Ga naar inhoud


[Scena5] Nieuwe inverto idl 5650 Scena5M wat is het verschil??


jellesbode

Aanbevolen berichten

1- Als je bij de eerste installatie koest voor Nederland HD gaat de fastscan lopen: dat is per definitie de actuele lijst. Die lijst wordt namelijk door CD ingesteld, en door de ontvanger van de satelliet geplukt.

Kanttekening: CD houdt zelf de lijst niet altijd actueel, maar daar kan de ontvanger natuurlijk niets aan doen. Je lost het wel op door te scannen;

2- In het geavanceerd-zoeken menu heeft IDL de door iedereen gebruikte term "Fastscan" vertaald met "snel zoeken", dezelfde term die elders gebruikt wordt voor "normaal zoeken". Handig nietwaar?

3- Eerlijk waar: als een beeld via scart beter is dan via HDMI is er echt iets loos met je instellingen. Staat de ontvanger b.v. wel op 1080i ingesteld (aangenomen dat je TV dat ondersteunt)?

4- kies bij de eerste installatie niet voor de voorgeprogrammeerde lijsten: die zijn per definitie verouderd (waardoor het kan lijken dat kanalen niet "open" gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Murdock
Het lijkt erop dat zijn box geen fastscan heeft.

TS heeft wel fastscan, want hij meldde dat er bij geavanceerd zoeken wel "snel zoeken" wordt vermeld.
Bovendien lijkt de aanwezigheid van Fastscan te verklaren dat niet alle zenders van de hoofdlijst verplaatst kunnen worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

 

Na 10 jaar compleet satellietgeluk dankzij een d-Box met Overflow / NoManIt software denk ik er over mij aan HDTV te gaan wagen. Hierbij werd mijn aandacht getrokken door deze nieuwe Inverto. Niet alleen vanwege de lage prijs, maar vooral door de vele mogelijkheden.

 

Alleen: ik ben heel erg verwend met de Overflow software, vnl. op het gebied van moeiteloos individuele zenders inlezen en bewerken van zenderlijsten op de computer. Klopt het dat dit allemaal veel lastiger is op deze Inverto?

 

Ik las ook iets over Enigma, is dat een verbeterde alternatieve software à la Overflow, of een CS optie? Sorry voor mijn naiviteit ;-)

 

Looking forward, Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat
.......Alleen: ik ben heel erg verwend met de Overflow software, vnl. op het gebied van moeiteloos individuele zenders inlezen en bewerken van zenderlijsten op de computer. Klopt het dat dit allemaal veel lastiger is op deze Inverto?......

Daarvoor is de 5m niet de meest voor de hand liggende keuze:
1- de bestaande IDL's (de 7000 en de Scena 5) hebben de vervelende eigenschap dat ze soms de kanalenlijst geheel door de war gooien en/of dat nieuwe zenders niet getoond worden. Dit is vooral het geval als de kanalenlijst eens gesorteerd is op satellieten en ook als de LCN (Logic Channel Numbering) actief is vanwege de Fastscan (ook als niet voor Nederland of België is gekozen wordt deze soms actief). Ik weet niet of de 5m deze problemen ook heeft, maar IDL is sterk in het laten erven van problemen door jongere telgen van het geslacht. Verder is het sorteren en filteren van kanalen niet mogelijk.
2- de kanaleneditors die IDL tot nu toe ter beschikking heeft gesteld zijn hun naam niet waard. Voor de 5m heeft IDL zelfs aangegeven helemaal niet met een editor bezig te zijn. Het goede alternatief, SetEditInverto HD is (nog??) niet beschikbaar voor de 5m (wel voor de 7000 en de 5).

Origineel bericht van: Belsat
.......Ik las ook iets over Enigma,....

Daar weet ik helemaal niets van af, behalve dat hij als dual boot vanaf een USB-medium kan draaien zonder daarmee de oorspronkelijke "normale" systeeminstellingen te bederven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je eerlijke antwoord. Misschien moet ik wat verder zoeken..

 

Ciao, Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat
Misschien moet ik wat verder zoeken..

Als ik zo je ervaring en wensen zie, denk ik dat je aan de DM moet. De IDL's zijn meer geschikt voor eenmaal eenvoudig instellen en verder makkelijk kijken naar een prima plaatje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
1- Als je bij de eerste installatie koest voor Nederland HD gaat de fastscan lopen: dat is per definitie de actuele lijst. Die lijst wordt namelijk door CD ingesteld, en door de ontvanger van de satelliet geplukt.
Kanttekening: CD houdt zelf de lijst niet altijd actueel, maar daar kan de ontvanger natuurlijk niets aan doen. Je lost het wel op door te scannen;
2- In het geavanceerd-zoeken menu heeft IDL de door iedereen gebruikte term "Fastscan" vertaald met "snel zoeken", dezelfde term die elders gebruikt wordt voor "normaal zoeken". Handig nietwaar?
3- Eerlijk waar: als een beeld via scart beter is dan via HDMI is er echt iets loos met je instellingen. Staat de ontvanger b.v. wel op 1080i ingesteld (aangenomen dat je TV dat ondersteunt)?
4- kies bij de eerste installatie niet voor de voorgeprogrammeerde lijsten: die zijn per definitie verouderd (waardoor het kan lijken dat kanalen niet "open" gaan.


