Ga naar inhoud


Legitime WindowsXP Home laat zich niet activeren.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem die ik niet verklaren kan.Ik ben in het bezit van een orginele WindowsXP Home Edition,Maar nu ik deze windows opnieuw heb geinstalleerd op mijn laptop wil deze niet meer activeren.Ik krijg de melding dat ik via de telefoon mij moet melden.Doe ik dit? dan zegt microsoft dat mij gegenereerde ID nummer niet klopt terwijl ik zeker weet dat mijn windows key correct is (sticker)en toch zegt Microsoft dat de key niet klopt ten opzichte van de hardware.En ook hier is niks aan veranderd mijn laptop is al 5 jaar oud met altijd de zelfde Windows CD. Al jaren kon ik dit gewoon installeren hoe kan dit zomaar veranderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


gewoon doen. Je komt eerst in een computer systeem binnen waar je een activatie nummer moet invoeren die je computer genereert (uit mijn hoofd 5 x 5 karakters) als het goed is krijg je daarna zo'n zelfde serie terug die je in moet voeren.

 

Lukt dat niet krijg je een medewerker aan de telefoon. Dan kun je gewoon vertellen wat er aan de hand is of je zegt dat je een harde schijf hebt vervangen ofzo... dan krijg je alsnog een nieuw nummer om in te voeren, mits je dan niet 5 x per jaar doet wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
gewoon doen. Je komt eerst in een computer systeem binnen waar je een activatie nummer moet invoeren die je computer genereert (uit mijn hoofd 5 x 5 karakters) als het goed is krijg je daarna zo'n zelfde serie terug die je in moet voeren.

Lukt dat niet krijg je een medewerker aan de telefoon. Dan kun je gewoon vertellen wat er aan de hand is of je zegt dat je een harde schijf hebt vervangen ofzo... dan krijg je alsnog een nieuw nummer om in te voeren, mits je dan niet 5 x per jaar doet wink


Dit heb ik al gedaan wat jij hier schrijft maar Microsoft medewerker zegt dat ik iets niet goed heb ik moet naar de fabrikant van mijn Laptop dat is Dell die kon mij helpen zij ze. Ik bel dell het probleem verteld en ze zijden zodra ik niks aan mijn hardware heb veranderd kunnen wij niks doen omdat alles volgens de licentie is geinstalleerd.ik weer bellen naar microsoft weer de procedure gevolgd en weer kreeg ik dat mijn hardware niet klopt met de software.Nou hier zakt mijn broek van af hoor?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loui (K)
Origineel bericht van: winwiz
gewoon doen. Je komt eerst in een computer systeem binnen waar je een activatie nummer moet invoeren die je computer genereert (uit mijn hoofd 5 x 5 karakters) als het goed is krijg je daarna zo'n zelfde serie terug die je in moet voeren.

Lukt dat niet krijg je een medewerker aan de telefoon. Dan kun je gewoon vertellen wat er aan de hand is of je zegt dat je een harde schijf hebt vervangen ofzo... dan krijg je alsnog een nieuw nummer om in te voeren, mits je dan niet 5 x per jaar doet wink


Dit heb ik al gedaan wat jij hier schrijft maar Microsoft medewerker zegt dat ik iets niet goed heb ik moet naar de fabrikant van mijn Laptop dat is Dell die kon mij helpen zij ze. Ik bel dell het probleem verteld en ze zijden zodra ik niks aan mijn hardware heb veranderd kunnen wij niks doen omdat alles volgens de licentie is geinstalleerd.ik weer bellen naar microsoft weer de procedure gevolgd en weer kreeg ik dat mijn hardware niet klopt met de software.Nou hier zakt mijn broek van af hoor?


Heb je een originele restore methode gebruikt van Dell? (CD of image)

Indien niet dan is het mogelijk dat je een kleine toevoeging mist in XP wat de versie net even anders maakt. Ik had zoiets ook met mijn laptop van Acer. De installatie staat op de harddisk echter die had ik vervangen. Ik kon dus geen restore doen. Ik kon wel een willekeurige Vista DVD pakken, deze installeren, maar kon hem niet activeren. Ik moest 2 bestandjes van de oude harddisk kopieren wat de nieuwe installatie als Acer identificeerde. Daarna kon ik gewoon activeren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet hoef je met een Windows CD die je bij je Dell krijgt nooit de license key in te geven.

 

Anders een image van een Dell installatie cd van het net plukken en nog eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien is het geen OEM versie... Dell werkt daar dus wel mee. Als het een full versie is heeft men gelijk dat de hardware niet bij deze windows versie past.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je "er nog wel in" ? of meldt ie je meteen weer af omdat je niet kan activeren ?

mocht je nog wel in windows kunnen komen, google dan eens op rockxp, hiermee kan je je code wijzigen naar je eigen.

ms heeft ook zo'n tooltje maar ik kan ff niet meer op de naam komen daarvan smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Meer correct is dat de licensekey die op de laptop staat niet matcht met deze windows versie.


