Ga naar inhoud


[REBOX RE-9000] Vraag over USB Wifi stick ondersteuning


dbh4321

Aanbevolen berichten

Voor de wlan verbinding van de rebox heb ik speciaal de Linksys WUSB54GC gekocht en, na plaatsing, ook de receiver van de stroom gehaald en weer aangesloten. Maar ja het werkt niet dus dat word gewoon weer even de kabel over de vloer naar de andere kant van de kamer leggen. Alle bovenstaande tips dus goed doorgelezen voordat ik er aan begon en dus naar mijn mening goed te werk ben gegaan het had geen goed resultaat.

Weer een minpuntje en afwachten of het met de nieuwe software wel goed gaat komen, waar een ieder die een rebox 9000 heeft wel met verlangen naar zit uit te kijken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: catw
...Maar ja het werkt niet dus ....

Wat werkt niet?
Ziet de ontvanger wel de USB stick?
Ondersteunt de USB stick wel de RT73 chipset?
Heb je de draadloze verbinding ook al eens opgezet zonder beveiliging?
Graag iets meer informatie want hier functioneert het uitstekend.

Wel moet ik toegeven dat ik met mijn Linksys WRT54G (met DD-WRT) ook geen beveiligde verbinding kan maken, wel onbeveiligd.
Ik gebruik op dit moment een US Robotics USR5461 router en daarmee heb ik een prima beveiligde verbinding.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger ziet de usbstick niet ik heb hem in de achterste usb aangesloten maar het vreemde is dat hij in de netwerk instelling wel mijn eerste dns aangeeft. Onder connection type kan ik dus ook niets veranderen die blijft gewoon op ethernet staan, sluit ik de kabel aan op de router, met vast ip-adres, dan werkt dat gelijk goed. Verder gaf ik al aan dat ik de Linksys WUSB54GC er in heb zitten die ook in de lijst genoemd werd als zijnde dat die ondersteund word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat deze USB stick inderdaad genoemd word ga ik dan ook ervan uit dat deze stick dan ook daadwerkelijk de RT73 chipset ondersteund.

Je geeft overigens geen antwoord op mijn vraag of je de verbinding al eens hebt opgebouwd zonder enige beveiliging.

Het antwoord hierop is namelijk essentieel omdat je dan weet of het aan de stick ligt of aan de keuze van de beveiliging of zelf aan de router.

Als je in het Menu Netwerkinstellingen - Connectiontype - WiFi zit zie je links onderin in het beeld de naam van jouw router staan met een indicator van de signaalsterkte.

Zo niet dan is er geen connectie en ligt het waarschijnlijk aan het feit dat het gekozen beveiligingsniveau niet wordt ondersteund of de router niet meewerkt.

Zoals ik al zei, mijn router Linksys WRT54G functioneert ook niet maar mijn US Robotics router wel.

 

Als je de verbinding via Ethernet d.m.v. een UTP kabel tot stand brengt en je kiest voor DNS krijg je dan een goed IP-adres?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via UTP geen probleem met DHCP aan krijgt hij ip-adres met DHCP uit geef ik eigen ip-adres op, vanwege mijn netwerk de beste optie.

De receiver herkent gewoon de linksys wusb54GC niet maar ook de Sweex die je eerder noemde herkent hij niet, ook uitgeprobeerd dus. De led van de usb adapter gaat ook niet branden terwijl ze dus wel (beiden) de RT73 chipset hebben. Indien de receiver hem herkent dan krijg ik hem via de accespoint (Linksys) achter de Linksys router wel aan het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er uiteraard wel vanuit dat jij je overtuigd hebt dat je achter de TV een goed WLAN signaal hebt.

Zo ja, dan is de laatste optie die ik nog kan bedenken de volgende.

Breng de receiver via de AB down en set de receiver via de wipschakelaar elektrisch uit en wacht even totdat de rode Power LED is gedoofd.

Plaats de USB WLAN adapter in het USB slot aan de voorzijde.

Schakel de receiver weer via de wipschakelaar in.

Nu behoort na enige tijd op het TV scherm een melding te komen dat de USB WLAN adapter is gevonden.

Als dat niet het geval is dan is er iets mis met de receiver want dit moet gewoon werken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik ga er uiteraard wel vanuit dat jij je overtuigd hebt dat je achter de TV een goed WLAN signaal hebt.
Zo ja, dan is de laatste optie die ik nog kan bedenken de volgende.
Breng de receiver via de AB down en set de receiver via de wipschakelaar elektrisch uit en wacht even totdat de rode Power LED is gedoofd.
Plaats de USB WLAN adapter in het USB slot aan de voorzijde.
Schakel de receiver weer via de wipschakelaar in.
Nu behoort na enige tijd op het TV scherm een melding te komen dat de USB WLAN adapter is gevonden.
Als dat niet het geval is dan is er iets mis met de receiver want dit moet gewoon werken.


