TVguy Geplaatst: 22 december 2009 Delen Geplaatst: 22 december 2009 Mooi zo een nieuwe Dreambox voor de feestdagen. HD ingebouwd en naar oude gewoonte er meteen PLi Jade 3 ingeduwd. Alles werkt perfect op één punt na. Als je de Dreambox in standby zet heeft die de nare gewoonte om, na enige tijd, zichzelf uit te schakelen. Lekker spaarzaam, dat wel, maar vervelend want je moet hem dan elke keer ook van nul opstarten en dat duurt wel even. Bij het uitschakelen wordt de normale shutdown procedure gevolgd. Je hoort dus ook eerst de harde schijf opstarten en vervolgens wordt alles afgesloten. Dus geen vastlopen van de software. Er zit geen regelmaat in dit verschijnsel. Soms gaat de box al na 5 minuten uit. Soms duurt het een half uur of een uur. Het gebeurt dat hij de volgende dag ook gewoon in standy staat zoals het hoort. Enige oplossing is de box voorlopig aan te laten, niet in standby te zetten. Of is er een betere oplossing beschikbaar ? ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi) schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jean-Claude Geplaatst: 22 december 2009 Delen Geplaatst: 22 december 2009 is er geen epg plugin geaktiveerd die de epg gaat ophalen na een bepaalde periode van inaktiviteit, en de box hierna uitschakeld ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Broertje Geplaatst: 22 december 2009 Delen Geplaatst: 22 december 2009 Ik heb sinds ik de 8000 heb (PLI en EPG updater)...ook een keer gehad volgens mij. Zwarte display....toen viel het me al op. Ik weet niet wat het nu was, maar ik ga de settings van de EPG updater eens nazien dus. Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mebo870 Geplaatst: 22 december 2009 Delen Geplaatst: 22 december 2009 Het verbaasd me dat er hier zo weinig mensen hun DM8000 voorzien van Newnigma2. Nochtans is de Newnigma2 v2.8.2 image zeer stabiel en betrouwbaar voor de DM8000 en loopt als een trein , opnames, zappen, rotor via USALS etc. The key to happiness. Stay away from idiots Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast MiLo Geplaatst: 22 december 2009 Delen Geplaatst: 22 december 2009 Origineel bericht van: mebo870 Het verbaasd me dat er hier zo weinig mensen hun DM8000 voorzien van Newnigma2. Omdat OpenPLi beter is natuurlijk. Wat een rare opmerking zeg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shoppie Geplaatst: 22 december 2009 Delen Geplaatst: 22 december 2009 Origineel bericht van: mebo870 Het verbaasd me dat er hier zo weinig mensen hun DM8000 voorzien van Newnigma2. Nochtans is de Newnigma2 v2.8.2 image zeer stabiel en betrouwbaar voor de DM8000 en loopt als een trein , opnames, zappen, rotor via USALS etc. In Newnigma2 zit niet de optie van een epg menu om kant en klare epg.dat in te lezen. Zit bv wel in Nabilo V12, en is in Pli ook makkelijk toe te voegen. Die allemaal ook zeer stabiel op mijn DM8000 draaien. Voor de rest begrijp ik de Newnigma2 opmerking niet helemaal... DM8000 DM7020 OpenPli 2 beta Triax 88 multifeed 4 quad LNBs Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TVguy Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2009 Ik heb een EPG plugin geïnstalleerd die de EPG regelmatig bijwerkt. Daar valt wel één en ander aan te configureren, maar dat dit ook de box zou uitschakelen wist ik niet. Die zal ik er eens terug af halen. Wat de image betreft. Smaken verschillen natuurlijk. Kan alleen zeggen dat ik op de 7000 destijds er verschillende heb uitgeprobeerd. Uiteindelijk kwam ik toch altijd weer bij PLi terecht. Als je ook ziet hoe ze de E1 doorheen de jaren hebben bijgewerkt met extra instellingen en menuopties, zonder aan stabiliteit in te boeten. Het zit gewoon goed in elkaar. Vandaar dat ik ook niet heb getwijfeld voor PLi in de 8000. ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi) schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dream1975 Geplaatst: 24 december 2009 Delen Geplaatst: 24 december 2009 Als je in deze plugin zit kun je met de knop menu de instellingen bijwerken (dus ook wat de box moet doen na een update). Ps. Ik adviseer om in plaats van Jade3 OpenPli erin te zetten, deze is ook zeer stabiel enkel veel nieuwer en uitgebreider: http://www.pli-images.org/modules/file_downloads/file_downloads.php Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen