Ga naar inhoud


[DM800HD] Logitech Harmony ervaringen


Pino

Aanbevolen berichten

blij dat iemand het nog zegt.

 

Ik heb totaal geen probleem met dm800,dm600, kathrein ufs-910, panasonic plasma, sony versterk, sony splitterbox en de harmony one.

 

alles verloopt perfect.

uiteraard heb ik wel toch een uur of 3 bezig geweest om alle macro's en instellingen juist te krijgen.

 

dus, effen zoeken en proberen zal een stukje vloeken schelen.

hmm rijmt nog ook wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: SatMann
blij dat iemand het nog zegt.

Ik heb totaal geen probleem met dm800,dm600, kathrein ufs-910, panasonic plasma, sony versterk, sony splitterbox en de harmony one.

alles verloopt perfect.
uiteraard heb ik wel toch een uur of 3 bezig geweest om alle macro's en instellingen juist te krijgen.

dus, effen zoeken en proberen zal een stukje vloeken schelen.
hmm rijmt nog ook wink


hier ook hetzelfde verschillende apparaten werkend tot 90/95 % (+- 1 uur) en rest is het finetunen
en dat heeft wat meer tijd nodig
maar voor de rest meer dan tevreden met mijn 895

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
blij dat iemand het nog zegt.

Ik heb totaal geen probleem met dm800,dm600, kathrein ufs-910, panasonic plasma, sony versterk, sony splitterbox en de harmony one.

alles verloopt perfect.
uiteraard heb ik wel toch een uur of 3 bezig geweest om alle macro's en instellingen juist te krijgen.

dus, effen zoeken en proberen zal een stukje vloeken schelen.
hmm rijmt nog ook wink


Zet je dreambox eens met de hand aan, je plasma uit, je versterker aan en pak dan je harmony.
Geef dan met je macro aan dat je TV wilt gaan kijken via de dreambox met de versterker als geluidsbron.
Ik ben erg benieuwd wat er dan bij jou gebeurt.
Bij mij gaat de versterker uit, de dreambox uit, en de TV aan. Dit omdat de dreambox en de versterker al aan stonden en beide geen discrete on/off ondersteunen.
De mensen waar het "perfect" werkt zullen de harmony wel als veredelde universele afstandsbediening gebruiken, maar dat kan ook met de universele AB van de wibra.
Ik wil er toch vooral graag betrouwbaar een marco mee kunnen draaien.
Als het wel kan, hoor ik graag hoe dan precies wink

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren een Harmony (eerst een 525, nu een 885).

 

Zoals al eerder is vermeld ondersteunen de meeste images discrete aan en uit codes. Dus in het scenario wat je schetst gaat bij mij alles netjes aan, en schakelen versterker en tv ook naar de juiste bron.

 

Ik heb wel de macro's voor de dreambox moeten aanpassen om discrete aan/uit te gebruiken. Ik kon de code niet snel genoeg vinden in de database van Logitech, dus heb ik hem zelf ingeleerd. Als ik me niet vergis is shift+0 aan, en shift+1 uit, maar de kans bestaat dat dit per image verschillend is.

 

Bij een Harmony is het wel zo fijn als je een tv en versterker hebt met discrete bron selectie. Heb je dat niet, dan zou ik de harmony ook niet gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron


Zet je dreambox eens met de hand aan, je plasma uit, je versterker aan en pak dan je harmony.
Geef dan met je macro aan dat je TV wilt gaan kijken via de dreambox met de versterker als geluidsbron.
Ik ben erg benieuwd wat er dan bij jou gebeurt.
Bij mij gaat de versterker uit, de dreambox uit, en de TV aan. Dit omdat de dreambox en de versterker al aan stonden en beide geen discrete on/off ondersteunen.
De mensen waar het "perfect" werkt zullen de harmony wel als veredelde universele afstandsbediening gebruiken, maar dat kan ook met de universele AB van de wibra.
Ik wil er toch vooral graag betrouwbaar een marco mee kunnen draaien.
Als het wel kan, hoor ik graag hoe dan precies wink

Ron


Waarom zou je handmatig toestellen gaan uitzetten en de opstelling daarmee veranderen. Is toch logisch dat je dan problemen krijgt.
Denk eerder dat het bij de mensen waar het "perfect" werkt, ze de tijd genomen hebben om alles netjes af te stellen.

Grtz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarom zou je handmatig toestellen gaan uitzetten en de opstelling daarmee veranderen

Omdat je daarmee simuleert dat een apparaat een commando niet heeft ontvangen. Kan gebeuren wanneer schoonmoeder toevallig net voorbij loopt als je een commando stuurt, of als je slecht richt en je apparatuur verdekt staat opgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en bovendien als ik de radio aan wil hebben pak ik niet altijd de afstandsbediening, maar druk ik gewoon de versterker aan.

De dreambox kan ook aan staan omdat hij aan het opnemen is, of aan het opnemen was, hij zou epg informatie aan het ophalen kunnen zijn etc.

