Ga naar inhoud


Legitime WindowsXP Home laat zich niet activeren.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tonskidutch
:D

tja zo doen die mensen dat die er elke dag mee van doen hebben...

maar je overblufte eigenlijk ook al met OEM en dus support bellen

want dat is pure coulance van microshit dat je hen met versie en code aan de lijn krijgt

ciao



Bij activeren helpen ze wel netjes. Bij problemen niet of er staat een heel leuk tarief tegenover

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb nog 29 dagen om te activeren

 

 

kijk, zo komen we ergens.

 

download RockXP (zie bijlage) en run het proggie.

je kan je Windows code hiermee wijzigen om vervolgens te activeren (hetzij via internet, hetzij via telefoon).

 

 

problem solved,

merDe

 

ps. kan je je product-key niet wijzigen zodra de activatie niet gelukt is (knop productcode wijzigen) ?

of gebruik je je oem-code en die weigert hij ? wat dat zou niet mogen nl.

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit werkt dus niet als je XP Home code hebt van Toshiba en een XP Pro CD. Anders valt het prima te proberen.

RockXP wordt door sommige anti4us soft direct afgeschoten, dus mogelijk eerst virscanner uitschakelen.

 

Beter is het om microsoft zijn eigen tool te gebruiken:"

 

http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/PKUInstructions.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: Tonskidutch

telefonische support voor activeren is per definitie uitgesloten bij OEM


Dat klopt niet, je kan en moet gewoon bellen met MS. Heb het al heel vaak succesvol gedaan.

Installeer de windows XP nog een keer opnieuw maar maak dan gebruik van de code die bij de door jouw gekochte windows CD gelevert is.
Vervolgens activeren, als dat niet gaat contact opnemen met MS en aangeven dat activeren niet lukt.
Als ze om tekst en uitleg vragen zeg je maar dat je PC-Boer het moederbord heeft moeten vervangen ivm garantieclaim voor een totaal andere.
Als ze nog blijven mekkeren gewoon doorbluffen. Ik heb zo wel eens nieuwe activeringscode voor W2K3 SBS Premium server gekregen.

Heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik de activeringscode niet kreeg smile

Heb je de code niet meer van de gekochte windows XP dan heb je echt een probleem, neem dan contact op met Dell en geef aan dat je de cd's kwijt bent geraakt ttv verhuizing. De leverancier *MOET* de installatiemedia aanleveren van MS (oem contract!) echter mag wel kleine bijdrage verlangen voor versturen en media zelf. Vaak een paar tientjes maar dan gaat het wel weer werken.

Suc6!


Sorry de foto van de CD is inderdaat van Pro maar ik gaf hier dit als voorbeeld.Ik heb al 4x contact gehad met MS maar ze zeggen dat mijn cd niet goed is of ilegaal.Ik heb hun uit proberen te leggen dat dit niet zo is. voor 2 maand terug kon ik met deze cd gewoon installeren en activeren op mijn Dell laptop.Maar nu ineens niet meer.T'is gewoon een normale Windows home cd (2 jaar oud)met orginele nummer zo uit de winkel.
Vraagje tussen door antwoorden via PM is er iemand die een orginele WIndowsXP SP2 cd heeft liggen die je niet meer gebruikt?Mischien kan ik daar wat mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje tussen door antwoorden via PM is er iemand die een orginele WIndowsXP SP2 cd heeft liggen die je niet meer gebruikt?Mischien kan ik daar wat mee.

 

de cd mag best illegaal zijn maar jouw product code niet

dus met andere woorden je kunt via internet een cd downloaden en met jou code registreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loui (K)
Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: Tonskidutch

telefonische support voor activeren is per definitie uitgesloten bij OEM


Dat klopt niet, je kan en moet gewoon bellen met MS. Heb het al heel vaak succesvol gedaan.

Installeer de windows XP nog een keer opnieuw maar maak dan gebruik van de code die bij de door jouw gekochte windows CD gelevert is.
Vervolgens activeren, als dat niet gaat contact opnemen met MS en aangeven dat activeren niet lukt.
Als ze om tekst en uitleg vragen zeg je maar dat je PC-Boer het moederbord heeft moeten vervangen ivm garantieclaim voor een totaal andere.
Als ze nog blijven mekkeren gewoon doorbluffen. Ik heb zo wel eens nieuwe activeringscode voor W2K3 SBS Premium server gekregen.

Heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik de activeringscode niet kreeg smile

Heb je de code niet meer van de gekochte windows XP dan heb je echt een probleem, neem dan contact op met Dell en geef aan dat je de cd's kwijt bent geraakt ttv verhuizing. De leverancier *MOET* de installatiemedia aanleveren van MS (oem contract!) echter mag wel kleine bijdrage verlangen voor versturen en media zelf. Vaak een paar tientjes maar dan gaat het wel weer werken.

Suc6!


Sorry de foto van de CD is inderdaat van Pro maar ik gaf hier dit als voorbeeld.Ik heb al 4x contact gehad met MS maar ze zeggen dat mijn cd niet goed is of ilegaal.Ik heb hun uit proberen te leggen dat dit niet zo is. voor 2 maand terug kon ik met deze cd gewoon installeren en activeren op mijn Dell laptop.Maar nu ineens niet meer.T'is gewoon een normale Windows home cd (2 jaar oud)met orginele nummer zo uit de winkel.
Vraagje tussen door antwoorden via PM is er iemand die een orginele WIndowsXP SP2 cd heeft liggen die je niet meer gebruikt?Mischien kan ik daar wat mee.



