contracten met die partijen en/of derden.

 

ga nog even langs het loket rechtshulp... (voor de juiste teksten en referenties)

maar een echtgenote kan nooit vanuit de lopende contractafspraken uitgesloten worden als de echtgenoot te overlijden komt.

 

en waar ik mee had moeten beginnen is: gecondoleerd! met je verlies

 

ciao

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de energie leverancier sporen ze niet, gewoon een wijziging rekeningnummerhouder door geven moet meer dan voldoende zijn, als ze hier niet mee akkoord gaan kan je vragen of ze de eindstand willen verrekenen met de contracthouder, in dit geval is dat je moeder, die als nabestaande nu de nieuwe contracthouder is........... wat is het probleem energie leverancier.........

 

Tevens gecondoleerd met het verlies.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Sorry, maar punt 2 geloof ik niet.
Ben daar zelf helaas bekend mee, een NAW wijziging is voldoende.


Geloof het maar wel, heb precies hetzelfde meegemaakt.

Toen mijn moeder overleden was moest alleen de voorletter en het rekening nummer veranderd worden.

Het wijzigen van het rekening nummer was geen probleem,
Het veranderen van de voornaam letter wel,
hiervoor moest het contract stoppen en een nieuw contract gestart worden.

Met alle kosten enz,

Oplossing alleen rekening nummer veranderen,
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijkt slim, maar is feitelijk een workaround

 

die leveranciers zouden een wettelijk gedeeld huishouden en dan dus de nabestaande NIKS mogen opleggen aan kosten en of met opzeggingen dreigen en nieuwe contract voorwaarden

 

het lijkt me dus niet enkel een consumenten issue maar een ombudsman issue en terecht als er ook kamer-vragen komen

 

een ieder die dit aan de hand heeft en/of had moet alle correspondentie en voorstellen uit de schoendoos halen en een claim met terugwerkende kracht indien.

 

daar de contract voorwaarden (uit kimble's en debeek's voorbeeld) strijdig zijn EN toen misschien al waren met de wetgeving... dat een echtgenoot of echtgenote als rechtspersoon in een aangemeld huishouden bij dienstverleners precies dezelfde rechten hebben.

 

de langstlevende, is ook nu zonder testament al weer enkele jaren geldig

 

 

ga toch echt nog eens langs het loket

 

ciao

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat ik er over kan zeggen: bij overlijden vervallen

overeenkomsten, gemaakt met overledene.

Gaat w.m.b. dus niet -zonder meer- over naar erfgenamen.

Er zullen best wel uitzonderingen zijn opgenomen. Ik denk daarbij aan (huur)woning etc.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Het enige dat ik er over kan zeggen: bij overlijden vervallen
overeenkomsten, gemaakt met overledene.
Gaat w.m.b. dus niet -zonder meer- over naar erfgenamen.
Er zullen best wel uitzonderingen zijn opgenomen. Ik denk daarbij aan (huur)woning etc.


Degene die een erfenis krijgen krijgen niet alleen de lusten maar ook de lasten.
Als een of ander last overgenomen wordt gelden dus ook de verplichtingen. Als de verstrekker dan die verplichting stop zet is het uit coulance.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien mijn afwikkeling van een erfenis onder voorbehoud, blijf ik erbij dat overeenkomsten vervallen bij overlijden van partij! Denk daarbij aan dag- en weekbladen etc. Ook

huish. hulp in het kader van AWBZ etc. Baten- en lasten erf je!

 

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecondoleerd Kimble.

Of dat je niets anders te doen hebt dan dit soort bureaucratie af te handelen.

Je mag toch wel wat medeleven verwachten van die partijen ipv meteen de rekening op je mat te gooien.

Belachelijk!

Ik ga mee in het advies van Tonskidutch.

Bel een jurist of klop aan bij een loket van rechtshulp.

Sterkte!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb nogmaals eens gebeld met de Jurofoon en die had wel een oplossing. (bleek vaker voor te komen).

Sinds vandaag overgestapt naar een andere leverancier. Met de infrastructuur leverancier heb je toch niet iets direct en die blijft wel hetzelfde.

Dus het is net zo gegaan als Fransje Bauer, alleen bij een andere leverancier. Overstappen was geen enkel probleem.

 

Allemaal nog bedankt, ook namens mijn moeder voor het medeleven.

 

Nu wachten wat de bureaucratie nog meer uit de hoge hoed gaat toveren.

 

Wat ik als laatste verwachtte is dat van de fiscus een condoleance kwam.

 

Zal jullie op de hoogte houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Gezien mijn afwikkeling van een erfenis onder voorbehoud, blijf ik erbij dat overeenkomsten vervallen bij overlijden van partij! Denk daarbij aan dag- en weekbladen etc. Ook
huish. hulp in het kader van AWBZ etc. Baten- en lasten erf je!



Ok dus ook de baten moet je afstaan uiteraard..je hebt rechten en plichten die je over neemt uit een erfenis. Dus stel iemand leent geld, zet dit geld op een rekening. Daarna overlijdt die persoon en neem je alleen de rekening over...

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...