Ga naar inhoud


ik ga voor de bijl stoppen met roken


uniden

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Gevolgen van stoppen met roken
20 minuten: Na 20 minuten zal de bloeddruk en polsslag al dalen en terugkomen op normaal niveau.
Dag 1: Al na 24 uur zijn alle sporen van koolmonoxide verdwenen uit het lichaam. Je zal beginnen met hoesten omdat het lichaam een schoonmaakactie gaat beginnen in de longen. Hoesten komt doordat de vuiligheid in je longen naar buiten komt.
Dag 2: Twee dagen nadat je gestopt bent is alle nicotine al uit het lichaam. Je smaak en reukvermogen worden direct beter. Het gevoel dat nicotine nodig is zal groter zijn dan de eerste dag.
Dag 3: Je merkt direct aan je lichaam dat je gestopt bent, oa het ademen gaat makkelijker en je hebt meer energie dan 3 dagen geleden.
1 week: De behoefte aan een sigaret zal erg groot worden. Er zullen ontwenningsverschijnselen zoals hoofdpijn, keelpijn, snel geïrriteerd worden optreden. Stevige rokers kan door het gebruik van nicotinevervangende middelen als kauwgom en plijsters deze behoeftes doen afnemen. Zeker is dat de ontwenningsverschijnselen in de komende week langzaam minder worden. Je longfunctie begint zich alweer te verbeteren ten opzichte van dag 3.
1 maand: De bloedsomloop is al veel meer verbeterd, bewegen gaat makkelijker en je conditie is beter. Tevens zijn je smaak en reukvermogen toegenomen, dit zal duidelijk merkbaar zijn. Je zult meer trek hebben in eten en het is dan ook normaal om een paar kilootjes aan te komen. Eet geen vet- en/of suikerrijke snacks te eten maar probeer gezond en lekker te eten.
2 maanden: De behoefte aan een sigaret zal al direct stukken minder zijn na twee maanden, de onthoudingsverschijnselen zijn ook eindelijk verdwenen. De geestelijke verslaving is echter helaas nog steeds niet voorbij en blijft voor de komende periode een grote zorg.
3 tot 9 maanden: Je longfunctie is al met 10% verbeterd. Ademhalingsproblemen zoals kuchen en piepen zijn veel minder geworden. Je voelt je zelfverzekerder, fitter en gezonder. Je zult merken om minder verkouden tezijn dan voorheen en dat je sneller op de been bent.
Na 1 jaar: Gefeliciteerd u zult definitief gestopt zijn en mag jezelf gaan beschouwen als een niet-roker.
Na 2/5 jaar: Het risico op hart en vaatziekten is direct al met 50% minder dan het risico van iemand die niet is gestopt met roken.
Dit is het scenario als je op de bank frikandellen blijft zitten eten.
Als je gewend bent om een beetje te sporten gaat alles veel sneller, anders kun je eens voorzichtaan beginnen met sport.
Ga fietsen, wandelen of schaatsen.

Wat betreft de behoefte aan sigaretten nog na 1 week ligt geheel aan jezelf, moet je maar van de bank afkomen en iets gaan doen.
Verzet je gedachten ga iets doen, s'nachts als je ligt te slapen hoef je toch ook niet te roken en heb je geen afkickverschijnselen.

En ben ten alle tijden trots dat je gestopt bent.
En het enige wat je hoeft te doen is helemaal niets.
En bedenk vroeger als kind ging het leven ook heel goed en dat allemaal zonder roken.


Origineel bericht van: Sjaak(k)

Tips na het stoppen met roken
Probeer net na het stoppen je veel te begeven in rookvrije ruimten en probeer cafés en andere rokerige ruimtes te vermijden in het begin.
Drink veel, veel, veel water en fruitsappen en probeer tevens cafeïne te vermijden.
Je mist iets in de handen probeer dan eens een pen, paperclip of je mobiele telefoon.
Poets direct je tanden na het eten ipv een sigaret op te steken zoals vroeger.
Dat veel water drinken is volgens mij voor als je stopt met alcohol. smile
Het is aan te raden om even alle vormen van pep zoals alcohol en koffie even te laten dan wel op laag niveau te houden.
Doe verder gewoon alles wat je anders ook doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: RVP
Overgens heb ik er nooit minder bier en koffie bij gedronken.