Ik krijg steeds meer het gevoel dat je of een verkeerde code gebruikt. Of, als je geen retail versie gebruikt, je code te vaak gebruikt hebt. Dell gebruikt normaal een speciale oem versie en die mag je niet 10 x per jaar activeren. Verder hoort hij ook bij bepaalde hardware en kan niet gebruikt worden bij andere hardware. Bij een retail versie is dat geen probleem. Die mag je ook overzetten naar een andere pc.

Een standaard oem versie kan wel op andere hardware als je maar niet te vaak wisselt (officieel mag het niet) en dan kun je met het verhaaltje nieuw moederboard ofzo een nieuwe code krijgen. Dus niet elk half jaar met dat smoesje aankomen wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Loui (K)
Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: Tonskidutch

telefonische support voor activeren is per definitie uitgesloten bij OEM

 

Dat klopt niet, je kan en moet gewoon bellen met MS. Heb het al heel vaak succesvol gedaan.

 

Installeer de windows XP nog een keer opnieuw maar maak dan gebruik van de code die bij de door jouw gekochte windows CD gelevert is.

Vervolgens activeren, als dat niet gaat contact opnemen met MS en aangeven dat activeren niet lukt.

Als ze om tekst en uitleg vragen zeg je maar dat je PC-Boer het moederbord heeft moeten vervangen ivm garantieclaim voor een totaal andere.

Als ze nog blijven mekkeren gewoon doorbluffen. Ik heb zo wel eens nieuwe activeringscode voor W2K3 SBS Premium server gekregen.

 

Heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik de activeringscode niet kreeg smile

 

Heb je de code niet meer van de gekochte windows XP dan heb je echt een probleem, neem dan contact op met Dell en geef aan dat je de cd's kwijt bent geraakt ttv verhuizing. De leverancier *MOET* de installatiemedia aanleveren van MS (oem contract!) echter mag wel kleine bijdrage verlangen voor versturen en media zelf. Vaak een paar tientjes maar dan gaat het wel weer werken.

 

Suc6!

 

Sorry de foto van de CD is inderdaat van Pro maar ik gaf hier dit als voorbeeld.Ik heb al 4x contact gehad met MS maar ze zeggen dat mijn cd niet goed is of ilegaal.Ik heb hun uit proberen te leggen dat dit niet zo is. voor 2 maand terug kon ik met deze cd gewoon installeren en activeren op mijn Dell laptop.Maar nu ineens niet meer.T'is gewoon een normale Windows home cd (2 jaar oud)met orginele nummer zo uit de winkel.

Vraagje tussen door antwoorden via PM is er iemand die een orginele WIndowsXP SP2 cd heeft liggen die je niet meer gebruikt?Mischien kan ik daar wat mee.

 

 

Ik krijg steeds meer het gevoel dat je of een verkeerde code gebruikt. Of, als je geen retail versie gebruikt, je code te vaak gebruikt hebt. Dell gebruikt normaal een speciale oem versie en die mag je niet 10 x per jaar activeren. Verder hoort hij ook bij bepaalde hardware en kan niet gebruikt worden bij andere hardware. Bij een retail versie is dat geen probleem. Die mag je ook overzetten naar een andere pc.

 

Een standaard oem versie kan wel op andere hardware als je maar niet te vaak wisselt (officieel mag het niet) en dan kun je met het verhaaltje nieuw moederboard ofzo een nieuwe code krijgen. Dus niet elk half jaar met dat smoesje aankomen wink

 

Ten eerste mijn Dell is een laptop waar geen voor geinstalleerde software op stond toen ik deze tweedehands kocht er zat ilegale windows op.Ik heb toen zelf een WindowsXP cd gekocht en dat op mijn Laptop gezet de drivers haalde ik van internet bij dell. dit heeft jaren zo gewerkt,ik heb in 4jaar zolang ik deze laptop heb zeker 12 keer mischien wel vaker opnieuw geinstalleerd ook moest ik wel eens bellen omdat ik tevaak had geinstalleerd zonder problemen. Maar nu werkt het in eens niet meer de code klopt niet noem maar op en de CD is het zelfde gebleven en natuurlijk de code ook want die heb ik op de laptop zitten en op de CD hoes staan.Vertel mij maar waarom dit nu van de ene op de andere dag niet meer wil werken.MS kan mij niet verder helpen.Ik denk dat ik maar een nieuwe CD koop vandaar die oproep tussen door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede kennis van mij had nog een oude maar wel orgineel een Windows CD liggen die mocht ik wel even lenen dit is een van de eerste versies. maar goed deze geinstalleerd en gelijk kon ik me na het installeren van de juiste drivers direct bij microsoft activeren zonder tussenkomst van de MS computer (Telefonisch Activeren). ik heb nog geen idee waarom dit wel gaat en met mijn CD niet allebij orgineel. en Allebij zijn ze gewoon los in de winkel gekocht.Een nadeel is met deze oude Windows CD de Laptop is bijna de hele avond bezig met updates op te halen en te installeren. hi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...