Ga naar inhoud


ik ga voor de bijl stoppen met roken


uniden

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

Ik ben ook 4 jaar geleden gestopt, niet cold turkey maar gewoon met hulp van een middeltje namelijk Zyban.

Heeft voor mij perfect gewerkt en zeker na een eerdere poging een aantal jaar daarvoor zonder middel een verademing, geen last van afkickverschijnselen of wat dan ook. De lichamelijke afkick is niet het moeilijkste, de geestelijke afkick is waar de meesten op stuk lopen, de gewoonte moet er uit slijten maar het is zeker te doen!

 

Het cold turkey stoppen is niet voor iedereen weggelegd, de verslaving kan namelijk ook genetisch bepaald zijn, de een raakt eerder en heftiger verslaafd aan iets dan een ander.

De Zyban moet je zelf betalen dit wordt niet vergoed en is vrij prijzig (vinden anderen ik vond het wel meevallen) maar het is nog altijd goedkoper dan roken.

 

Succes, kies er een juist moment voor om te stoppen en leef daar een beetje naar toe. Maar de komende dagen in zicht zoals kerst en oud- en nieuwjaar, lijken mij niet echt een hele ideale tijd om te stoppen.

Zelf ben ik gestopt op een vrijdag de 13e in januari, leek mij wel een aardige datum om te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een prachtig besluit naar jezelf en omgeving toe.

Toch zou ik,als ik jou verhaal zoeens lees eerst eens even langs de huisarts gaan.

Doe even een kleine check zoals bloed(druk) hart en longen.

Het zou mij niet verbazen namelijk als jouw bloeddruk veel te hoog is.

 

Ik ben zelf een jaar of 6 terug ook van de ene op de andere dag gestopt met bijna een pakkie brandaris per dag weg te stomen.

In ieder geval succes met je poging.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Dat zyban is niet iedereen blij mee.
http://www.medicity.nl/showthread.php?t=213


Ach, aan ieder medicijn zijn bijwerkingen toe te schrijven, ook aan een "eenvoudige" pijnstiller.
Als dit middel zo slecht zou zijn dan zou het allicht minder voorgeschreven worden.
Kritisch naar een medicijn zijn is goed maar je kan ook afgaan op je arts en wat minder op internet want als ik het allemaal mag geloven heb ik bij de laatste griepinjectie en een dosis kwik binnen gekregen en verschijn ik ook 24 uur per dag ergens op een schermpje waarbij men mijn bewegingen ieder minuut kan volgen omdat ze ook een zendertje geïnjecteerd hebben.

Mocht het laatste wel het geval zijn dan wil ik mijn medeleven betuigen aan de persoon die op zijn beeldscherm mij aan het volgens is, wat een saaie k?tbaan heeft die zeg, er gebeurt helemaal niets.

Aan Uniden nogmaals succes, in iedere roker zit ook een stopper!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo'n 1 1/2 jaar geleden gestopt en had geen enkel probleem met dit. Zodra je zelf de knop omzet dat je stopt dan stop je ( zonder nicotine stickers of kauwgom ) als je die knop niet om gezet hebt dan faal je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!

 

Ik heb zelf nooit gerookt omdat ik het te goor voor woorden vond. Mijn huidige vriendin wel. Ze is er nu ruim 3 jaar vanaf.

 

De rotzooi is met 2 weken uit je lichaam. Alle verslavingsverschijnselen die je daarna nog voelt zit tussen de oren. Dus geen gedonder met pillen maar gewoon even een vent/vrouw zijn.

 

En inderdaad matig zijn met alcohol. Om de een of andere reden denken rokers dat "gezellig" en "stug doorpaffen" hetzelfde is. Dus kan je het maar beter niet te gezellig maken.

 

Dus gewoon 2 glaasjes wijn bij het kerstdiner en dan kom jij er wel!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen 2 weken, maar 2 dagen.

 

* Twintig minuten na het stoppen worden de hartslag en bloeddruk weer normaal.

* Na acht uur is de hoeveelheid nicotine en koolmonoxide de helft minder. De hoeveelheid zuurstof in het bloed is weer normaal.

* Na twee dagen is er geen nicotine meer in het lichaam.

* Na twee dagen is het smaak- en reukvermogen aanzienlijk verbeterd.

* Tussen de twee en 12 weken verbetert de bloedcirculatie in het lichaam.

 

(Bron: Stivoro)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: uniden
(beklemmend gevoel op de borst,hyperventilatie slechte conditie steken in de hartstreek amper lucht kunnen krijgen.


stoppen met roken is een goede zaak, maar ik zou toch maar eens langs de dokter gaan ivm die steken in de hartstreek.

wanneer die steken veroorzaakt zijn door het roken, is de schade reeds gedaan en zullen de klachten niet verdwijnen door het stoppen met roken.

maar aan de andere kant kunnen steken in de borststeek ook een legio andere oorzaken hebben.
(bijv. rugklachten/spierklachten)

succes met het stoppen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...