Ik ook niet maar wel 20 kilo aangekomen na te zijn gestopt in 1999 van het ene op het andere moment. Overigens rook ik nog wel eens een sigaartje (Mehari) op de camping maar meer als 8 zullen dat er niet zijn in 2 weken smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Die gedachten verdwijnen iedere keer na een paar minuten, het is gewoon een kwestie van iedere keer uitstellen en je weet van uitstel komt afstel volgens het spreekwoord.

Effe doorbijten en voor je het weet ben je een paar maanden verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gestopt met satelliet tv half april dit jaar, dus zal stoppen met roken voor mij ook wel lukken, ik ga dat proberen vanaf 1/1/2010.

Een lekkere gerookte Bifi worst, ik denk dat dit de ideale vervanger zal kunnen zijn.

Gelukkig zijn de glaasjes witte wijn minder schadelijk dan roken.

 

laugh Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Gevolgen van stoppen met roken
20 minuten: Na 20 minuten zal de bloeddruk en polsslag al dalen en terugkomen op normaal niveau.
Dag 1: Al na 24 uur zijn alle sporen van koolmonoxide verdwenen uit het lichaam. Je zal beginnen met hoesten omdat het lichaam een schoonmaakactie gaat beginnen in de longen. Hoesten komt doordat de vuiligheid in je longen naar buiten komt.
Dag 2: Twee dagen nadat je gestopt bent is alle nicotine al uit het lichaam. Je smaak en reukvermogen worden direct beter. Het gevoel dat nicotine nodig is zal groter zijn dan de eerste dag.
Dag 3: Je merkt direct aan je lichaam dat je gestopt bent, oa het ademen gaat makkelijker en je hebt meer energie dan 3 dagen geleden.
1 week: De behoefte aan een sigaret zal erg groot worden. Er zullen ontwenningsverschijnselen zoals hoofdpijn, keelpijn, snel geïrriteerd worden optreden. Stevige rokers kan door het gebruik van nicotinevervangende middelen als kauwgom en plijsters deze behoeftes doen afnemen. Zeker is dat de ontwenningsverschijnselen in de komende week langzaam minder worden. Je longfunctie begint zich alweer te verbeteren ten opzichte van dag 3.
1 maand: De bloedsomloop is al veel meer verbeterd, bewegen gaat makkelijker en je conditie is beter. Tevens zijn je smaak en reukvermogen toegenomen, dit zal duidelijk merkbaar zijn. Je zult meer trek hebben in eten en het is dan ook normaal om een paar kilootjes aan te komen. Eet geen vet- en/of suikerrijke snacks te eten maar probeer gezond en lekker te eten.
2 maanden: De behoefte aan een sigaret zal al direct stukken minder zijn na twee maanden, de onthoudingsverschijnselen zijn ook eindelijk verdwenen. De geestelijke verslaving is echter helaas nog steeds niet voorbij en blijft voor de komende periode een grote zorg.
3 tot 9 maanden: Je longfunctie is al met 10% verbeterd. Ademhalingsproblemen zoals kuchen en piepen zijn veel minder geworden. Je voelt je zelfverzekerder, fitter en gezonder. Je zult merken om minder verkouden tezijn dan voorheen en dat je sneller op de been bent.
Na 1 jaar: Gefeliciteerd u zult definitief gestopt zijn en mag jezelf gaan beschouwen als een niet-roker.
Na 2/5 jaar: Het risico op hart en vaatziekten is direct al met 50% minder dan het risico van iemand die niet is gestopt met roken.


