Ga naar inhoud


DB 8000 HD besteld en wat nu?


pirrewit

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Neptunus

Dat is inderdaad de droomsituatie en dat is nu precies wat ik sinds 16/11 zoek. Alleen zijn er honderden topic lezers maar niemand voelt zich aangesproken of niemand in Noord Antwerpen bezit een 8000. :D Jammer maar helaas.

mvg

willy

correktie wel een iemand en ere wie ere toekomt een nederlander maar jammer genoeg op 80 km van Antwerpen

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hoeba

Waarom toch zo negatief? Zoals ik schreef ben ik aanwezig bij de implimentatie en dat is niet om koffie te drinken. Verder is het voor iedereen steeds gemakkelijker een bestaande situatie aan te passen dan van scratch te beginnen.

Wat ik de voorbije maanden gelezen heb zijn de fora met honderden vragen en antwoorden maar laat er nu zelden iemand zijn lof komen uitbazuinen. Over een box die werkt praat nagenoeg niemand. Dus heb ik honderden problemen zien voorbijkomen en dat maakt niet enkel mij maar eenieder die wil instappen een beetje argwanend. Bovendien zijn er ook veel topics over stukjes programmatie in linux die god weet waar gaan.Vraag ik mij af moet ik dat ook gaan doen?

Dus is het vooralsnog steeds een avontuur voor mij. Als ik nu al eens een box kon aanraken en met de afstandsbediening kon werken zouden er misschien veel vragen wegvallen.

mvg

willy

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op aanraden van meerdere satters ben ik begonnen met een router te zoeken. Heden morgend 2 lokale shops bezocht . Geen van beide had er een in voorraad en gelukkig maar want na enig overleg bleek dat ook hier weer meerdere type's zijn . Althans volgens deze verkopers bestaan er vdsl routers en routers voor telenet en deze zouden niet kompatibel zijn. Zal ik een grotere zaak type saturn Fnac Media moeten bezoeken.

Iemand een idee voor een rudimentaire en simpel te instaleren router voor telenet?

mvg

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pirrewit

Iemand een idee voor een rudimentaire en simpel te instaleren router voor telenet?
mvg


Goed voor Telenet (zonder ADLS modem):
Linksys Wireless-N Home Router (WRT120N)
D-Link DI-524
D-Link Wireless N router voor thuisgebruik
D-Link Draadloze N Gigabit-router
Belkin Wireless N Router
Belkin Wireless G Router (F5D7234-4)
Belkin Wireless G Router

En er zijn nog meedere merken/modellen, maar routers zonder Wireless worden steeds moeilijker te vinden.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey pirrewit,

 

Leuk dat je aan de hobby begint!

Volgens mij hoef je niet speciaal naar een gebruiker met een 8000 te zoeken.

Een gebruiker in je buurt met een dreambox zou je wegwijs kunnen maken en de mogelijkheden kunnen laten zien.

Ook al zijn het allemaal verschillende boxen het idee is precies hetzelfde.

 

Groet

Daskie smile

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daskie
Hey pirrewit,

Leuk dat je aan de hobby begint!
Volgens mij hoef je niet speciaal naar een gebruiker met een 8000 te zoeken.
Een gebruiker in je buurt met een dreambox zou je wegwijs kunnen maken en de mogelijkheden kunnen laten zien.
Ook al zijn het allemaal verschillende boxen het idee is precies hetzelfde.

Groet
Daskie smile


Dat is een goede tip, het installeren van een image, het laden van settings, het inbouwen van een disk is bij alle modelen vrijwel hetzelfde.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi neptunus en Daskie

Dat was precies mijn idee zie mijn topic van 16/11 maar alhoewel er honderden die topic lazen voelden met uitzondering van iemand in nederland en iemand vanddaag in vlaanderen niemand zich aangesproken. jammer maar helaas.

mvg

pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pirrewit
Hallo Hoeba
Waarom toch zo negatief? Zoals ik schreef ben ik aanwezig bij de implimentatie en dat is niet om koffie te drinken. Verder is het voor iedereen steeds gemakkelijker een bestaande situatie aan te passen dan van scratch te beginnen.
Wat ik de voorbije maanden gelezen heb zijn de fora met honderden vragen en antwoorden maar laat er nu zelden iemand zijn lof komen uitbazuinen. Over een box die werkt praat nagenoeg niemand. Dus heb ik honderden problemen zien voorbijkomen en dat maakt niet enkel mij maar eenieder die wil instappen een beetje argwanend. Bovendien zijn er ook veel topics over stukjes programmatie in linux die god weet waar gaan.Vraag ik mij af moet ik dat ook gaan doen?
Dus is het vooralsnog steeds een avontuur voor mij. Als ik nu al eens een box kon aanraken en met de afstandsbediening kon werken zouden er misschien veel vragen wegvallen.
mvg
willy