Beste Invertist
Ben wat laat met de reactie van wegen ziekte.
Bij jouw punt 4 ben ik de mist in gegaan.
Heb toen in de lijst kanalen zoeken zoek per satelliet de optie snel scannen genomen in de veronderstelling dat dat de vertaling voor fastscan was.
Toen die klaar was had ik nog steeds het probleem omdat hij niet die lijst onder jouw punt 4 wijzigde.
Uit eindelijk heb ik alle kanalen gewist.
En toen wat ik hier verder las via geavanceerd zoeken de gele toest gebruikt snel zoeken en alles is oke.
De CD lijst staat erin.
Ze kunnen beter in het menu de tekst snelzoeken beter in het engels laten staan als fastscan .
Snelscannen is dus geen fastscan daar ging ik de mist in.
Mijn LCD ondersteund 1080i.
Ik heb 2 HDMI aansluitingen en heb al een Maxdigital 225S erop zitten.
De inverto staat ook op 1080i en via scart op RGB.
Alleen weet ik nog niet wat de beste insteling in voor de HDMI kleuren formaat.
Kan kiezen tussen RGB YCbCR 4:4:2 of YCbCR 4:2:2
Hij staat nu op 4:4:2
Vandaag van Wolfgang Litzinger een dll file gehad om de InvertoHD editor te gebruiken en die werkt prima.
Inverto zelf kon nog niet aangeven wanneer er een editor komt voor deze ontvanger.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jellesbode

Ze kunnen beter in het menu de tekst snelzoeken beter in het Engels laten staan als fastscan.

Absoluut! Waarschijnlijk is daar gebruik gemaakt van een vertaalbureau: die vertalen alles keurig, maar zonder verstand van zaken.

Origineel bericht van: jellesbode

Alleen weet ik nog niet wat de beste instelling in voor de HDMI kleuren formaat.
Kan kiezen tussen RGB YCbCR 4:4:2 of YCbCR 4:2:2
Hij staat nu op 4:4:2

Gewoon kijken welke instelling het beste beeld geeft. Ik heb ze allemaal diverse malen geprobeerd: ik zie geen verschil.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel interesse in de (nieuwe) Inverto Scena IDL 5650 5(M).

Hoe is het gesteld met de beeldkwaliteit van deze ontvanger en dan met name met zijn Topfield concurrent de 7700/7710 HSCI?

Ik zoek HDTV maar dan niet van de zeer dure met ingebouwde HDD en twintuner, maar goedkoper met externe usb-HDD.

Enige vraag: als ik er een Tb HDD op aansluit dacht ik dat bij de Topfield de HDD als FAT geformateerd wordt, is dat bij de Inverto ok zo?

Maar is het niet zo dat je met FAT maximaal bestanden van 4 Gb kunt opnemen per keer? Of formateerd de Inverto anders?

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldkwaliteit van de Scena is, zoals bij alle IDL-ontvangers, prima: daar valt helemaal niets op aan te merken.

De Scena kan overweg met Fat16, Fat32, Ext2 en Ext3. Als een bestand te groot is, wordt dat in delen gesplitst (op dezelfde manier als dat op een DVD gebeurt). Als gebruiker merk je daar niets van: het is gewoon één opname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
De beeldkwaliteit van de Scena is, zoals bij alle IDL-ontvangers, prima: daar valt helemaal niets op aan te merken.
De Scena kan overweg met Fat16, Fat32, Ext2 en Ext3. Als een bestand te groot is, wordt dat in delen gesplitst (op dezelfde manier als dat op een DVD gebeurt). Als gebruiker merk je daar niets van: het is gewoon één opname.


OK, maar formateert de Scena het zelf of moet je het geformateerd aanleveren?
Welk van die 4 bovengenoemde is het beste?
OK, dus als ik een opname maak van een paar uur wordt dat gewoon 1 opname en zie ik niet dat het op de hdd als meerdere files wordt opgeslagen?
Zijn er nadelen van de Scena in het algemeen, sta op het punt er eentje te bestellen?
En t.o.v. de Topfield 7700 hsci? Ongeveer dezelfde prijsklasse en ook alleen pvr middels usb hdd.
Topfield 7700 hsci heeft standaard er geen pvr-ready a.b. bij, die moet je er nog los bijkopen voor €29,95
Heeft de Scena wel een meegeleverde pvr-ready a.b.?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pch
OK, maar formatteert de Scena het zelf of moet je het geformatteerd aanleveren?

Beide kan.

Origineel bericht van: pch
Welk van die 4 bovengenoemde is het beste?

Voor de Scena maakt dat niet uit. Het is pas van belang als je de USB-HDD aan een ander apparaat (lees: PC) aansluit.
Zonder verdere info zou ik zeggen: FAT 32.

Origineel bericht van: pch
OK, dus als ik een opname maak van een paar uur wordt dat gewoon 1 opname en zie ik niet dat het op de hdd als meerdere files wordt opgeslagen?

Als je hem via de Scena afspeelt is het gewoon één opname. Als je met een PC naar de bestanden kijkt, zal je zien dat de opname uit meerdere bestanden bestaat (nogmaals: netzoals bij een DvD.

Origineel bericht van: pch
Zijn er nadelen van de Scena in het algemeen; ik sta op het punt er eentje te bestellen?

Tsjaaa, dat is voor een ander een beetje moeilijk te beantwoorden. Naar mijn idee een prima ontvanger. Mogelijk met uitzondering van het aanpassen van de satelliet-, transponder en kanalendatabase: die is met de ontvanger zelf moeilijk tot in ieder detail aan te passen. Maar daaroor bestaat SetEditInverto HD. Voor gewoon kijken en genieten is dat niet echt een probleem.

Origineel bericht van: pch
Topfield 7700 hsci heeft standaard er geen pvr-ready a.b. bij, die moet je er nog los bijkopen voor €29,95
Heeft de Scena wel een meegeleverde pvr-ready?

Ik weet niet wat je hiermee bedoelt: gewoon een USB-HDD aansluiten en klaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...