Ga naar inhoud


Dreambox in standy schakelt na enige tijd vanzelf uit


TVguy

Aanbevolen berichten

Mooi zo een nieuwe Dreambox voor de feestdagen. HD ingebouwd en naar oude gewoonte er meteen PLi Jade 3 ingeduwd.

 

Alles werkt perfect op één punt na. Als je de Dreambox in standby zet heeft die de nare gewoonte om, na enige tijd, zichzelf uit te schakelen. Lekker spaarzaam, dat wel, maar vervelend want je moet hem dan elke keer ook van nul opstarten en dat duurt wel even.

 

Bij het uitschakelen wordt de normale shutdown procedure gevolgd. Je hoort dus ook eerst de harde schijf opstarten en vervolgens wordt alles afgesloten. Dus geen vastlopen van de software.

 

Er zit geen regelmaat in dit verschijnsel. Soms gaat de box al na 5 minuten uit. Soms duurt het een half uur of een uur. Het gebeurt dat hij de volgende dag ook gewoon in standy staat zoals het hoort.

 

Enige oplossing is de box voorlopig aan te laten, niet in standby te zetten.

 

Of is er een betere oplossing beschikbaar ?

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het verbaasd me dat er hier zo weinig mensen hun DM8000 voorzien van Newnigma2.

Nochtans is de Newnigma2 v2.8.2 image zeer stabiel en betrouwbaar voor de DM8000 en loopt als een trein , opnames, zappen, rotor via USALS etc.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mebo870
Het verbaasd me dat er hier zo weinig mensen hun DM8000 voorzien van Newnigma2.


Omdat OpenPLi beter is natuurlijk. Wat een rare opmerking zeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mebo870
Het verbaasd me dat er hier zo weinig mensen hun DM8000 voorzien van Newnigma2.
Nochtans is de Newnigma2 v2.8.2 image zeer stabiel en betrouwbaar voor de DM8000 en loopt als een trein , opnames, zappen, rotor via USALS etc.

In Newnigma2 zit niet de optie van een epg menu om kant en klare epg.dat in te lezen.

Zit bv wel in Nabilo V12, en is in Pli ook makkelijk toe te voegen. Die allemaal ook zeer stabiel op mijn DM8000 draaien.
Voor de rest begrijp ik de Newnigma2 opmerking niet helemaal...

DM8000 DM7020 OpenPli 2 beta

Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een EPG plugin geïnstalleerd die de EPG regelmatig bijwerkt. Daar valt wel één en ander aan te configureren, maar dat dit ook de box zou uitschakelen wist ik niet. Die zal ik er eens terug af halen.

 

Wat de image betreft. Smaken verschillen natuurlijk. Kan alleen zeggen dat ik op de 7000 destijds er verschillende heb uitgeprobeerd. Uiteindelijk kwam ik toch altijd weer bij PLi terecht. Als je ook ziet hoe ze de E1 doorheen de jaren hebben bijgewerkt met extra instellingen en menuopties, zonder aan stabiliteit in te boeten. Het zit gewoon goed in elkaar. Vandaar dat ik ook niet heb getwijfeld voor PLi in de 8000.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...