Ga naar inhoud


[Internet] Spanningsdip in zuid-limburg essent


MR_B

Aanbevolen berichten


Van die spanningsdip was hier (ZL) ook te merken. Wel vreemd dat het op de website van Enexis in het storingen overzicht niet is terug te vinden.

De laatste jaren komen hier zeer regelmatig stroomstoringen voor, met onder andere gecrashte PC's tot gevolg.

Je kan wel overal UPS'en gaan installeren, maar dat is niet bepaald een vooruitgang te noemen. crazy

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Frank67
Je kan wel overal UPS'en gaan installeren, maar dat is niet bepaald een vooruitgang te noemen. crazy


Dat is een afweging. Hoe groot is je schade wanneer het mis gaat?

Daarbij moet je voor de toekomst rekening houden met meer incidenten. De beleidsmakers in onder meer Den Haag stellen, dat er genoeg productiecapaciteit is, mede door de alternatieve energie opwekking. Daardoor is er de laatste tijd de (mis) opvatting, dat er niet in nieuwe energie centrales geinvesteerd hoeft te worden.
Dit zal er in de toekomst toe leiden, dat ons stopcontact niet meer gegarandeerd spanningsvoerend zal blijven.

Voorbeelden hiervan zijn onder meer in Zuid Afrika te zien. Daar werd 10 jaar geleden aangegeven, dat er bijgebouwd moest worden, iets wat daar door de beleidsmakers werd afgewezen.

Heden ten dage wordt in Kaapstad regelmatig wijk voor wijk gedurende vaste tijden een paar maal per week de stroom uitgeschakeld, wegens krapte in de productie kapaciteit. De FIFA heeft zelfs bedongen, dat de voetbalstadions zelfverzorgend moeten zijn.

Ik heb in ieder geval al jaren voor mijn computers een UPS tussengeschakeld, en die heeft zijn geld al dubbel en dwars opgebracht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een UPS gebruik ik zelf ook, en het heeft me al herhaaldelijk gered van een (mogelijke) PC crash. Alleen, het is symptoombestrijding, en ik zou wensen dat de netbeheerder de echte oorzaak van het probleem eens oplost. Echter wat dat betreft zijn we machteloos. Wat is de volgende stap, een UPS voor het hele huis of een generator in de tuin? crazy

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er in Arnhem-Zuid ook twee jaar lang last van gehad. Bijzonder irritant kan ik wel zeggen.

Vijf jaar geleden hielde het ineens op en werkte alles naar behoren. Misschien moeten jullie het ook twee jaar uitzitten wink

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Daardoor is er de laatste tijd de (mis) opvatting, dat er niet in nieuwe energie centrales geinvesteerd hoeft te worden

Dat valt reuze mee, Cees. Bij mij in de buurt ( Eemshaven ) worden momenteel zo veel
nieuwe centrales gebouwd dat, als ze allemaal in productie zijn, Nederland voor het
eerst in vele jaren een exporteur gaat worden van elektriciteit.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkbeheerder an het infrastructuur hier laat wat te wensen over in de polder. Volgens mij zit er nog een katoen om de KPN kabels. CAI hebben we niet en de spanning is niet stabiel.

 

We zijn met z'n zevenen en 3 zitten te laptoppen, dus die merken er niet zo veel van met de accu. De andere PC's hebben een 300VA UPS. Natuurlijk zit de tv, de printer, de satreceiver, ext HD en wat noodverlichting door het huis ook op een wat zwaardere UPS.

 

Ik heb ongeveer een half uur de tijd om mijn 2KW/H aggregaat aan te zetten die de UPS weer van spanning voorziet.

 

Mijn infrastructuur-leverancier is Essent en zei die de energierekening sturen de andere (reclame).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...