Ga naar inhoud


Wat een zootje....... !


bright

Aanbevolen berichten

Ik had hier thuis drie verschillende smartcards, alle met een set topbox abonnement. Deze stonden alle drie op een andere naam en met een ander abonneenummer maar wel op hetzelfde adres.Dit stamt nog uit de begintijd toen je nog geen 2 smartcards op één naam kon hebben. Maar nu dacht ik om ze dan toch maar onder één naam en één abonnenummer te zetten en dan het zenderpakket veranderen naar Basis of Familie en dan de twee andere als 2e en 3e smartcard te nemen. Scheelt ook nog weer geld want voor een set topbox betaal je tegenwoordig ook al 69,96 euro per stuk.

Eerst maar even geinformeerd bij Canaal digitaal hoe ik dit moest doen. Ik moest dan eerst de andere twee d.m.v. 2 overname formulieren op mijn naam zetten en daarna kon ik het zenderpakket wijzigen.Vorige week woensdag 11 november heb ik die opgestuurd.

Gistermorgen heb ik nog tv gekeken voor ik naar het werk ging . Maar toen ik gisteravond thuis kwam was het zwart.Dit was op de twee kaarten die ik heb laten overzetten. Op de kaart die al op dit abonnement zat en dus niet veranderd is had ik nog wel gewoon beeld.

Ik heb op internet gekeken en zag via "mijn canaal"dat ze inderdaad de andere twee kaarten hadden toegevoegd.Eerst heb ik maar geprobeerd om ze te heractiveren.Maar het beeld bleef zwart. Toen de helpdesk gebeld. Deze heeft even gekeken en volgens hem moest het goed zijn maar hij zou nog even een sterker activeringssignaal sturen.Binnen een uur had ik gegarandeerd weer beeld volgens hem. Ik heb meer dan een uur gewacht maar geen beeld. Inmiddels was het na 21.00 uur en was de helpdesk gesloten.

Vandaag eerst overdag maar eens gebeld. Ik was op mijn werk. Ik legde nogmaals het probleem voor en deze man gaf aan dat ik de ontvanger eens moest resetten. Ik heb met het thuisfront gebeld , die heeft de reset uitgevoerd, maar dit hielp ook niets. Toen ik vanavond thuis kwam heb ik dat zelf ook nog eens geprobeerd maar dit werkte ook niet. Dus maar weer met canaal bellen. Eerst wilde de beste man weer een activeringssignaal sturen maar toen ik vertelde dat dat al zonder resultaat geprobeerd was heeft hij nog wat verder gekeken maar kam niet verder dan dat hij alleen nieuwe smartcards kon opsturen. Dit gaat 5 werkdagen duren. Dat betekent dus 5 dagen geen tv!!

 

Het is volgens mij duidelijk dat er bij het omzetten van de kaarten van het ene abonnement naar het andere iets fout is gegaan.Maar dat kunnen ze niet zien blijkbaar.

En dan betekent het gewoon 5 dagen geen tv.

 

wat een zootje

 

 

Zo dat moest ik even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Natuurlijk kan er iets fout zijn gegaan, maar om dan gelijk te zeggen "wat een zooitje". Wel vreemd, ik had het zelfde. Twee kaarten die op een andere naam stonden(mijn echtgenoot) en die ik maar bij mijn nieuwe op wilde(mijn eigen naam) hebben. Netjes twee overschrijvingsformulieren gemaakt met erop wat ik wilde en ja hoor woensdag was het zover. De ene kaart werkte goed en mijn vorige hoofdkaart niet. Vreemd ik had wel live voetbal maar geen andere zenders. Geactiveerd via internet, hielp niet. Gebeld en kort telefoontje (twee min)en antwoord:"zet hem op SBS. en beeld komt eraan". Ding erin en binnen twee min beeld. Wat een zooitje?

 

En als het nieuwe kaarten worden, weleens gedacht aan tijd klaar maken en versturen?(zelfs bij een bank duurt het 14 dagen) Nogmaals er kan iets fout gaan maar zooitje???. Zelf ben ik al van 1980 met schotels bezig en ook al heel wat jaren met CD en ook al zoveel jaren met hen bezig maar nog NOOIT geen problemen met CD gehad. Dus ik wil en kan daar alleen maar positief op reageren, omdat ik het niet herken. En daarbij komt en dat vergeten velen, je bent niet de enigste die een probleem heeft.

 

En dit wilde ik nu even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eehh, wat een zooite is wel degelijk terecht.

Het gaat daar al jaren keer op keer fout en als er één bedrijf is dat van die fouten niet blijkt te leren of misschien wel gewoon niet wil leren, is het wel Canal Digitaal

Dit forum staat al sinds oprichting in 2000 letterlijk vol met vergelijkbare problemen.

Canal Digitaal heeft hun administratie gewoon niet op orde en nooit op orde gehad.

Bij Canal Digitaal gaat het goed als je geluk hebt en als het fout gaat, heb je dan ook écht pech en écht een probleem!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

enige nuance is denk ik wel op z'n plaats, "wat een zootje" is behoorlijk subjectief.....

"Dit forum staat al sinds oprichting in 2000 letterlijk vol met vergelijkbare problemen." tja, al het goede nieuws wordt bijna nooit vermeld....vergelijk het eens met de krant, om een dag alleen maar goed nieuws te brengen.....eh die dag hoeft de krant niet te verschijnen, er is blijkbaar niets te melden, daarom op de vele keren dat iets wel goed gegaan is, zijn de missers maar een klein percentage....en denk ook eens aan alle gebruikers die alleen maar via cd tv kunnen kijken (op de "vakantieadressen bijv") dan valt het foutpercentage behoorlijk mee en is een woeste kreet "Wat een zootje" vanwege een keer niet kunnen kijken toch wel overtrokken...enfin dat is mijn mening...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En straks nog 2 keer 29,95 registratiekosten betalen terwijl de kaarten al jaren in bezit zijn en als je pech hebt 2 keer aktiveringskosten a 9,95 per kaart.

in het minste geval ben je ben je 67 euro kwijt en in het ergste geval 79 euro

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
enige nuance is denk ik wel op z'n plaats, "wat een zootje" is behoorlijk subjectief.....
"Dit forum staat al sinds oprichting in 2000 letterlijk vol met vergelijkbare problemen." tja, al het goede nieuws wordt bijna nooit vermeld....vergelijk het eens met de krant, om een dag alleen maar goed nieuws te brengen.....eh die dag hoeft de krant niet te verschijnen, er is blijkbaar niets te melden, daarom op de vele keren dat iets wel goed gegaan is, zijn de missers maar een klein percentage....en denk ook eens aan alle gebruikers die alleen maar via cd tv kunnen kijken (op de "vakantieadressen bijv") dan valt het foutpercentage behoorlijk mee en is een woeste kreet "Wat een zootje" vanwege een keer niet kunnen kijken toch wel overtrokken...enfin dat is mijn mening...


Je mag stellen dat ik na jaren dit forum te hebben beheerd en diverse keren met mensen van Canal Digitaal te hebben gediscussierd wel een beetje weet hoe of wat.
Er valt over canalDigitaal helaas vrij weinig positiefs te melden.
Al jaren is het administratief een zooitje en worden klanten in veel gevallen schofterig behandeld. Als het wel goed gaat is dat niet positief, maar is dat gewoon zoals het hoort. Positief zou ik vinden: Betere EPG, opheffing van de ettelijke dicebellen geluidsverschil tussen zenders en zelfs dat zijn zaken die eigenlijk gewoon standaard goed behoren te zijn.
Echt positief zou zijn een prijsverlaging in plaats van jaar op jaar belachelijke prijsverhogingen van wel 10, 15 of zelfs 20% bij gelijkblijvende "dienstverlening".
Echt positief zou zijn: Afstappen van die achterlijke "goedgekeurde" ontvanger rommel en gewoon een goede CI module op de markt brengen die ook echt conform de DVB CI standaard werkt. Uiteraard alles in combinatie met een officieel coderingssysteem en niet het houtje touwtje seca-15-nagra-tunnel-moeilijk-heb-ik-je-niet-terug-gevonden verhaal dat gewoon niet werkt en het gros van alle problemen veroorzaakt.
Echt positief zou zijn: weg met de huidige EPG en gewoon zoals het hoort standaard DVB EPG met minimaal 3 of liever 5 dagen data aanbieden.
Echt positief zou zijn: Een helpdesk die weet waarover het praat en probleemgevalen goed oppakt.
Ohhhh, ik kan nog wel even doorgaan, maar het blijft toch wel bij "wishfull thinking".

