Ga naar inhoud


Ontvangst HD kanalen


joker55

Aanbevolen berichten

Ik heb een Echostar 5020 ontvanger, en jas, ik weet dat ik geen HD kanalren kan bekijken met deze ontvanger.

Nu heb ik een tijdje geleden een nieuwe schotel gekocht (Viosat) met 4 LNB's, en deze naar mijn idee best wel goed uitgericht. Ik heb verder alles op de ASTRA's en HOTBIRD met ongeveer 80-95% signaalsterkte en kwaliteit.

Voor de HD kanalen komt het nauwkeuriger qua uitrichten.

 

Kan ik op een of andere manier zien in de lijst als ik een scan doe, of de HD kanalen wel goed door komen, of ze gezien worden? Kijken gaat niet, dat besef ik, maar is het te zien in de lijst? Hoe staat NED3-HD genoemd bij Astra 1G (23.5E) - 11856.00 V? Volgens Kingsofsat zit daar het HD pakket. Nu geeft de Echostar: "geen kanalen" op die transponder, maar kan deze ontvanger de HD kanalaen inscannen? Dan weet ik dat eea goed uitgericht staat, en is het een kwestie van HD ontvanger kopen, en kijken.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je antwoord, duidelijk.

 

Jammer, ik hoopte maar 1 keer op het dak te hoeven voor de uitrichting.

Nu weet ik nog niet of deze goed genoeg staat voor de HD kanalen. Daar komt het toch nauwkeuriger?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wok gewoon op de beste resultaat uitricht, dan hoef je er eigenlijk niet over in te zitten, dat je met een andere ontvanger ( HD ), de HD zenders niet kunt ontvangen.

Wat ook belangrijk is de kwalitiet van je f-konnektors ( vocht, corredatie en dat er geen draadje van het vlechtscherm tegen de binnenste ader komt ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke......bedankt.

 

Ik heb nu op de beide ASTRA's ruim 90, en soms bijna 100% signaal, en kwaliteit. Alleen een aantal zenders van de HOTBIRD heb ik iets onder de 80%, maar nog goed beeld, geen blokken oid.

moet alleen nog een goede stevige regen- of sneeuwbui afwachten.. smile

Na de kerst komt er een HD ontvanger, dus nog ff afwachten dan.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...