Ga naar inhoud


[Satelliet] CanalDigitaal: Uiterlijk 31 maart alle publieke HD-kanalen


Hoppy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Hoppy
. Of het nu DVB-T, S, of C is maakt niet uit. Dat soort ontvangers hebben de toekomst.
Flexibel inzetbaar, en veelzijdig in de mogelijkheden.


Niet als het aan de kabelaars ligt. Ziggo en UPC is er veel aan gelegen om niet-gecertificeerde apparatuur te weren, en ze zullen natuurlijk nooit een apparaat certificeren dat de toegang mogelijk maakt tot het aanbod van de concurrent of FTA aanbod waar je bij de kabel voor moet betalen.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Eind maart 2010? Dat is dus nog maar een maand verwijderd van het begin van het zomerseizoen van de publieke omroep.

Tegen die tijd verban ik de publieke omroep maar weer.

 

Het is ongelooflijk wat voor bagger zij brengen. Dan kunnen ze wel HD gaan uitzenden. Maar welke programma's?

BN'ers die weer de zoveelste programma uitzenden en weer te gast zijn bij elkaar? Beetje uitgekeken op die gasten.

 

Kennelijk zijn er zelf ook een beetje achtergekomen omdat ze bezig zijn met het recystelen van de actualiteitenprogramma's zoals van week te lezen was in het NRC.

KRO wilt Brandpunt weer terug. Andere omroepen denken over andere concepten na.

 

Misschien moeten ze in Den Haag en Hilversum ook eens nadenken over het invoeren van een reclamevrije publieke omroep.

De Loden Leeuw van Tros Radar gaat binnenkort weer uitgereikt worden. Dan zie je genoeg van die bagger die de STER ons steeds over ons heen gooit, tot het irritante af.

Dan zou ik deze baggerreclame dus van 1 april 2010 in HD moeten zien? brrrrrrr

 

Tatort van Das Erste, of Einsatz in Hamburg van het ZDF wil ik wel in HD zien. Dan zie je nog wat. Maar die flut programma's bij Nederland 1, 2 en 3 hoeven voor mij niet (sorry Kassa en Radar wel).

Of op de BBC de Australische serie All Saints. Maar volgens mij komt deze alleen op BBC2 en niet op BBC HD.

 

Maar goed dit is dus mijn mening. Wat is dat waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Waarom niet?
We zien het vanzelf wel.
Of zoek je een reden om te klagen soms???


Ze hebben al wel dolby digital bij UPC dacht ik, maar ik vraag me af of er 1 programma is wat met dolby wordt uitgezonden. Misschien is wel altijd stereo -> dolby conversie.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Gerard 76
Waarom niet?
We zien het vanzelf wel.
Of zoek je een reden om te klagen soms???


Op de huidige NPO HD kanaal zit ook geen AC3 geluidsspoor.
"Geen plaats voor"


Gemiste kans! mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Is het ook wel echt 5.1? of is dit geluid ge-upscaled naar 5.1?


Programma's die voorzien zijn van een 5.1 geluidspoor zullen worden doorgegeven als AC3 5.1.. die met een stereo geluidspoor als AC3 2.0.

Maar goed CD levert momenteel bij het NPO HD kanaal alleen een 192Kbit MPeg geluidsspoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degene die het niet weet. Dolby Digital en DTS zijn modewoorden. Veel te vaak wordt gedacht dat dit een beter geluid zou opleveren dan stereo. Welnu het volgende:

 

Alleen echt 5.1 Dolby Digital en 5.1 DTS levert voordeel op. Wanneer je dus naar een uitzending zit te kijken die stereo is en je kijkt die in Dolby Digital heb je dus een slechter geluid dan wanneer dit PCM wordt aangeboden. Wat? PCM? ja, PCM. Sommige muziekblurays worden met 5.1 PCM aangeboden. Helaas niet veel, want de consument kickt op DD en DTS. PCM 5.1 is gewoon CD geluid, ongecomprimeerd over alle kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt inderdaad, maar dat geldt dan uiteraard weer niet als de ingang ook 192 Kbit/sec is... En CDS heeft momenteel 6 HD kanalen op een HD transponder met niet HD waardige parameters (DVB-S2 QPSK 27500 5/6... normaal zou dit al 9/10 zijn of 8PSK 2/3 of 3/4)... dus elke bit kan dan in het beeld gestopt worden. En aangezien nog bijna niets (ik ken nog geen uitzending bij de PO, daarom heb ik het ook herhaaldelijk gevraagd) in echt 5.1 wordt uitgezonden maak het nu nog niets uit.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...