Ga naar inhoud


Suomipoeka plugin vraag


vGnp

Aanbevolen berichten


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: hemertje
maar wel in openpli


Waar ik met mijn andere dreamboxen best een "Unstable" versie wil draaien,
draai ik met mijn 8000 toch liever een "Release" versie.
Is er nog een andere manier om aan de Suomipoeka uit de OpenPli te komen? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Er is niets mis met de "Unstable" versies van Open-PLi.

Hier zit Suomipoeka gewoon in de download lijst en iedere image werkt perfect.

Gewoon erop zetten, doe zelf niets anders..


Aangezien uit jouw onderschrift blijkt dat je ook een 8000 hebt, ga ik dat zo direct dan maar doen.
Nog 1 vraag: Ik neem aan dat mijn timerlijst gewoon behouden blijft, of moet ik die backuppen en later restoren? confused
Die lijst is nogal groot namelijk... laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via software manager een backup maken van je instellingen en die weer terugzetten , blijft alles behouden , timers, kanalen lijst en instellingen.

 

Of op de MiLo manier (die nu ook in Open-PLi zit),

 

de map enigma2 uit etc in je backup folder van de hdd zetten,

wordt alles tijdens installeren terug gezet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
..."Unstable"...


Tja, "unstable" is misschien ook niet zo'n representatieve naam. Eigenlijk is het gewoon een "daily". Van MiLo kreeg je eigenlijk een "weekly" (die altijd ongetest de deur uitging, want 2/3 van de hardware waarop hij moest draaien heb ik niet).

Ben eigenlijk nieuwsgierig naar het 'waarom' van Suomipoeka. Wat mis je nog in de gewone movie lijst wat S. wel biedt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Laat ik eens beantwoorden wink

Sinds de tijd dat ik een 2 x een 7025+ had gebruikte ik Gemini als image en daar was de movie list waardeloos en dus ging ik S (cool) gebruiken. Bij de migratie van 2 x 7025 naar 2 x 8000 ben ik deze blijven gebruiken, gewoon omdat ik er aan gewend was en dacht dat er eigenlijk geen andere optie was. Dus ik kan me helemaal voorstellen dat iemand om S vraagt. Blijkbaar zit deze dus gewoon in openPli.

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Ben eigenlijk nieuwsgierig naar het 'waarom' van Suomipoeka. Wat mis je nog in de gewone movie lijst wat S. wel biedt?


Ik neem veel op. Van die opnames zijn er een aantal die ik graag wil houden. Neem b.v. TopGear. Die doen een leuk item over de BMW M5. Die wil ik graag houden. Als ik echter een lange lijst heb dan weet ik op den duur niet meer welke TopGear in die lijst het item over BMW heeft, en dan gooi ik misschien per ongeluk de verkeerde weg.
Met Suomipoeka zet ik dan eenvoudigweg die opname in een NietWeg folder, waaruit ik die vervolgens naar mijn PC'tje trek voor verdere bewerking.
Ik was ook al aan het klootviolen geweest met Tag-editors en Rename-Tools, maar kan daar niet echt mee uit de voeten.
Ik had al voldoende gehad aan een tooltje om b.v. de opnamenaam in de lijst een kleurtje te kunnen geven. Of b.v. met een druk op een knop NietWeg - vooraan in de opname omschrijving te kunnen zetten.
Als ik maar in staat ben om onderscheid te maken.
En net als Catastrofus ben ik via mijn 7025+ gewend geraakt aan Suomipoeka.

Het volgende waar ik nog naar zoek is een cut-editor, zodat ik grofweg de scene die ik wil uit een opname kan halen, en de rest weggooien. Zo voorkom ik veel onnodig verkeer richting mijn PC.
Daarvan ook een voorbeeld, nu betreffende Studio Sport. Ik neem een uur op, maar ben enkel geïnteresseerd in een briljante actie van vul hier je favoriete voetballer in.
Moet ik dan een paar Gb naar mijn PC trekken voor een stukje dat waarschijnlijk nog geen 25 Mb groot is?

Maar met Suomipoeka ben ik nu in ieder geval in staat om die opname apart te zetten.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben eigenlijk nieuwsgierig naar het 'waarom' van Suomipoeka. Wat mis je nog in de gewone movie lijst wat S. wel biedt?


1. het wat eenvoudiger bladeren naar sub folders.
2. simpel verplaatsen van opnames naar subfolders.
3. in de movielist je subfolder(s) zien staan eventueel VLC mappen.
4. Opnames in willekeurige volgorde achter elkaar afspelen.

Maar probeer het zelf eens.. zelf vind ik het een grote verbetering dan de standaard movielist.

paar foto's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het volgende waar ik nog naar zoek is een cut-editor, zodat ik grofweg de scene die ik wil uit een opname kan halen, en de rest weggooien. Zo voorkom ik veel onnodig verkeer richting mijn PC.


Zit gewoon standaard in iedere image,

Cutlist editor, hier markeer je de cut punten ,
en met Moviecut verwijder je ze, zodat alleen de door jezelf geselecteerde delen behouden blijven,
Je kan zelfs je bestaande bestand overschrijven of een nieuw bestand maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...