Ga naar inhoud


[REBOX RE-9000] Vraag over USB Wifi stick ondersteuning


dbh4321

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satsurfer
Origineel bericht van: catw
maar ook de Sweex die je eerder noemde herkent hij niet, ook uitgeprobeerd dus. De led van de usb adapter gaat ook niet branden

Net Sweex LW053 (15,- €)gekocht....met 12 jaar garantie laugh

werkt perfect! wel efkes problemen gehad doordat de 'Name of the WLAN radio network (SSID)' niet correct ingevuld was (hoofd/kleine letters moeten kloppen!)

Ik heb een octagon SF1018HD (zelfde of de rebox)....heb wel eens de instellingen 'netwerkschijf' 'aangezet'. Toen kon ik plots kiezen Wifi....ook rebooten helpt wel....


Zelf heb ik nu een kabel (cat6) onder de vloer door liggen zodat ik deze (contactdozen aan iedere kant) kan inpluggen in de rebox en in de router.

Dit werkt (voor mij) gelukkig erg goed dus draadloos is hier overbodig geworden.

Maar wel super dat het bij jou goed werkt.

catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Jürgen

Zoals ik al 2x keer heb geschreven functioneert mijn Linksys WRT54g (met DD-WRT) ook niet, althans als ik WPA als beveiliging kies.


Jurgen, ik precies zo'n zelfde router óók met DD-WRT.
Heb jij de rebox inmiddels wel met deze router kunnen laten samenwerken ?

Ik heb zojuist DE sweex stick gekocht maar kan geen verbinding maken. Ook automatisch een ip adres aanmaken op de rebox lukt niet.
De sweex wordt daarentegen wel gezien in het DD-WRT control panel, bij status/draadloos, dwz alleen het mac adres.

Peter

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peter,

 

Weliswaar gebruik ik nu op mijn Linksys WRT54G de software Tomato i.p.v. DD-WRT maar dat mag niets uitmaken.

 

Toen de router nog op DD-WRT draaide had ik uiteindelijk via WLAN wel verbinding tussen mijn router en de Rebox'en en dat met WPA als beveiliging.

Dit n.a.v. het updaten FW naar versie 1.08.37.

Dus WLAN functioneert in elk geval.

 

Wat bedoel je met de onderstaande opmerking?

 

"Ook automatisch een ip adres aanmaken op de rebox lukt niet."

 

Het (via DHCP) automatisch aanmaken kan natuurlijk alleen als je ook een UTP of WLAN netwerkverbinding hebt tussen jouw netwerk en de RE-9000 en dat is nu niet het geval.

 

Het wordt dus even zoeken waar het probleem ligt.

Ik stel voor om de verbinding eerst tot stand te brengen zonder WPA als beveiliging, dus zonder wachtwoord.

Set daarvoor tijdelijk de beveiliging van de router uit en wijzig vervolgens de instellingen in de Rebox.

Ga via Netwerk instelling naar Wi-Fi en druk op de groene knop Wi-Fi instellingen zodat de Wi-Fi instellingen verschijnen.

 

Toets nu de exacte Netwerk Naam (SSID) van de router in.

PAS OP, deze naam is Hoofdletter gevoelig, dus kleine en grote letters exact overnemen.

 

Kies bij Wireless beveiligingstype None.

 

Ga nu d.m.v. Exit toets terug naar het Wi-Fi scherm en druk op de blauwe toets AP Scanning.

 

Als het goed is verschijnt er een AP List met daarin een of meerdere AP`s (Access Points) waaronder ook jouw eigen router.

 

Selecteer jouw eigen router en druk op OK.

 

Normaliter zou jij dan een WLAN verbinding moeten hebben.

Zo niet, laat dan even weten wat of wanneer wat fout gaat.

 

Als je wel verbinding hebt dan de router weer op de gebruikelijke beveiliging met het wachtwoord zetten en de Wi-Fi instellingen opnieuw doorlopen maar kies nu het beveiligingstype WAP en toets het juiste wachtwoord in.

 

Succes ermee.

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom bedankt voor de snelle reactie.

Een ip aanmaken lukt inderdaad wel met utp, maar als ik dan naar de rebox ga moet ik een inlognaam en wachtwoord invoeren...das dan weer een ander probleem.

 

In het Wireless menu van de rebox zie ik wel dat mijn netwerk gevonden is (balkje linksonder met naan van netwerk, ik ga er dan vanuit dat ik alles goed heb ingevoerd). En dan houd het op.

 

Ik ga de stappen zoals jij ze hebt voorgesteld dan ook uitvoeren en kijken waar het schip strand.

 

Wordt vervolgd...

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...