Ga naar inhoud


online niet echt klantvriendelijk.


sevensheaven

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al 5 jaar lid van online(voorheen orange)en heb ze vandaag gebeld,omdat mijn modem steeds uitvalt.

zeggen ze gewoon..ja sorry maar wij mogen niet zomaar modems weggeven...Ik zeg maar mijn contract loopt eind januarie af,dus wordt het of een nieuw modem,of een nieuwe provider.

 

En wat gebeurt er..schakelen ze mij gewoon door naar de afdeling opzeggingen.

Ik had het er eerst wel moeilijk mee,dat ze zo onklantvriendelijk zijn,maar aangezien ze samen gegaan zijn met canal digitaal,maakt dat een hoop duidelijk voor mij.

 

dus gaan we maar over.

 

wat een bedrijf is het toch..bah.

 

grt stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat voor abbo heb je?

je modem is eigendom van online bij het abbo van 20mb/20€, je huurt dit voor 1€ per maand, dus defect, opsturen en vervangend vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb 20mb + telefonie.

punt is dat op het moment dat zij kijken naar de verbinding met mijn modem,deze goed is.Probleem is dat hij niet altijd weigert..maar hij valt gewoon regelmatig uit.

 

het is een livebox(1 van de eerste).

 

ze vertikken gewoon om hem om te ruilen. dan verbinden wij u door met de afdeling opzeggen zeggen ze gewoon..pfff

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al zolang lid bent kan je sowieso per direct weg bij online, ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een andere provider en met de huidige stand van zaken zijn ze verplicht om mee te werken aan een snelle overstap zodat je niet zonder internet komt te zitten.

 

Blijft zuur dat ze zo reageren, aan de andere kant met zo'n houding zou je haast blij zijn om over te stappen, kijk eens goed rond want er zijn zat leuke aanbiedingen.

 

Vaak is het probleem ook de adapter van de livebox trouwens, je zou eens een andere kunnen testen, ik heb dit ook ooit gehad en na het aansluiten van een andere adapter nooit meer last gehad.

Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI.   VU+ DUO VTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als de reactie was dat ze niet zomaar modems weggeven dan geloof ik niet dat jij netjes hebt uitgelegd dat je modem telkens uitvalt en dat jij vermoedt dat hij stuk is. Als je internet telkens wegvalt zullen ze sowieso een aantal testjes willen doen.

 

Overigens is Online helemaal niet samengegaan met CDS hoor. Waar haal je die onzin vandaan?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Maar als de reactie was dat ze niet zomaar modems weggeven dan geloof ik niet dat jij netjes hebt uitgelegd dat je modem telkens uitvalt en dat jij vermoedt dat hij stuk is. Als je internet telkens wegvalt zullen ze sowieso een aantal testjes willen doen.

Overigens is Online helemaal niet samengegaan met CDS hoor. Waar haal je die onzin vandaan?


mischien ff naar online.nl gaan,en verder lezen dan die lange neus van je...ze bieden nu ism canaal digitaal ook tv aan.
dus ff je grote mond houden voor je je erin verdiept hebt.
en ja ik heb duidelijk vertelt,dat hij regelmatig uitvalt,en dat ik dan of moet resetten of aan en uit moet zetten.


Online en CanalDigitaal bieden samen internet, telefonie en televisie in 1 pakket. U blijft gewoon klant van Online (internet, telefonie) en wordt klant van CanalDigitaal (televisie) voor een blijvend lage prijs. U bestelt via 0900 0133 (€ 0,10/min).

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sevensheaven
mischien ff naar online.nl gaan,en verder lezen dan die lange neus van je...ze bieden nu ism canaal digitaal ook tv aan.
dus ff je grote mond houden voor je je erin verdiept hebt.


Als het klopte had ik "mijn grote mond" wel gehouden. Echter is dit niet meer dan een samenwerking, jij doet het voorkomen als een fusie.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor zeg alleen dat ze samen werken..en dat is ook zo.

je kunt via online een canal pakket bestellen en je betaald dan via online...is toch echt een samenwerkings verband..evengoed neemt dat niet weg,dat ze klanten beter moeten helpen.

en niet de makkelijkste weg moeten kiezen,en me doorschakelen naar de afdeling opzeggingen.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sevensheaven
nee hoor zeg alleen dat ze samen werken..en dat is ook zo.


Je zegt "maar aangezien ze samen gegaan zijn met canal digitaal" en dan zeg je voor mij impliciet en zelfs expliciet dat het één bedrijf is geworden.

