Ga naar inhoud


Casio keyboard CZ-1000 wie kent dat ding?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Voor de kinderen heb ik een Keyboard gekocht, een Casio CZ-1000. (niet veel voor betaald hoor)

Dat schijnt vroeger ooit een van de betere keyboards te zijn geweest met ongekende mogelijkheden,maar hij leek mij vooral handig omdat er geen luidsprekers in zitten en alleen met behulp van een koptelefoon te beluisteren is. :D

 

De verkoper gaf aan dat er een los kontaktje in zat en dat bleek simpel de voedingsaansluiting zijn dus die even aangepast en draaien maar, maar helaas nog steeds geen geluid.

Als ik hem aan zet geeft hij in het display

* Preset * no.01

Brass ens.1

Maar ik kan op knoppen drukken wat ik wil maar er komt zelfs geen piepje uit.

 

Ik ben al wel aan het zoeken geweest maar vindt wel de Cz-101 maar geen CZ 1000.

 

Wie kent dit ding toevallig en weet of ik eerst nog wat anders in moet stellen of dat er toch wat anders aan de hand is en dat het opereren wordt?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke versie van Google heb jij dan :D

 

Trouwens CZ-1000 en CZ-101 zijn quasi identiek, enkel de grootte van de keys verschillen.

 

Als je wat rondkijkt vind je zelfs patches voor de CZ-1000.

Zelfs wikipedia kent hem.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die had ik ook al wel gevonden, maar daar staat niet in hoe je er ook geluid uit kunt halen.

In hoofdzaak wordt omschreven waar welke toets voor gebruikt wordt.

En dat is leuk, als je dan tenminste ook wat hoort en daar ontbreekt het dus aan.

Vandaar de vraag wat moet ik instellen voordat er geluid uit komt, of maakt dat niets uit en moet er altijd wat te horen zijn?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik lees net in de handleiding dat er ook intern geheugen aanwezig is (in ieder geval bij de CZ-101). Als die samples overschreven zijn (b.v. door "niks"), dan kan je de standaard-samples weer terugzetten door aan de onderkant van het apparaat de "P"-knop in te drukken. Wellicht kan je dat nog proberen?

 

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee geen cartridge

 

De P toets had ik ook al geprobeerd en uit de handleiding begrepen dat je de P toets ingedrukt moet houden en dan de spanning er pas op zetten.

 

Maar ook dat gaf dus geen resultaat.

 

Denk dat ik hem toch maar eens los moet schroeven eens een scoop aan de opamps moet gaan hangen om te kijken of er wel signaal binnenkomt en of dat ook versterkt wordt.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...