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@bright,

Ik heb zo'n vermoeden.

Gaat het hier om 3 x een Seca 2 kaart ?

Om te beginnen, stap 1 :

Vergelijk dan eens de datum van alle 3 de verschillende kaarten, waarop staat deze.


Gr.


@ Zilverster

Ook dit heb ik aan Canaal digitaal aangegeven :

Namelijk de datum is 01-jan 1991

In mijn brievenbus staat een aanbieding van Canaal Plus met de datum 2003,

Dit heb ik bij de helpdesk ook vermeld en het enige antwootd dat ik krijg is :" Ja dat is wel vreemd".

Tja daar was ik zelf ook al wel van overtuigd.

En of enige nuanca wel of niet op zijn plaats is boeit mij niet zoveel. Mijn frustratie is vanwege de ogenschijnlijke onmacht bij canaal digitaal als er problemen zijn. Je vertelt op hun 15 cent per minuut nummer je problemen( En dit loopt ook lekker aan als je een uur lang ze ervan probeert te overtuigen dat de fout bij hun ligt) , geeft aan wanneer het fout is gegaan,dus bij het omzetten van het abonnement en het enige dat zij kunnen aangeven is dan "we kunnen nieuwe kaartjes sturen".
Donderdagochtend was er nog niets aan de hand. Donderdagavond heb ik geen beeld meer.Mijn conclussie lijkt dan gerechtvaardigd dat het probleem bij hun ligt.Maar naar mijn mening ontbreekt het bij de helpdesk aan de kennis wat er dan fout kan zijn gegaan bij het in dit geval van overzetten van abonnementnummers.
En de oplossing van nieuwe kaarten is één maar dat dit 5 werkdagen ( dus in dit geval + weekend minimaal een week) moet duren vind ik niet acceptabel.
Ik vind dat ze de mogelijkheid moeten bieden dat ik hier in de buurt naar een bij hun aangesloten dealer ga en daar de kaarten dezelfde dag danwel de dag erop weg kan halen. Dit moet administratief niet onmogelijk zijn.

Ik woon in een gebied waarbij ik afhankelijk ben gemaakt om tv te kunnen kijken bij Canaal Digitaal via de schotel. Een ander optie is hier in dit landelijke gebied niet ( bijv digitale televisie via de ether of via de kabel).

En als er al enige nuance moet worden aangebracht dan is dat in het feit dat er ergere dingen zijn dan een week geen tv. Natuurlijk is dat zo. Het leven gaat er echt wel om door.




Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

Ohhhh, ik kan nog wel even doorgaan, maar het blijft toch wel bij "wishfull thinking".

Ron


Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat jij geen abo "meer" hebt bij CD.
Ik zou er in iedergeval geen meer hebben als ik er zo over dacht.
Ik ben al vanaf dag 1 toen CD nog heel anders heette abonnee en ik heb nog nooit [herhaal nooit] problemen gehad met deze club.
En toch al heel wat wijzigingen meegemaakt in de loop der jaren.
Als ik al geen beeld had/heb ligt het meestal de "zooi"die thuis staat.
En wat h het "houtje touwtje seca-15-nagra-tunnel-moeilijk-heb-ik-je-niet-terug-gevonden verhaal" betreft: dat zou jij als mod van dit board verdommes goed moeten weten wat daar ten grondslag aan ligt.

Maar ik heb een uitstekende tip voor jou:
Schakel over naar Ziggo en jou "wishfull thinking" zal beloond worden.
Zal mij benieuwen hoe lang jij dan nog zo over CD denkt.

Trinity
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: trinity1

Ik ben al vanaf dag 1 toen CD nog heel anders heette abonnee en ik heb nog nooit [herhaal nooit] problemen gehad met deze club.

En toch al heel wat wijzigingen meegemaakt in de loop der jaren.

 

 

Jij mag voor mij een staatslot kopen, met zoveel geluk valt er vast de hoofdprijs op.

 

Origineel bericht van: trinity1

Als ik al geen beeld had/heb ligt het meestal de "zooi"die thuis staat.

De goedgekeurde Philips decoders van CanalDigitaal vielen inderdaad uit door de seca3 kaart.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...