Signaal is super maar dan van de wap54gl, (nu 2000 meter) omdat ik daar de software van dd-wrt.com ingezet heb (werkt super goed), kan ook in de wrp54g maar die heb ik in de kast staan en dat komt (ooit) wel eens. Momenteel heb ik op zolder door twee betonvloeren heen een signaal op mijn laptop en netbook vier blokjes en dat zonder mijn buurjongen zijn netwerk te verstoren (ook Linksys). Morgen ga ik even iets anders proberen en dan geef ik dat hier wel weer door.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat een WRP54g voor een apparaat is maar als ik het nu goed lees gebruik je nu het signaal van de WAP54gl,.

Als dat zo is zal het waarschijnlijk niet lukken omdat beveiligde communicatie met Linksys (al dan niet voorzien van DD-WRT) problemen oplevert.

Zoals ik al 2x keer heb geschreven functioneert mijn Linksys WRT54g (met DD-WRT) ook niet, althans als ik WPA als beveiliging kies.

Heb je nog een andere router dan Linksys om even te testen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wrp moest wrt54g zijn, die heb ik dus ook nog maar indien ik de wusb54g gewoon in de computer aansluit werkt deze goed ook met de notebook en netbook dus daar zit het probleem niet. Tijdelijk gebruik ik nu een losse kabel maar er komt een vaste kabel achter de receiver welke achter mijn computer uitkomt. Indien ik het nodig heb sluit ik de kabel dan even op de router aan, werkt sneller ook, kabel moet alleen even onder de vloer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Voor wat het waard is maar op een ander forum heb ik het onderstaande overzicht gevonden van USB WLAN adapters die op de RE-8000 - RE-9000 zouden moeten functioneren.

E.e.a. zonder garantie maar je kunt natuurlijk altijd proberen als je een van in het overzicht voorkomende USB WLAN adapter al in je bezit hebt.

 

D-Link DWL-G122 Rev B1 USB Device 2001:3c00

D-Link DWL-G122 Rev C1 USB Device 07d1:3c03

D-Link DWL-G110

D-Link DWL-140

MSI US54EX

Hama Wireless LAN USB 2.0 Stick 54 Mbps

BUFFALO WLI-U2-SG54HP

Wireless LAN USB 2.0 Adapter 54 MBit 802.11g LogiLink

AirBand AWU-54G

Gigabyte GN-WB32L

Sitecom WL-113

AnyGate WKI-XM200UA

IPTIME N100UM

Unicorn TW-300N

Conceptronic C54RUv2 USB Device 14b2:3c22

Axler LGI-UW150N

Linksys WUSB54GC USB Device 13b1:0020

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cogliostro

Heb de Linksys wusb54gc ver. 3. Alle suggesties gevolgd, Rebox uit zetten e.d. Daarna tot gevolg: Lampje usb-wifistick gaat niet branden, er wordt geen usb gevonden, en krijg dus ook geen wifi erbij in netwerkverbindingen.

 

firmware = v1.08.01

 

Tja, goede raad is duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat deze USB stick in het overzicht staat schijnt deze dan toch niet te werken.

Catw melde eerder ook al dat dezelfde stick bij hem niet functioneerde.

Wellicht toch een andere kopen of althans testen want de door mij toegepaste Sweex USB WLAN adapter.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Wireless LAN USB 2.0 Adapter 54 MBit 802.11g LogiLink


Logilink 54 Mbit WLAN USB 2.0 Adapter Dongle Stick WPA2
Ik zie hier een Logilink die Chipset: Realtek RTL8187L, dus dit is niet compatibel.

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
maar ook de Sweex die je eerder noemde herkent hij niet, ook uitgeprobeerd dus. De led van de usb adapter gaat ook niet branden

Net Sweex LW053 (15,- €)gekocht....met 12 jaar garantie laugh

werkt perfect! wel efkes problemen gehad doordat de 'Name of the WLAN radio network (SSID)' niet correct ingevuld was (hoofd/kleine letters moeten kloppen!)

Ik heb een octagon SF1018HD (zelfde of de rebox)....heb wel eens de instellingen 'netwerkschijf' 'aangezet'. Toen kon ik plots kiezen Wifi....ook rebooten helpt wel....

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...