Dit klopt dus niet, Ik ben helemaal opnieuw begonnen met installeren dus direct booten van cd en dan de procedure volgen.Dit heb ik velemalen eerder ook zo gedaan maar dan zonder problemen om te activeren.Windows staat er gewoon op ook alle drivers voor mijn Del latitude D505 staan erop.Dus dat werkt wel maar ik heb nog 29 dagen om te activeren en dat lukt me niet.Microsoft kon mij alleen zeggen dat ik een nieuwe XP cd zou moeten kopen.
PS het is dus een orginele geen copy van Windows XP Home Edition cd waar we over praten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loui (K)
Origineel bericht van: hummiesat
Meer correct is dat de licensekey die op de laptop staat niet matcht met deze windows versie.


Dit klopt dus niet, Ik ben helemaal opnieuw begonnen met installeren dus direct booten van cd en dan de procedure volgen.Dit heb ik velemalen eerder ook zo gedaan maar dan zonder problemen om te activeren.Windows staat er gewoon op ook alle drivers voor mijn Del latitude D505 staan erop.Dus dat werkt wel maar ik heb nog 29 dagen om te activeren en dat lukt me niet.Microsoft kon mij alleen zeggen dat ik een nieuwe XP cd zou moeten kopen.
PS het is dus een orginele geen copy van Windows XP Home Edition cd waar we over praten.


In je 1ste post zeg je:
Ik ben in het bezit van een orginele WindowsXP Home Edition

en vervolgens laat je een plaatje van een Windows XP Professional CD zien.
Wat is het nu en wat staat er op je licentie sticker en welke licentie key vul je in, die van het notebook of die je bij die CD gehad hebt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mijn bescheiden kennis van de materie,

ervaringen speciaal met dell OEM / OSB die hun eigen dell installatie-cd hebben met aparte dell opdruk-labels

en

installatie-cd XP home editions die je ook hebt,

is niet dat CD uiterlijk (zoals weergegeven in je afbeelding) uitslaggevend maar de hoes en of cover met desbetreffende sticker en dus licentiesleutel eraan gekoppeld

 

enkel op die sticker van je cd hoes (en/of cover van boekje) staat of het om een OEM gaat of niet

 

volgens mij heb je NU tweemaal een OEM rechtmatig maar gebruikt ze door elkaar heen en niet een dell cd om XP erop te krijgen en dat gaat niet lukken

 

telefonische support voor activeren is per definitie uitgesloten bij OEM

 

als je de bij de laptop geleverde dell installatie-cd's zou gebruiken lukt het gegarandeerd wel.

 

ciao

voetnoot

als het al zo'n oud beestje is, kun je beter een linux distro erop zetten, kun je net zoveel als XP toen maar sneller.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

telefonische support voor activeren is per definitie uitgesloten bij OEM


Dat klopt niet, je kan en moet gewoon bellen met MS. Heb het al heel vaak succesvol gedaan.

Installeer de windows XP nog een keer opnieuw maar maak dan gebruik van de code die bij de door jouw gekochte windows CD gelevert is.
Vervolgens activeren, als dat niet gaat contact opnemen met MS en aangeven dat activeren niet lukt.
Als ze om tekst en uitleg vragen zeg je maar dat je PC-Boer het moederbord heeft moeten vervangen ivm garantieclaim voor een totaal andere.
Als ze nog blijven mekkeren gewoon doorbluffen. Ik heb zo wel eens nieuwe activeringscode voor W2K3 SBS Premium server gekregen.

Heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik de activeringscode niet kreeg smile

Heb je de code niet meer van de gekochte windows XP dan heb je echt een probleem, neem dan contact op met Dell en geef aan dat je de cd's kwijt bent geraakt ttv verhuizing. De leverancier *MOET* de installatiemedia aanleveren van MS (oem contract!) echter mag wel kleine bijdrage verlangen voor versturen en media zelf. Vaak een paar tientjes maar dan gaat het wel weer werken.

Suc6!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een installatiecd van de fabrikant hebben. Op die cd staat een stukje software die de activatie automatisch regelt. Die software kijkt of de bios geschikt is (SLIC) gemaakt voor installatie waarbij automatische activatie mogelijk is. Zo'n cd kun je kopen bij HP. Als je geen andere harddisk in je laptop hebt gedaan, kun je een systeemherstel uitvoeren. Dat gaat meestal met een bepaalde functietoets tijdens het opstarten. Kijk in de handleiding of op de website van HP hoe je systeem herstel moet uitvoeren. De installatie bestanden staan op een verborgen partitie.

Welke laptop heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...