Ga naar inhoud


DVD speler inbouwen lukt niet.


freaky

Aanbevolen berichten

Ik heb gister een DVD brander ingebouwd in mijn 8000.

Maar dit werkt nog niet.

Mijn vraag is kan ik ergens zien of dat de dvd speler herkend wordt. Net als je dat bij een harde schijf kunt zien.

Ik heb het idee dat de s-ata kabel die ik heb gebruikt niet goed is. Er staat wel spanning op de DVD hij opent wel etc.

Ik gebruik als image new enigma e2 en heb de update voor het afspelen van dvd's er ook in gezet.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zover ik het weet, kan de rrander niets rechtstreeks aan de SATA worden aangesloten.

Op het moederbord zit een usb aansluiting. daar komt een converter aan van usb naar sata.

In mijn dm8000 is dat zo gedaan door Dreambox.

Vraag: de 8000HD wordt toch geleverd met een brander, anders heb ik weer wat opgestoken.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt er zit een usb aansluiting op met daarin een converter naar sata.

Maar er zitten ook 2 sata aansluitingen op het moederbord.

De handleiding is op dat punt ook niet echt duidelijk.

Dus nu weet ik het ook niet meer welke te gebruiken. Er zit ook een voedingskabel en sata kabel bij maar deze past denk ik alleen op een harde schijf

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha kijk nu komen we ergens. maar die kabel die jij nu noemt steek je dus op de meegeleverde kabel en de andere zijde op de dvd

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gelukt Ik heb hem inderdaad op de usb converter aangesloten.

Ik dacht dat ik de aansluiting op het moederbord moest gebruiken. (leek mij logisch) Maar iedereen bedankt voor de support.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dat dus een dezer dagen ook doen en was eigelijk benieuwd als ik een DvD afspeel/kijk via de DM8000 of het DD5.1 of DTS signaal via de optische output naar mijn DTS versterker dit signaal wel doorgeeft ?

Of is het alleen Stereo was je kan luisteren met de interne Slime line DvD speler in de Dreambox ?

 

Alvast bedankt.

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Broertje,

 

Ik heb hier gisteren een dvd ingebouwd in mijn DM-8000 en in ieder geval werd het DTS signaal gewoon via de optische uitgang door gegeven naar de versterker. Voor AC3 weet ik het nog niet zeker, omdat een dvd via de dvdplayer plugin aangaf dat het AC3 was, maar de versterker vond het gewoon PCM 48 Khz.

Moet nog even verder kijken of dit alleen op die ene dvd was of op allemaal. Of dat het misschien aan mijn instellingen ligt.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mr_rolin
Voor AC3 weet ik het nog niet zeker, omdat een dvd via de dvdplayer plugin aangaf dat het AC3 was, maar de versterker vond het gewoon PCM 48 Khz.


Met OpenPLi stel je dat in met de ac3 downmix setting (onder de audio knop)
Met andere images 'stel je dat in' door liba52 te installeren of juist weg te gooien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens dacht ik al mooi een Slimeline DvD speler klaar te hebben liggen toen de DM8000 binnen kwam.

Echter....het adapterstukje wat bij de Dreambox zit past niet op deze Slimeline DvD. Of zijn hier ook weer verloopjes voor ?

 

1258717926-520.jpg

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...