Ga naar inhoud


[TMS-SRP-2100] ervaring gevraagt


Sigma

Aanbevolen berichten

Heb mij vandaag een aantal uren op het Duitse Topfield Forum in de 'kilometer' lange SRP-2100 (TMS) Thread ingelezen om een beeld te krijgen wat onze oosterburen van dit apparaat vinden.

Grof weg gezegd is iedereen wel tevreden maar dat gevoel is meestal aan de slechte gebruikservaringen met de TF77xx serie gerelateerd.

Hiervoor heb je niet veel nodig om een beter functionerend apparaat te vinden.

Toch schijnt het apparaat in een goede smaak te vallen.

Op een paar zaken na, AB die niet goed reageert, een frontklepje wat niet sluit en de (schijnbaar) duidelijk hoorbare ventilator zijn er geen schokkende problemen vermeldt.

Hierbij moet ik ook nog toevoegen dat niet iedereen last heeft van de gevonden en vermelde problemen maar dat was ons ook al bekend van de TF77xx serie.

Daar had ook de één meer last van een bepaald probleem dan de andere.

 

Wat me wel opviel is dat de door Topfield tentoongestelde upgradefrequentie van de FW en de daarbijbehorende oplossingsscore wel te wensen overlaat, aldus de forumleden van het betreffende Forum.

Ook hier schijnt TF nog geen vooruitgang geboekt te hebben.

Opmerkingen over het al dan niet goed functioneren van de EPG heb ik maar even naast me neergelegd omdat men in Duitsland immers andere EPG's gebruikt en de oude bekende TAP JAG`s EPG schijnbaar nog niet voor dit apparaat is vrijgegeven.

 

Al met al voor mij een aanleiding om nog maar een aantal rappotages van volgende FW upgrades af te wachten en dan te bekijken of het datgene is wat ik verwacht.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sigma
En niet te vergeten de MediaHigway EPG deze werkt goed 2 tot soms 3 dagen vooruit en je kan 7 zenders tegelijk zien

Een van de meest voor mij relevante zaken om van receiver te veranderen is het goed en foutloos functioneren van de CD EPG.
Als ik op mijn TF7700 de CD EPG weer eens instel dan functioneert deze ook 2 á 3 dagen foutloos (dus zonder gaten en actueel) om daarna weer steken te laten vallen of dat er niets meer van klopt.
Kun jij nog steeds bevestigen dat de CD EPG sinds ingebruikname probleemloos functioneert?

Verder ben ik ook nieuwsgierig of jij problemen hebt met het switchen vanuit ongecodeerde naar gecodeerde CD kanalen.
Zoals je vast wel weet is dit bij de 7700 het geval.
Soms, dus niet altijd kan ik geen gecodeerde CD kanalen meer ontvangen als ik vanuit een niet CD kanaal switch naar een gecodeerde CD kanaal en moet ik opnieuw booten om dit op te lossen.

Nog een laatste vraag over het automatisch decoderen.
Ik kon uit de rapportages op het Duitse TF Forum niet goed opmaken hoe dit nu werkt.
Moet je iets en zo ja wat moet doen om 'automatisch' te decoderen.
Uiteraard doet het woord 'automatisch' vermoeden dat je niets moet doen maar zoals al gezegd kon ik dat niet zo 1-2-3 vinden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

 

de EPG doet het nog steeds!~

het over schakelen van een ongecodeerde zender naar een gecodeerde en andersom gaat naar mijn gevoel sneller dan bij mijn TF5000PVR en ik hoef verder niks te doen.

 

ik heb nog geen opname gemaakt gewoon weg ik heb geen tijd

ik heb wel gezien dat je in het menu kan kiezen voor automatisch of gebruiker.

dit houd in dat hij zelf een tijd bepaalt of in gebruiker mode kan je zelf de tijd bepalen.

 

 

en echt die ventilator hoor je niet als je TV gewoon aan staat.

 

verder kan ik niet oordelen hoe het verschil is met de TF7700/7710HD pvr gewoon weg omdat ik die nooit heb gekocht.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sigma,

 

Na verkoop van mijn 7710, zit ik er ook aan te denken een 2100 aan te schaffen.

 

2 vraagjes, hoe doet de 2100 het met vob bestanden, en de 2e vraag hoe snel is de data overdracht naar de ontvanger.

 

Ik hoor het graag, wannneer je hier aan toe bent gekomen. wink

 

Grt Sipke

VU+ Duo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Spike_b.

 

het over dragen van een bestand .mkv 8.2G gaat met gemiddeld 9MB/s ik moet wel zeggen ik heb er een Switch van netgear tussen zitten

 

.vob heb ik nog niet geprobeert wel .mp4 dit gaat ook zeer snel

ik zet deze film bestanden om met TMPGenc

 

ik heb een ding fout gemelt .rec bestanden kan ik afspelen met media player met de juiste codec (K-LiteCodecPack510Full)

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Hoi Spike_b.

het over dragen van een bestand .mkv 8.2G gaat met gemiddeld 9MB/s ik moet wel zeggen ik heb er een Switch van netgear tussen zitten

.vob heb ik nog niet geprobeert wel .mp4 dit gaat ook zeer snel
ik zet deze film bestanden om met TMPGenc

ik heb een ding fout gemelt .rec bestanden kan ik afspelen met media player met de juiste codec (K-LiteCodecPack510Full)


Dat is een mooie snelheid, geeft hoop voor de toekomst. laugh
Het afspelen van .vob hoor ik tzt graag van je, heb nu zo'n multimediabox staan voor dit soort extensies, mijn doel is eigenlijk 1 apparaat voor alles.