 

Citaat:
Ik heb wel de macro's voor de dreambox moeten aanpassen om discrete aan/uit te gebruiken. Ik kon de code niet snel genoeg vinden in de database van Logitech, dus heb ik hem zelf ingeleerd. Als ik me niet vergis is shift+0 aan, en shift+1 uit, maar de kans bestaat dat dit per image verschillend is.

 

Dat is een goede tip. Dat wist ik nog niet!

Als nu iemand nog de discrete on/off van een KHR8000 weet, ben ik helemaal blij!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

_Ron,

 

als ik doe wat jij zegt :

dm aan, versterker aan, tv uit

dan gaat bij dm kijken :

dm uit

versterker blijft aan

tv gaat aan

 

en dat probleem van de dm is normaal want je dm geeft een aan/uit toggle knop.

dus staat hij aan gaat hij af, staat hij af, gaat hij aan.

daarom heb ik bij de activiteit ook een knop op het eerste scherm van de activiteit : AAN staan, das het commando aan/uit.

 

voor de rest is mijn versterker, tv,...

die hebben een individuele code voor aan en uit.

 

dus effen daarmee proberen zou moeten lukken bij jou.

bij mij werk het.

 

en zoals vermeld door iemand, je gaat geen macro afstandsbediening gebruiken om dan manueel alles te gaan aan/uit zetten, waarom? omdat logitech harmony one ook de status van de apparaten bijhoudt.

dus zet je manueel je tv aan dan gaat hij ervan uit dat hij af stond., maar zoals gezegd, is het een apart commando voor Aan en uit, dan heb je dat probleem niet.

 

proberen maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oudeis
Citaat:
Waarom zou je handmatig toestellen gaan uitzetten en de opstelling daarmee veranderen

Omdat je daarmee simuleert dat een apparaat een commando niet heeft ontvangen. Kan gebeuren wanneer schoonmoeder toevallig net voorbij loopt als je een commando stuurt, of als je slecht richt en je apparatuur verdekt staat opgesteld.

Kijk: daarmee geef je dus zelf aan dat je niet weet hoe je goed met een Harmony moet omgaan (en hem dus blijkbaar als een veredelde universele AB gebruikt??).
Als je namelijk in dat geval de helpfunctie benut en alle vragen netjes beantwoord, wordt dat schoonmoederprobleem keurig opgelost!
En vergeet ook niet dat de onderliggende database van heel veel apparatuur ook de discrete aan/uit codes kent, ook als de originele AB die niet heeft (bij ingangen geldt vaak hetzelfde): bij goed instellen en finetunen van een Harmony (en dat kan idd wel eens even duren, maar dan heb je ook wat) worden die gebruikt.

En ik heb het al eerder gezegd: als je er niet helemaal uit komt, gebruik je de deskundige, gratis toegankelijke helpdesk of het Nederlandse forum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest er teveel in, invertist. Ik weet wel degelijk hoe de harmony werkt. Juist daarom ken ik ook de beperkingen als hij uit sync raakt. 7 vragen beantwoorden (help knop) is me gewoon te veel moeite, zeker als ik hetzelfde effect kan bereiken met 1 knop. In mijn geval raakt hij altijd uit sync op de dream, omdat die nogal kieskeurig is met signaal en niet optimaal staat opgesteld.

 

Overigens nog een voorbeeld wanneer ik zelf bewust de harmony uit sync breng. Mijn tv staat 's-nachts altijd uit. Omdat het opstarten van de tv lang duurt, zet ik die altijd eerst aan, voordat ik de harmony gebruik (15 seconden, eerder reageert hij niet op IR). De TV gaat dan direct naar aan. De harmony gaat er vanuit dat de tv in standby staat. Gelukkig heeft de tv een discrete aan-code. Zou de harmony een toggle sturen, dan had ik dagelijks de help knop nodig. Al zou ik dan waarschijnlijk met de power settings van de harmony gaan spelen. smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tevreden met mijn harmony. IK heb de box eigenlijk altijd aan staan dus aan/uit probleem heb ik niet. Ook de PS3 gaat niet auto aan en uit. Kan wel maar dan gaat de ps3 altijd uit als ik even snel op tv wat wil kijken tijdens ps3-en. Dus zowel de ps3 als de dm800 moet ik handmatig aanzetten.

 

Enige nadeel vind ik dat de harmony niet zo snel zapt als de originele dm afstandbediening.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oudeis
...... Mijn tv staat 's-nachts altijd uit. Omdat het opstarten van de tv lang duurt, zet ik die altijd eerst aan, voordat ik de harmony gebruik (15 seconden, eerder reageert hij niet op IR). ...

Die 15 sec. kan je dus bij de instellingen van de Harmony opgeven: dan gaat alles weer vanzelf met één druk op de knop.

Origineel bericht van: sretlow
......Enige nadeel vind ik dat de harmony niet zo snel zapt als de originele dm afstandbediening.

Dat is niet goed: je zou de diverse tijdinstellingen (vertragingen) eens moeten aanpassen. Standaard staan die vaak wat aan de ruime kant: daarmee experimenteren zou dit probleem moeten oplossen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...