Ga naar inhoud


[DM800HD] Logitech Harmony ervaringen


Pino

Aanbevolen berichten

Ik zit hier overvol in de afstandsbedieningen.. Xtreamer/Dreambox/DVD speler/5.1set/TV/etc..

 

Mijn vraag is of er iemand is die ervaring heeft met 1 van deze producten en zo ja of en hoeveel functionaliteits verlies die heeft voor de DM800?

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik gebruik zelf al jaren de Philips Pronto.

Daar kun je zelf grafisch ook een scherm nabouwen met software.

Daarin heb ik een Dreambox remote mee nagemaakt. Ook de leer-functie is simpel...

Van de Harmony's (de twee vorige versie's)waren een ramp. Via internet met lijsten enzo.

De meeste gooide deze AB gauw weer aan de kant. Te complex.

Echter vind ik de Dreambox remote z'on fijne afstandbediening dat ik hem toch dagelijks gebruik.

Hoe de laatste Harmony is heb ik geen ervaring mee...die van de TV reclame dus. Ze maken reclame: niet goed, geld terug. Dus het proberen waard zou je zeggen ;-)

Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar een 7000, maar mij bevalt het prima.

Alles werkt.

Alleen voor sommige zelden gebruikte functies pak ik de originele, met de Logitech vergeet ik steeds waar ik die functie onder heb gezet en met de originele vindt ik die functies blind.

Maar zou zonder originele kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pino,

 

Ik gebruik hier de Harmony One met mijn Harmon Kardon 5.1 set, UPC HD-DVR, HDX-1000, Panasonic plasma, DM7025+ en DM-8000 met veel plezier.

Geen functionaliteits verlies, omdat dmv extra knoppen en de zelfleer methode van de Harmony One alle functies te programmeren zijn.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niets.

Het doel van zo'n AB is dat je met een "macro" met één druk op de knop je apparatuur aan/uit en in de juiste stand kunt zetten.

Toen ik een van de duurdere modellen probeerde ging dat absoluut waardeloos.

Mijn versterker en de dreambox DM8000 hebben geen deticated on/off dus staat je dreambox aan en wil je de rest aanzetten, gaat de dreambox uit en de rest aan.

Dan ben je dus nog steeds genoodzaakt steeds alles apart aan en uit te zetten en dat is met zo'n ding echt waardeloos. Steeds schakelen tussen de apparatuur en langzame(re) bediening dan met de originele AB's.

Daarnaast heb ik een PS3 er laat die nu net met BlueTooth werken en zo'n harmony geen BT ondersteunen (wat op zich nog wel begrijpelijk is).

Een echte afrader wat mij betreft.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik weet niet wat jullie mis doen maar ik heb hier de harmony one en ik bedien met 1 knop alles.

* dm800HD

* Sony versterker

* popcorn

* kathrein

* panasonic plasma TV

 

ik druk bv op dm800 tv kijken

dan gaat de tv aan, op het juiste kanaal

dm800 gaat aan

versterker gaat aan en gaat naar het juiste kanaal.

klaar is kees, en dat met 1 knop.

 

ik gebruik dan de volume knoppen voor de sony en de rest voor de dm

 

en zo kan ik verder gaan.

 

dus ik zou zeggen, effen goed proberen en uiteraard een goede instelling tijdens het configureren doet wonderen.

 

zo heb ik zelfs een WII mode gemaakt.

uiteraard de wii zelf gaat niet aan die is BT.

maar de tv gaat naar de juiste ingang, de versterker gaat aan naar de juiste ingang.

 

dus wat mij betreft is de harmony one de beste wat ik al probeerde uit de 5 verschillende merken die ik mocht testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Ik vind het niets.

Een echte afrader wat mij betreft.

Ron


Nou inderdaad. Ik heb ook zo een gehad en als je wat wilt aan of uitzetten staat ie ALTIJD op het verkeerde apparaat. Wil je de homecinema aanzetten gaat de dream uit omdat ie nog op de dream staat. Je moet steeds kijken waar ie op staat en dat is lastig. Ik heb nu een nieuwe salontafel met een enorme lade en daar passen alle (7) AB's in. De AB's die ik nodig heb leg ik op tafel smile De harmony heeft inmiddels een nieuwe eigenaar!

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n afstandsbediening (en zeker de macro's) zijn waardeloos als je apparatuur geen "discrete codes" ondersteund. In ieder geval on en off moet daarbij horen. Het is inmiddels een eis bij nieuwe apparatuur die ik aanschaf.

 

Alle dreamboxen (enigma1 en enigma2, in ieder geval PLi) heeft discrete on/off codes. Er zijn sites genoeg waar je codes kunt vinden of vragen, bijvoorbeeld remotecentral. Ik heb zelf al jaren een pronto (eerst de gewone, daarna de ng en nu de pro) en die dingen zijn fantastisch. Wel duur, maar als die Logitech dezelfde functies kan bieden is het echt wel een aanrader. Kost wel een hoop tijd om goed te configureren...

 

De pronto's hebben ook wifi. Dan kun je echt alles besturen, je kunt het zo gek niet bedenken. Alleen BT blijft (vooralsnog) een probleem, maar daar vind ik nog wel eens wat op.

 

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds sinterklaas een 525 en moet zeggen fantastisch!

Er hangt een Pioneer, Cubecafe, Yamada, Wii en Panasonic aan.

Met een druk op de knop alles aan en uit.

Ben al met al 30-45 minuten bezig geweest om hem via de pc, naar mijn wens, te configureren.

Lekkere afstandsbediening en had bij mij voor alle devices al standaard settings.

 

Om de verwarring wat groter te maken:

Wat mij betreft een echte aanrader.... cool

 

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Logitech 525.

Hij reageert veel beter op de DM800 dan de originele afstandsbediening.

Ik kan met de 525 onder de vreemdste hoeken nog de box bedienen terwijl met de originele je er recht voor moet staan.

Alleen reageert de dm800 te snel op de logitech.

Voorbeeld:

Veranderen van boeket--->ook meteen de eerste zender activeren.

Heeft iemand hier ook last van en wat zijn jullie instellingen van de 525 qua herhaalvertraging ed.van de knoppen.

Kan ik die eens proberen.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...