Ga naar inhoud


Slechte ontvangst ingebouwde DVB-T tuner.


Gast Hasje09

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier, en heb inmiddels wel gemerkt dat er veel ervaring en deskundigheid op dit forum aanwezig is. Vandaar dat ik jullie mijn probleem even wil voorleggen.

Als Digitenne-klant heb ik op een gegeven moment een Samsung tv gekocht met een ingebouwde DVB-T tuner. Hiervoor heb ik een CAM-insteekmodule aangeschaft bij KPN. Toch nog zo'n € 100,=!!

Merkte al snel dat de ontvangst hiervan duidelijk minder is geworden, mn de commerciele zenders. Als ik hem weer aansluit op de KPN receiver is het signaal weer prima, woon in Oss, maar dan ontvang ik ook Omroep Gelderland, Omroep Utecht en zelfs Noord-Holland. Probleem is echter dat ik in mijn video/audiohoek geen plaats meer heb voor deze receiver. Bovendien vind ik het zonde van het uitgegeven geld. Heb van de KPN een buitenantenne gekregen om dit probleem op te lossen, maar dan wordt de ontvangst nog minder. Heb nu mijn binnenantenne buiten staan dat geeft nog het minste problemen.

Mijn vraag is dus, is er afgezien van een betere antenne ook nog een andere oplossing mogelijk? Als het toch een antenne probleem is, is de "bierblik-antenne"dan een oplossing?

Een grotere antenne plaatsen is ook niet echt een optie, woon op een appartement, en heb inmiddels een schotel-verbod aan mijn broek hangen. Graag jullie mening........

frown

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Hasje09

Even een (misschien domme) vraag:

Geeft de Samsung TV 5volt uit voor de versterker in de binnen/buiten antenne?

Mocht er een LEDje op de binnen antenne zitten, brandt dat wanneer de antenne op de Samsung is aangesloten?

Groeten,

René.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

neem je toch een clixxun vube alpha , en plaats die binnenshuis op zolder .

Dan heb je geen 5 V inserter nodig en toch een goede ontvangst, in geval je flatscreen geen 5 V levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ReneBee
Hallo Hasje09
Even een (misschien domme) vraag:
Geeft de Samsung TV 5volt uit voor de versterker in de binnen/buiten antenne?
Mocht er een LEDje op de binnen antenne zitten, brandt dat wanneer de antenne op de Samsung is aangesloten?
Groeten,
René.

Ja hoor, dit ledje brandt, moet dus werken. Op de receiver functioneert de antenne wel goed, kan dus niet stuk zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobbymeester
neem je toch een clixxun vube alpha , en plaats die binnenshuis op zolder .
Dan heb je geen 5 V inserter nodig en toch een goede ontvangst, in geval je flatscreen geen 5 V levert.


Wordt wel een beetje moeilijk, woon op een flat en heb dus geen zolder.
Kan misschien eens bij de bovenburen informeren of ze nog een plaatsje over hebben..... wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Een schotel/ant. verbod is illegaal,2 je kunt een hark of een raster ant.nemen bierblik is alleen voor sterkezenders,is ook knoei werk.


Illegaal of niet, kreeg toch een advocaat op mijn nek, en een toegezegde boete van € 100,00 per dag dat ik het verbod overtreed. Ga dus ook geen risico's nemen met een grote antenne, dat snap je wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobbymeester
neem je toch een clixxun vube alpha , en plaats die binnenshuis op zolder .
Dan heb je geen 5 V inserter nodig en toch een goede ontvangst, in geval je flatscreen geen 5 V levert.


Zeg hobbymeester, is die Clixxun vube alpha niet geschikt voor buiten? En hoe groot is die eigenlijk, kan geen afbeelding gegoogled krijgen en ook geen Nederlandse leveranciers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zins waneer heeft een Advokaat het Recht om de Wet naar zijn eigen hand te zetten?heeft zeker nog nooit ven het Verdrag van Rome gehoord.Laat je niet afschrikken,zeker niet door een advokaat.ook al staat er in een huurkontrakt dat dit niet mag,dit zijn onredelijke eisen,en instrijd met de wet,en dus ongeldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: felicasat
Origineel bericht van: hobbymeester
neem je toch een clixxun vube alpha , en plaats die binnenshuis op zolder .
Dan heb je geen 5 V inserter nodig en toch een goede ontvangst, in geval je flatscreen geen 5 V levert.


Hoe vaak blijf je nieuwe accounts aan maken voor te spammen met je prul antenne's Pietje..??


Typisch dat het na zo'n gezellige post ineens zo stil blijft hier, enfin ik trek mijn eigen plan wel zoals de Belgen dat zeggen.
:D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

Je hebt zelf het antwoord op de vraag of de flatscreen zelf 5 V levert tbv de KPN/Funke antenne al gegeven, en is mijn advies dus niet van toepassing en zeker niet als je geen plaats/zolder hebt voor opstelling waar de ontvangst beter zou kunnen zijn.

De door mij genoemde is een binnenantenne met ingebouwde versterker.

Met de KPN en Clixxon antenne zijn inmiddels onder gelijke omstandigheden ontvangstproeven genomen door mij en een van onze moderatoren.

De KPN antenne is destijds ontworpen tbv gebruik op de door KPN gecertificeerde dvb-t digitenne ontvangers, terwijl de Clixxun als self-supporting antenne als een "kopontvangstation" gebruikt kan worden,op meerdere dvb-t en of vhf en DAB-ontvangers tegelijk aangesloten kan worden.

Er zijn meerdere merken en soorten selfsupporting antenne's, en het verstandigste is, alvorens aan te gaan kopen, zelf eerst vergelijkende ontvangproeven te gaan nemen

 

Verder zou ik die ziekelijk geest die hier op het forum ronddwaalt maar in zijn eigen sop laten gaarkoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...