Ga naar inhoud


Opnemen via timermanager Rebox RE9000HDPVR


krutchie

Aanbevolen berichten

ik heb een vraagje betreffende het openemen via de timermanager. Ik gebruik deze om alvast diverse programma's vast te leggen en nog niet in de epg staan. Ben ik nu gek of kan ik niet meteen een naam er aan toekennen hoe het bestand gaat heten? want hij krijgt vaak de naam van het programma ervoor (ik programmeer altijd extra tijd erbij) of alleen de zendernaam.

 

en weet iemand hoe ik met programmeren van timermanager standaard opnemen hebben staat en afspelen zelf kan kiezen?

 

en ik heb met opnemen via pvr-lijst zo ingesteld dat hij 5 min voor en 5min na opneemt, maar ook daar neemt hij daar de naam van het programma ervoor over ipv het programma dat jij opneemt.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, je bent niet gek... je kunt de naam niet vooraf instellen. Volgens mij neemt het bestand de naam van de EPG informatie op het moment dat het opnemen start. De Rebox kan immers niet weten wat je wilde opnemen en de software is nog niet zo intelligent dat hij dat zou kunnen achterhalen via de EPG.

 

Achteraf is de naam te wijzigen via de blauwe knop.

 

Het is volgens mij ook nog niet mogelijk om standaard 'opnemen' in te stellen in het timer menu.

 

Dus helaas, voor zover ik weet nog geen oplossing.

 

Ik zou dit wel aan Rebox laten weten zodat ze in latere softwareupdates dit mee kunnen nemen (momenteel is de laatste versie 81).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: krutchie
en weet iemand hoe ik met programmeren van timermanager standaard opnemen hebben staat en afspelen zelf kan kiezen?

Wat bedoel je nu precies met deze vraag, althans ik kan er niets van bakken?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hieruit:

 

als je in timer manager een opname wil programmeren krijg je onderaan het menu de keuzemogelijkheid om (1) de tuner te starten op het geprogrammeerde tijdstip/programma of (2) het geprogrammeerde programma op de Rebox op te nemen.

 

De Rebox staat standaard op optie 1 terwijl TS wil dat dit standaard optie 2 is.

 

Met optie 1 kun je de Rebox gebruiken om op een externe recorder op te nemen (die je dan natuurlijk ook moet programmeren).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: krutchie
en weet iemand hoe ik met programmeren van timermanager standaard opnemen hebben staat en afspelen zelf kan kiezen?

Wat bedoel je nu precies met deze vraag, althans ik kan er niets van bakken?


Ga maar eens naar timermanager en programmeer maar eens een programma, dan heb je vrij onderin een optie of hij naar deze zender moet springen op dat tijdstip of dat hij hem opneemt. Nu staat het springen bij mij althans op standaard ingesteld ipv opnemen.

En Ton thnx voor het antwoord maar helaas was ik zelf ook al zover, maar ik ga het wel sturen naar Rebox. En wat het stukje over epg, mijn vorige receiver deed dat namelijk wel (al moest je daar dan weer wel extra tijd zelf aanpassen, maar goed mag natuurlijk niet meteen alles vergelijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...