Origineel bericht van: sevensheaven
evengoed neemt dat niet weg,dat ze klanten beter moeten helpen.
en niet de makkelijkste weg moeten kiezen,en me doorschakelen naar de afdeling opzeggingen.


Dat zeg ik ook niet. Maar ik kan me evenmin voorstellen dat jij zegt dat je veel uitval hebt en dat je daarom denkt dat je modem stuk is en je daarop gelijk wordt doorgeschakeld naar de afdeling opzeggingen. Dan heb je toch echt een slechte medewerker getroffen en kun je beter opnieuw bellen. Mocht je modem echt defect zijn dan krijg je namelijk wel een nieuwe (die modem is in bruikleen) weet ik uit eigen ervaring. Ik kan me niet voorstellen dat dit de regel is, maar mijn eigen ervaring met Online is al weer een aantal jaar geleden.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FGR


Vaak is het probleem ook de adapter van de livebox trouwens, je zou eens een andere kunnen testen, ik heb dit ook ooit gehad en na het aansluiten van een andere adapter nooit meer last gehad.


Origineel bericht van: EL PIÑO
Als je internet telkens wegvalt zullen ze sowieso een aantal testjes willen doen.



Was bij mij ook het geval, online stuurt dan gewoon een nieuwe adapter.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy
Was bij mij ook het geval, online stuurt dan gewoon een nieuwe adapter.


Ik had jaren geleden (2006) ook zoiets en ik kreeg na een aantal standaardtestjes (die voor mij geen verrassing waren omdat ik toen zelf op een helpdesk werkte) om te checken of het aan het modem lag en kreeg zonder problemen gewoon een nieuw modem.

Dus ik denk dat er hier toch iets anders aan de hand is.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi..

 

nou ik zal morgen een andere adaptor erop zetten,of een zeer stabiele voeding,en kijken wat er gebeurd.

en het verhaal wat ik vertelde,is niet gelogen.het ging precies zo.en ze konden niet zomaar modems verstrekken,waarop ik zei..het is niet zomaar..blah blah..en het verhaal wat loos is.

 

maar goed we wachten het af.Ik ga morgen wisselen van voeding,en dan kijken of hij wel normaal blijft werken.

 

u hoort het vervolg.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry als dit te grof is maar als je niet tevreden bent over een provider dan ga je toch gewoon over op een ander?

 

Ik zie hier nu hele discussie's die over het algemeen niets met het begin van dit topic te maken hebben.

 

Ik heb zelf geen ervaring met online dus meng me hier ook niet in.

 

Overigens heeft elke provider weleens last van een 1e lijns H/D-er met een slechte dag.

 

Ik ken bijvoorbeeld een hoop lui bij XS4ALL maar bel ook namens klanten regelmatig ouderwets via het helpdesknummer. en zo nu en dan wordt zelfs daar nog fout gereageerd. (ws omdat ze dan voor je net een wijsneus hebben gehad die deed alsof ie alles wist)

 

over het algemeen ben ik daar erg makkelijk in, ik hang op, wacht even bel opnieuw en vraag aan de helpdeskmedewerker of hij zijn voorganger een kopje koffie kan brengen, en begin dan opnieuw met mn verhaal.

 

t blijven mensen wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan hadden ze maar een vak moeten leren, ik kan daar geen medeleven mee hebben.

 

* je legt het probleem voor aan de 1e lijns

* als deze het probleem aanhoort voert deze, indien noodzakelijk, een test uit

* blijkt het modem brak te zijn, dan krijg je een nieuwe. ligt het feitelijk niet aan het modem dan wenst hij u veel succes en geeft misschien zelfs nog wat hints (afhankelijk van het niveau van de hd-medewerker

* als jij als beller ten alle tijden fatsoenlijk blijft doch niet de deur laat wijzen, moet het probleem op te lossen zijn

 

 

of je hebt net de verkeerde getroffen en moet je dus, zoals al is aangegeven opnieuw bellen.

je kan ook zelf een ander modem testen, er is vast wel een kennis, familielid of vriend die even z'n modem wil afstaan. online modems werken PPPoA als ik het goed heb, standaard voor zo'n beetje elke Speedtouch.

 

ik liet me niet zo makkelijk uit het veld slaan, het houdt nl. heel wat in te switchen naar een andere ISP, helemaal als je eens uit je vel schiet (aantekening lastige klant). geheid dat het mis gaat, dan rest alleen nog kabelinternet (Ziggo, spuug!) of UMTS/HSDPA (of sat smile )).

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...