Succes verder met het testen, ik weet het, het is niet een leuke taak, maar iemand moet het toch doen. wink

Grt Sipke

VU+ Duo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spike_b

Het afspelen van .vob hoor ik tzt graag van je, heb nu zo'n multimediabox staan voor dit soort extensies, mijn doel is eigenlijk 1 apparaat voor alles.


Volgens informatie op het Duitse Topfield Forum ondersteund deze ontvanger de containers MKV en VOB.
Ik heb daar geen opmerkingen kunnen vinden waarbij er problemen zijn gesignaleerd.

M.b.t. de laatste opmerking over '1 apparaat' misschien nog even het volgende.
Ook ik had in 1e instantie de illusie dat deze ontvanger mijn PopcornHour A100 kon vervangen maar daar ben ik mede de bijdragen van een aantal forumleden wel weer op teruggekomen.
De SRP-2100 kan nooit een goede MediaPlayer vervangen, ook al lijkt het in 1e instantie erop.
De SRP-2100 is gemaakt om als SAT receiver te fungeren en niet als MediaPlayer.
Ik weet ook wel dat er opmerkingen zijn gevallen die beweren dat deze ontvanger meer MediaPlayer is dan SAT receiver maar die mening wil ik niet delen.
Volgens mij is het mooi meegenomen dat deze ontvanger een aantal Video formaten afspeelt maar dat is dan meer een aardige bijkomstigheid en geen hoofdtaak.

Als ik uiteindelijk voor deze receiver zou kiezen dan doe ik dat primair om zijn SAT receiver kwaliteiten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Bedankt voor het antwoord, heb een tijdje geleden ook veel op de duitse forum's gelezen, zal dit nu weer even doen mbt het multimedia gebeuren, ben eigenlijk niet veeleisend mbt tot het afspelen als het maar DVD kwaliteit kan weergeven, meestal klik ik het eerste VOB bestand aan, en kom dan verder niet meer aan de bediening.

 

Bedankt voor het antwoord, zal zelf ook even research plegen, het blijft een hoop geld, ik wil dus wel zeker zijn van mijn eventuele aankoop.

 

 

Grt, Sipke

VU+ Duo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Spike_b

 

heb even een .vob file naar de tuner over gezet en hij speeld het goed af prima geluid en beeld

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu even iets anders over dit Topic ik erger me er aan dat er hier weer mensen zijn die dus gaan discuseren over of het wel of niet een goede tuner is

 

ik had toen ik dit Topic starte de hoop dat men zich nu ééns aan de regels van dit board zou houden

 

ik heb duidelijk om ervaringen gevraagt maar ja zoals blijkt ben ik dus de enige die hem heeft.

 

dit is ook de rede voor mij geweest dat ik hier een tijd niks heb geschreven omdat dit een zeer onoverzichtlijk gebeuren wordt en het voor de andere forum leden niet meer leesbaar is dan.

 

en ja wie de schoen past trekt hem aan!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sigma,

Waarschijnlijk heb ik iets gemist want anders kan ik jouw laatste bericht met de daarbij behorende opmerking niet helemaal platsen.

Voor zo ver ik kan beoordelen heb ik in deze thread geen berichten gezien waarbij men zich niet aan de regels van dit board heeft gehouden.

En ja, dit forum is o.a. een discussieforum en daar horen nu eenmaal discussies bij of een bepaalde ontvanger nu wel of niet van een bepaalde kwaliteit is.

Maar ook deze discussie heb ik in deze thread nog niet gezien behalve misschien een wat negatieve uitlating maar ook dat moet kunnen.

Het zijn hoofdzakelijk vragen gesteld die door jouw deels zijn beantwoordt.

 

Wat ik in feite wel vreemd vindt is het feit dat jij om ervaringen vraagt terwijl jij het apparaat al in je bezit hebt. Naar mijn mening stelt men een dergelijk verzoek voordat men een apparaat koopt en niet daarna, immers kun jij de ervaringen nu zelf al aandragen en daar zijn we ook wel blij mee.

 

Dus ik begrijp niet goed waar jouw ergernis vandaan komt.

Laat vooral jouw ervaringen over dit toestel aan ons weten want voorlopig klinkt het goed.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook al weer een tijd en ik vind het de beste topfield tot nu toe. Ik had in het begin best wel wat kinderziektes maar nu na de laatste update hebben ze dat coderings verhaal ook mooi opgelost.

 

Ik heb op dit moment nog 2 problemen, hij verliest soms het sigaal als je schakkeld van astra 1 naar astra 2. Dit is niet altijd. Ik neem dan een zender van astra 3 en dan weer naar astra 2 en heeft hij vaak zijn sigaal weer, vreemd dus.

 

 

En 2e, Mediahighway EPG werkt bij mij niet

Origineel bericht van: Sigma

En niet te vergeten de MediaHigway EPG deze werkt goed 2 tot soms 3 dagen vooruit en je kan 7 zenders tegelijk zien

 

Nu zie ik bij jou dat jij het wel aan de praat heb, mag ik aan je vragen welke instellingen jij hebt?

 

Verder wel leuk al de You Tube en shout radio etc etc, wat ik echt goed vind is het beeld en geluid wat eruit komt. Muziek afspelen klinkt erg goed, .avi ziet er kraak helder uit. En HD zenders ( was alles maar HD ) zien er echt goed uit.

 

En idd

Origineel bericht van: Sigma

Kort om ik vind het een geweldig ding!

 

Helemaal mee eens.

 

Enno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...