Ga naar inhoud


Police broke in Dream Multimedia's HQ


LAURO2008

Aanbevolen berichten

Is het waar?

 

Lünen, 19 november 2009.

40 Aangepaste Officieren en politiemensen brak in Dream Multimedia hoofdkwartier kantoren in Lünen (Duitsland).

Het bevel zoeken werd uitgebreid tot prive-woningen van de CEO's en aandeelhouders.

De break-in is blijkbaar gemotiveerd om een Custom kwaadaardige verkeerde verklaring van embedded modems op Dreambox STB's. Op dit moment prive-bezittingen van de eigenaren van Dream Multimedia is in beslag genomen. Geruchten zeggen dat Aangepast eist 6 jaar de invoer van DreamBox STB zonder betaling van rechten bij invoer als gevolg van de ingebouwde modem.

Vermoedelijk zoekt zou worden uitgebreid tot alle ondernemingen die zijn importerende Dreambox Set-Top-Boxen in de komende maanden voor de rechten vorderingen in Duitsland en in bijna alle landen van de EU zoals het nu is bewezen dat de niet-werkende modem werd geïnstalleerd voor de belasting alleen scams .

Tot nu toe al het materieel is onder blok Custom en geen goederen zal officieel worden vrijgegeven. Het lijkt erop dat de grens inspectie op Dreambox Set-top-boxes en de bekende klonen van DreamBox zal sterk worden uitgebreid beperking van de invoer van deze items in het Europese grondgebied.

Informanten melden dat dit moet worden beschouwd als de laatste Knock-Out aan de beroemdste audiovisueel bedrijf wereldwijd en dat het allemaal begonnen is tegen druk provider Dream Multimedia op het stoppen van de productie van deze STB steeds meer en meer populair voor de baanbrekende card-sharing fenomeen .

Clarke Tech 4100 HD plus | Gibertini 104 cm | Black Ultra | Diablo 2 | Clarke Tech HH 390 | 75° E - 58° W | Optoma HD25E 3D  Samsung 55' 6700 | MED600X 3D | PS3 slim | Denon X3000| JBL ES 100 | JBL ES 25 C | JBL ES 20 | JBL ES 150 P

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: satlover01rob
Ik geloof er niets van: de tekst is geeneens in deftig nederlands geschreven.


Hehe dat is een vertaling van de een of andere vertaal machine.
Hier is het een Nederlands board dus je moet posten in het Nederlands en ja een stuk uit het Duits zelf vertalen kan niet iedereen. laugh

Hieronder de Engelse text,
Citaat:
40 Custom Officers and Police Officers broke in Dream Multimedia's HQ offices in Lünen (Germany).
The warrant search was extended to private houses of CEOs and share holders (T*m Ziem*nn, K*y Ziem*nn, Jür*en Leu*ring, Di*k Gl*nz and the turkish Asl*n).
The break-in is apparently motivated to a Custom malicious wrong declaration of embedded modems on DreamBox's STB. At present private belongings of the owners of Dream Multimedia have been confiscated. Rumors say that Custom is claiming 6 years of importing DreamBox STB without paying import duties due to the embedded modem.
Presumably searches would be extended to all companies that have been importing DreamBox Set-Top-Boxes in the next coming months for duties claims in Germany and almost all EU countries as it is now proven that the non-working modem was installed for tax scams only.
Up to now all the stock is under Custom’s block and no goods will be officially released. It seems that border inspection on DreamBox Set-Top-Boxes and the well known clones of DreamBox will be strongly enlarged limiting the import of this items in the European territory.
Informers are reporting that this has to be considered the final Knock-Out to the most famous audiovisual company worldwide and that it all started from provider’s pressure on stopping Dream Multimedia from producing this STB becoming more and more popular for the ground breaking card-sharing phenomenon.
__________________


Goed dat het in off topic staat ik vind de bron niet zo geloofwaardig. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: pukje
ik vermis de bron vermelding



Je muis op de eerste regel rechts klikken en zoeken met Google.
Het staat op een Engels satforum. laugh

Ja, maar weet er iemand de Duitse bron, waaruit dat dan weer zou vertaald zijn ?
Anders vind ik dus maar één hit hiervoor, wat het verhaal ongeloofwaardig maakt.
Bovendien vraag ik mij af over welke "kapotte modems" ze het dan hebben, bij mijn weten bevat een Dreambox toch geen modem ?
En op welke manier zou men de belastingen of de douane dan kunnen bedriegen met kapotte modems ?
Het lijkt mij dus in eerste instantie om een hoax te gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
bij mijn weten bevat een Dreambox toch geen modem ?

 

Het hele verhaal gaat denk ik over invoerrechten, of eigenlijk te weinig betaalde invoerrechten.

 

Als je uit China / Taiwan apparatuur invoert betaal je hier invoerrechten over. Elke soort apparaat heeft een zogenaamd statistieknummer. En het statistieknumer van een settopbox met modem is afwijkend van een settopbox zonder modem. De verschuldigde invoerrechten ook. Met modem schijnt het dat je minder invoerechten betaald (lieg ik dan is dat in commissie).

 

Kennelijk is de Duitse overheid het hier dus niet mee eens (als het verhaal waar is).

 

groeten,

Peter.

 

ps. Net te laat, Littlesat was me ff voor smile

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof er weinig van.

 

Alleen de titel al; "Politie breekt in". Het moet niet gekker worden.

 

Het lijkt wel alsof de bedoeling van het bericht is om nog snel even zoveel mogelijk 'sharing' receivers te verkopen voordat het 'verboden' is.

 

 

 

 

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, als het een invoerrechten verhaal is, dan is degene die de inklaring gedeclareerd heeft de verantwoordelijke, en de ontvanger van de goederen in de EU kan altijd zeggen; mijn inklaringsagent heeft het fout gedaan.

 

Daar kan je heeeele lange rechtzaken over voeren, in de praktijk worden die meestal met een schikking geregeld.

 

Het wordt anders als de douane kan aantonen dat er bewust gefraudeerd is. Bijv. door de fabriek die de spullen maakt een foute Form-A of "Certificaat van Oorsprong" te laten produceren op last van de 'koper'. Dan heb je het over belasting ontduiking.

Maar dan moet er wel bewijs zijn. Het zou dom zijn van DM om bewust een paar procent minder invoerrechten te betalen door te frauderen met tariccodes / invoerrechten.

 

 

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dat er een modem in zat en niets deed. Maar dat is niet (meer) juist. Onlangs heeft DMM de modems geaktiveerd... Door dat modem moest DMM minder invoerrechten betalen.


En dat doet niet alleen DM, ook sat ontvangers van onze nationale trots bevatten een dergelijk modem om dezelfde reden.

De Engelse tekst lijkt mij overigens ook weer een auto vertaling van de originele tekst.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...