Ga naar inhoud


Koptelefoon rechtstreeks aansluiten


phum3

Aanbevolen berichten

Weet iemand of het mogelijk is om een koptelefoon rechtstreeks aan te sluiten op de DM8000HD en zoja, hoe? Nu doen we dit via de TV, maar dit werkt niet handig. Moet er steeds in en uit (als we de klank gewoon via de luidsprekers willen). Als de koptelefoon aan de DM8000HD zou kunnen kan deze continu blijven zitten. We zoeken wel een oplossing zonder externe versterker. Dus koptelefoon rechtstreeks aan DM8000HD, en dus niet via versterker, tuner, enz. Kan dit misschien via USB (weet dat er USB-koptelefoons bestaan voor aan te sluiten op de computer)? Alle info welkom.

 

Mvg, Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: waterstofcyanide
Moet je wel goede oren hebben...
(line out heeft versterking nodig wink )

HCO.


Een koptelefoon met eigen versterking kan dan uitkomst bieden.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koptelefoons met ingebouwde versterking bestaan die? Heb net even een poging gedaan via google en kan niet onmiddellijk duidelijke info vinden. Heb de indruk dat dit allemaal met externe versterking is (ofwel gebruik ik weeral de verkeerde zoeksleutels, dat is namenlijk niet mijn sterkste kant). En mocht dit bestaan met ingebouwde versterking, wil dit dan zeggen dat deze koptelefoon in de stekker moet (via adapter)? Of kan dit via een batterij? Je ziet, van al deze materie heb ik duidelijk geen verstand. Alle verkregen info wordt dan ook erg gewaardeerd.

 

Groetjes en bedankt, Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit dan lukken met alle draadloze koptelefoons (heeft dit te maken met de gebruikte techniek)? Ik weet niet of je hier eventueel het merk en type van je koptelefoon mag meedelen. Dat maakt het voor ons net wat makkelijker om één en ander op te zoeken via google. Ik zal in ieder geval al gaan informeren bij een speciaalzaak. Maar als ik al zeker ben van een bepaald merk en type, dan kan ik al zeker geen kat in een zak kopen.

 

Groetjes, Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb iets dergelijks als Tonskidutch aangegeven heeft en daar hangt vervolgens een bluetooth transmitter aan.

 

Bij mij komt op m'n bluetooth hoofdtelefoontje het geluid knetterhard binnen.

 

Denk dat ik de Dreambox op maximaal 1/3 kan zetten, anders is het echt te hard (en dat terwijl ik al een beetje doof aan het worden ben).

 

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...