Ga naar inhoud


Welke box alleen voor afspelen opnamen?


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Mijn zoon werkt in shifts, waarbij hij ervoor kiest om vnl. de middag en nacht shifts te draaien.

 

Hij kijkt dan ook praktisch niet rechtstreeks naar de TV. Hij heeft zijn kabel opgezegd, ook al omdat zijn papa veel wat hij wil zien toch al opneemt op zijn dreambox.

 

Deze opnames dan even kopiëren op een portable HDD is niet zoveel werk. Hij heeft hem dan een Multimedia speler aangeschaft waarmee hij de ts files kan afspelen. Dit werkt.

 

Maar:

 

Met de multimedia speler is doorspoelen van bv. reclame een hele beproeving. Ook het zoeken naar het begin is moeilijk.

Tevens kan hij de bestanden die hij gezien heeft niet direct wissen met de multimedia speler. (hij moet een lijstje aanleggen en daarna met de PC de opnames wissen).

 

De zoon heeft zelf nog een eenvoudig DVB-T ontvangertje.

 

De vraag is nu: Welke box (een DM800-T kost zo'n € 500,00) is nu het best geschikt voor het gewoon afspelen van de door de dreambox opgenomen ts bestanden vanaf een externe HDD, en kost toch geen kapitalen zoals de DM800?

 

Bij voorkeur dient dit een enigma2 machine te zijn waarop Suomipoeka kan geïnstallleerd worden. (hierdoor vallen alle enigma1 machines af)

 

Als in deze machine ook een DVB-T tuner zit is dit meegenomen

 

Dank bij voorbaat.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Kabeltje87

 

Je weet waarschijnlijk wel, dat door de verkoop van de DVB-T zenders van de VRT aan "Norkring", die begin volgend jaar zal gaan uitzenden (zie http://www.digitale-televisie.be/modules/forum/index.php?showtopic=5612) en wellicht wel in de nieuwe DVB-t(2)standard dat, als je nu een DVB-T ontvanger koopt, deze wellicht niet meer bruikbaar is om het hele pakket te kunnen zien. Ik zou nog even wachten tot er meer duidelijk is.

Ik zelf, zie heel veel opgenomen programma's van mijn DB op mijn PC d.m.v het freeware program VLC. Een notebook of een grote monitor is best aangenaam om "alleen" tv te kijken, de klank met een headset is ook veel(naar mijn gevoel) mooier.

 

groetjes

 

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal waar, maar wat is nu een goede multimedia box, die ook DVB-T aankan.

 

Wat zijn de alternatieven voor een dreambox. Een AZ-box, een Kathrein, een IP-box? En spelen deze boxen bestanden opgenomen op een dreambox goed af vanaf een externe HDD?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...