Hallo,
Het was meer om teleurstelling te voorkomen, als je weer thuis bent en er iets niet naar je zin is.
Het leek bij mij of je alles voorgekauwd wilde hebben, en dat gaat heus niet werken.
Nu kun je altijd hier advies vragen, en daar je leercurve laten beginnen.
Als je box klaar is zul je gezien hebben dat het niet moeilijk is en eigenlijk alles vanzelf wijst. Je hoeft niks met linux te "doen", zeker niet programmeren, er zijn nl. genoeg kant en klare programma's die op je pc alles voor je regelen, maar je kunt het wel als je wil.
Meestal zet je kant en klare oplossingen van anderen op je box, veel kun je direkt op je box downloaden en installeren andere zaken gaan via je pc.
Gaat er iets fout dan zet je een ander image er op en kun je na de instellingen van je HDD gehaald te hebben, als je ze eerst hebt opgeslagen, ze weer terugzetten in het nieuwe image en werkt alles weer. Kind kan de was doen als je het eenmaal zelf hebt gedaan, en je pc de juiste programma's heeft, maar dat is denk ik met alles zo.
In ieder geval succes, mocht je van-(zaterdag)avond toevallig in de buurt van De Roma, in 2140 Borgerhout, zijn dan kunnen we nog wat verder keuvelen en Tango kijken/dansen..... ;-)

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hoeba

Kijk dit zijn reeds heel andere en positieve opmerkingen.

Ook komt er plots een kentering in het hulpaanbod.

Eerst 14 dagen nauwelijks iets en dan meerdere in enkele uren.

Dus ben ik momenteel voorzichtig positief.

Wat je aanbod voor een dansavond betreft moet ik eerlijk bekennen dat dit niet aan mij besteed is .Ik ben zo lenig als een lantaarnpaal.En mijn oude botten krijg je niet meer buiten op een zaterdagavond behalve voor een Geert Hoste.

De Roma is mij zeer bekend vermits mijn echtgenote geboren is in de Seefhoek en in mijn jeugd ben ik daar ook meermaals naar de cinema gegaan. (in Nl moeten ze nu denken wat lullen die allemaal :D )

mvg

pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dutchbo

Ik heb even gekeken op de site van Cisco/lynksys en de gebruiksaanwijzing even doorgenomen . Deze was 55 bladen lang en laat ons zeggen dat 90% voor mij totaal onbegrijpbaar was.

Ik weet nu al zeker dat ik graag van je aanbod zal gebruikmaken

om de router werkend te krijgen.

mvg

pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pirrewit
Hallo Hoeba
Kijk dit zijn reeds heel andere en positieve opmerkingen.
Ook komt er plots een kentering in het hulpaanbod.
Eerst 14 dagen nauwelijks iets en dan meerdere in enkele uren.
Dus ben ik momenteel voorzichtig positief.
Wat je aanbod voor een dansavond betreft moet ik eerlijk bekennen dat dit niet aan mij besteed is .Ik ben zo lenig als een lantaarnpaal.En mijn oude botten krijg je niet meer buiten op een zaterdagavond behalve voor een Geert Hoste.
De Roma is mij zeer bekend vermits mijn echtgenote geboren is in de Seefhoek en in mijn jeugd ben ik daar ook meermaals naar de cinema gegaan. (in Nl moeten ze nu denken wat lullen die allemaal :D )
mvg

pirrewit


Jammer, als je hem al had hadden we even langs kunnen komen, maar misschien zit je daar ook niet op te wachten dat er vier vreemde "Ollanders" bij je binnen komen kijken. Mogelijk was je vraag dus ongebruikelijk, niet de bereidwilligheid van dit forum.
Het zal dus wel meer voorkomen dat je niet gelijk de hulp krijgt die jij wil, stel dan je vraag anders en mogelijk gaat het dan sneller.
Cést la ton qui fait la musique......

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

een goede en zeer gebruiksvriendelijke router is de Linksys WRT54GL Draadloos DSL/Kabel Linux Router 54mbps 4-poort 10/100 Switch

 

Omschrijving

De G-draadloze breedbandrouter van Linksys heeft eigenlijk drie apparaten in één doos. Allereerst is er een draadloos toegangspunt, waardoor u supersnelle G-draadloze (802.11g bij 54 Mbps) en B-draadloze (502.11b bij 11 Mbps) apparaten in het netwerk kunt verbinden. Er is ook een ingebouwde 4-poorts full-duplex 10/100-switch om uw bedrade Ethernetapparaten met elkaar te verbinden. Verbind vier pc's rechtstreeks, of sluit meer hub's en switches aan om het netwerk zo groot te maken als u nodig hebt. De routerfunctie brengt het allemaal samen en laat uw hele netwerk delen in een hogesnelheids internetverbinding via kabel of DSL.

 

een superrouterke echt

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...