Ga naar inhoud


Hoax of niet? bericht over centrale vergrendeling van de auto


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Ik kreeg net weer eens een wazig mailtje, is dit weer de zoveelste hoax die rondgestuurd wordt of is hier echt wat aan de hand. Ik kan verder op inet weinig vinden dus ik denk dat het een Hoax is.

 

@admin/mods mocht dit bericht niet aan de regels voldoen dan gaarne verwijderen.

 

Citaat:

Hoe en waarom uw auto manueel sluiten?

Op een bepaalde dag stationeer ik de wagen en sluit hem met de afstandsbediening. Nadat ik mij enkele meters van de wagen verwijderd had hoor ik de klik dat de sloten terug openspringen.

Tot 3 maal toe heb ik ze terug afgesloten en iedere keer terug open. Gealarmeerd door deze eigenaardige situatie heb ik rond mij gekeken en zag ik 2 mannen op korte afstand in een andere wagen zitten die me nauwlettend in de gaten hielden.

Zonder twijfel waren die betrokken in die bizarre situatie.

Ik heb direkt de boodschappen die ik wilde doen geannuleerd en ben terug in de wagen gestapt en naar het politiecommisariaat gereden waar ik hen alles uitgelegd heb.

Daar hebben ze mij uitgelegd dat ik bijna slachtoffer was van een nieuwe manier om in de auto's in te breken.

Ze beschikken over een scanner die de code van uw afstandsbediening registreert en waarmee ze direkt uw autodeuren terug ontgrendelen als ge vergrendelt met de afstandsbediening.

De dieven bevinden zich op een kleine afstand op parkings van grootwarenhuizen, restaurants, aire de repos langs snelwegen en wachten op het volgende slachtoffer. De tijd dat ge uw boodschappen doet gebruiken ze om zonder enig spoor van inbraak alle waardevolle spullen zoals GSM, laptop, Gps, handtassen e.d. te ontvreemden om dan zo snel mogelijk met de buit te verdwijnen.

De politie geeft slechts" één gouden raad" : sluit uw wagen manueel met de autosleutels, dan krijgen ze niet de kans om uw code te registreren.

Wees op uw hoede.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

dat uitlezen kon je jaren geleden al, er werden horloges verkocht waarmee je afstandsbedieningen uit kon lezen, dus helemaal ongeloofwaardig vind ik dit niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: Golfdiesel
@admin/mods mocht dit bericht niet aan de regels voldoen dan gaarne verwijderen.


Tjah... *schud hoofd*


tsja, de board regels beschrijven dat het off-topic mag zijn maar dat het bericht toch misschien niet mag. Dus er zijn geen strakke regels voor off-topic postings zoals er wel voor reclame e.d. zijn. Daarom heb ik de opmerking er bij geplaatst.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lerende afstandbediening!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
tsja, de board regels beschrijven dat het off-topic mag zijn maar dat het bericht toch misschien niet mag. Dus er zijn geen strakke regels voor off-topic postings zoals er wel voor reclame e.d. zijn. Daarom heb ik de opmerking er bij geplaatst.


Doorgaans zijn deze spam-de-spam berichten redelijk snel op slot.

En wat mij betreft terecht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Tot 3 maal toe heb ik ze terug afgesloten en iedere keer terug open.

En hier gaat het hele verhaal de mist in.
Stel ik ben de poteniele criminele dief en zit in die auto die nabij staat en ik heb de code opgevangen en ontrafeld.
Ten eerste zou ik mij niet zo ten toon stellen en ik ging dan zo zitten dat ik niet gezien werd.
Ten tweede zou ik wachten dat de eigenaar zo ver weg was dat ie niet kon horen dat ik die auto weer op afstand open deed.

Ik vind het maar een vaag verhaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezoek eens www.museumofhoaxes.com in het forumgedeelte zie je dat ie al rond 2005 in de lijst van hoaxes is gekomen.

 

Sluit niet uit dat het "vroeger" wel degelijk mogelijk is geweest.

 

Als zo'n mail bij mijn provider of bij mij door de spamfilter komt dan neem ik het ter kennis aan en stuur het niet door. Vaak moet je iedereen uit je contactenlijst mailen.

 

Heb ooit een Hyves account gehad en kreeg een geforward bericht en had opeens de beschikking over honderden bestaande email-adressen, doordat het niet eens BCC is doorgestuurd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of ik nu museumofhoaxes ken of vaker naar radio 1 luister dan wel de Krant lees

er zijn meerdere bronnen / inzichten en dus informatie

 

informatie en kennis is nooit gelijktijdig bij jou en mij

begrijp je, ik lees het nu en jij een jaar later op teletext van sbs6 (als voorbeeld)

 

het is alleszins bekend dat er veel meer ICT-criminaliteit zal plaatsvinden dan ons lief is of waar wij ons tegen kunnen weren als doorsnee burger.

 

daarmee wilde ik (de burgers zoals golfdiesel terecht vraagt) effe oplettend en scherp maken.

 

ciao

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze mail is al wel erg oud. Het signaal wordt met een ontvanger opgenomen en later als je weg bent wordt de auto (of garage) geopend.

Deze systemen worden niet meer gebruikt het zijn tegenwoordig allemaal wisselende codes en er kan niet meer 2 keer na elkaar dezelfde code gebruikt worden.

Tegenwoordig gebruikt men jammers om het signaal te blokkeren. De auto gaat dan niet op slot, veel mensen hebben dat wel in de gaten en sluiten de auto met de sleutel. Echter zijn er altijd wel die niet op dat idee komen en de auto gewoon open laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Daar heb je gelijk in.

 

Het is een tick van mij om dingen die mij opvallen dubbel te checken. Een nieuwsbericht op TXT van 18 regels is voor de meeste al voldoende. Ze nemen het ter kennis aan, denken erover na of wijzen anderen erop.

 

Ik zag deze posting HOAX of niet? bericht over cen.........

 

Kijk tussen mijn favorieten HOAXES en zoek het op. Dat ie tussen mijn favorieten staat, heeft betrekking op de tijd dat ik gek werd van CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is geen hoax +/- twee weken geleden nog op galileo bij pro7 behandeld.

daar kwam ook aan bod dat ze binnen een minuut via de boord computer de start onderbreker kunnen omzeilen,

ze kunnen tegen woordig als ze een halve minuut je sleutel hebben die compleet copieren.

die techniek werd eigenlijk ontworpen om de onafhankelijk garage houders te helpen zo dat de klant niet meer op de dealer aangewezen is voor een dure vervangings sleutel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel ooit gehoord dat er potentiele autodieven op een parkeerplaats staan met een sterke "zender" die het signaal van de afstandbediening blokkeert/wegdrukt. Als iemand dan zijn auto parkeert en laconiek wegloopt en pas na enkele meters op het knopje van de afstandbediening drukt om de deur te sluiten wordt het signaal geblokkeerd. De eigenaar heeft dat dan niet in de gaten omdat het normaal altijd vanaf een flinke afstand werkt.

Onwetend laat de bestuurder zijn auto open achter op een parkeerplaats.

 

Ik moet zeggen dat ik hier wel iets bij kan voorstellen.

Gemak dient de mens en we vinden het voortaan zo vanzelfsprekend dat het werkt, dat het niet meer controleren of het daadwerkelijk nog allemaal functioneert.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...