Tips na het stoppen met roken
Probeer net na het stoppen je veel te begeven in rookvrije ruimten en probeer cafés en andere rokerige ruimtes te vermijden in het begin.
Drink veel, veel, veel water en fruitsappen en probeer tevens cafeïne te vermijden.
Je mist iets in de handen probeer dan eens een pen, paperclip of je mobiele telefoon.
Poets direct je tanden na het eten ipv een sigaret op te steken zoals vroeger.


Ben ook een sponsor van de Nederlandse staat en de sigarenfabrikanten. Zou idd beter zijn als ik stop. Gezien de hoeveelheid medicatie die ik slik en de hoeveelheid koffie, moet ik maar eens in conclaaf gaan met de huisarts.
Ben wel helemaal gestopt met alcohol, voor een jaar terug. Ook een wijntje laat ik staan.

Ivm de kids, hebben we een rookkamer die afgeschermd is van de woonkamer/slaapkamers en keuken. Is een koud hok wat roken ongezellig maakt, maar je staat droog.

Chapeau voor iedereen die stop komende jaarwisseling (waar steek je dan het vuurwerk mee af..... sigaartje).
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 januari lijkt mij de aller moeilijkste datum om te stoppen.

Je hebt 31 december de hele dag al gerookt en dan om 12 uur mag het niet meer.

Net als de drank al rijkelijk gaat vloeien en de mensen die niet gaan stoppen hun rook nog in je gezicht blazen krijg jij de eeste aandrangsscheuten om te roken, die jij met je aangeschoten kop moet zien te weerstaan.

Dat lukt dus bijna niemand.

Neem nou een gewone dag dat is stukken makkelijker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 februari 2010. Begint op een maandag en heeft maar 8 weekend dagen. Kan je eveneens na 28 dagen al zeggen dat je al een maand niet meer rookt. :D

 

.....ga mijn best doen. Datum geprikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kuch,kuch,kuch.....sorry mensen stak er weer eentje aan.

 

ik ben ook een zware roker(1 pak CAMEL tot 1,5 per dag)maar, dit doe ik de laatste tijd met tegen zin, dus uit pure verslaving en al een hele tijd zit ik me voor te liegen dat ik er mee ga stopen (maar ja een leugen is een leugen al is het tegen je zelf)

 

vandaag heb ik bij het lezen van dit onderwerp besloten om er nu mee te stopen en dat komt door al die mooie aanmoedigingen die jullie hier hebben geplaatst, dus alvast bedankt, want jullie hebben mij over de brug geholpen.

 

vanaf vandaag ben ik ook een niet roker, hoe moeilijk dat ook mag zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien hebben jullie hier nog extra steun aan.

 

http://www.28minuten.nl/

 

Ik wens alle stoppers veel kracht en doorzettingsvermogen met het stoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook ooit eens 4 uur geprobeerd... toen zei mijn vrouw dat ik maar weer moets gaan roken frown

 

maar weet je... ik ben nu alweer 30 en begin het langzaam aan te merken. Sprintje van 50m doet me hijgen... waar ik 'vroeger' de hele nacht doorging en 's ochtends op het voetbal stond wordt het tijd om realiteit onder de ogen te zien...

 

iig suc6 met jullie gestop, doe het dag per dag en schreeuw het uit, altijd beter dan roken smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Cold turkey" is niet eenvoudig, maar wel relatief snel.

Voor mij is het al meer dan 15 jaar geleden. Eerst krijg je last van de lichamelijke verslaving, op de 'gebruikelijke momenten'. Handig is om tijdelijk in een heel ander ritme te zitten (vakantie bv) waardoor die momenten er niet (minder) zijn.

 

Daarna wordt het pas echt spannend: de geestelijke verslaving.

Alleen als je mentaal sterk bent kun je daar zonder hulp doorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cold turkey zo heb ik het ook gedaan en het is gelukt dus ik ben geen lulletje

 

Gewoon van tevoren tegen iedereen zeggen dat je geen lulletje bent en dat je gaat stoppen met roken.

Dan ga je minder snel weer roken omdat je geen lulletje wil zijn. smile

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...