Ga naar inhoud


[DM800HD] Logitech Harmony ervaringen


Pino

Aanbevolen berichten

Ik heb een Logitech 785 en daar ben ik heel tevreden over. Het programmeren gaat ook heel makkelijk. Het jammere van de Harmony One vind ik dat de teletext (gekleurde) knoppen missen. De nieuwere modellen hebben die weer wel.

 

Ik moet zeggen dat ook ik wel eens een probleem heb met het herhalen van een toets, dat gaat soms te snel waardoor je al een level dieper in een menu zit dan nodig.

 

De discrete aan/ uit codes die in de Logitech database zitten werken niet op Pli Jade. Mischien zou het een idee zijn voor Pli om een eigen profiel van de DM bij logitech aan te maken. Dit is mogelijk. Andere open-source projecten zoals Plex media centre voor de Mac hebben ook eigen profielen.

 

 

DM800, OpenPli, Visiosat G3D, Astra 19.2 + 23.5 + 28.2 + Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb de Harmony one voor het bedienen van de versterker en de IPTV box.

 

De Dream en de TV bedien ik nog steeds met de Dream AB, vooral omdat deze beter blind te bedienen is.

 

Maar ik ben wel blij met de one, vroeger had ik wel 5 AB's liggen, nu nog maar twee waarvan 1 intensief.

 

Je moet er wel wat tijd insteken maar er zitten wel bepaalde voordelen aan, laat ik er een noemen: mijn TV moet bij bijvoorbeeld IPTV kijken naar HDMI2, dat kan via de AB van de TV alleen door al de ingangen door te lopen. In de database van Harmony zit echter de code om direct naar de juiste ingang te gaan, zo zijn er wel meer voorbeelden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, ook ik heb een db7025+ en een harmony one.. maar als ik alles uit zet gaat komt de DB met het keuze scherm "standby" "uitzetten".. ik wil eingelijk dat hij automtisch in de standbye gaat.. nu moet ik met de Ab van de DB dit nog regelen... weet iemand hoe dit op te lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DaveyNL
Origineel bericht van: Pino
Alleen die nieuwere modellen zijn allemaal RF . Al mijn apparaten zijn IR


Nee, de nieuwe 1100 en de 900 hebben OOK RF, naast normale IR.


Ik dacht dat je daarvoor zo'n IR zender nodig had die RF omzet in IR. Teminste volgens tweakers

Omdat de meeste audiovisuele apparatuur alleen infraroodsignalen begrijpt, is het nodig om de radiogolven van de Harmony 900 na ontvangst alsnog naar infrarode signalen om te zetten. Logitech levert hiervoor een systeem met een rf-ontvanger die tevens dienst doet als ir-zender, en twee zogeheten 'ir-miniblasters'. De drie infrarode zenders kunnen elk meerdere apparaten bedienen. Volgens Logitech is dit ontvang- en zendssysteem eenvoudiger te gebruiken dan de huidige in-cabinet-systemen, waarbij infrarode zenders op de home theater-componenten worden bevestigd. Dvice heeft de Harmony 900 al in handen gehad en een hands-on gepubliceerd.

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pino
....Ik dacht dat je daarvoor zo'n IR zender nodig had die RF omzet in IR. Teminste volgens tweakers.....

Je moet die Tweakers goed lezen: dat is de blaster waarover gesproken wordt (er wordt een blaster met twee miniblasters meegeleverd met de 900).
Ik gebruik al jaren diverse Harmony's (zie onderschrift) en ik kan je verzekeren dat alle bovengenoemde problemen voortkomen uit het niet goed gebruiken van die dingen.
Daarnaast wordt de Harmony ondersteund door een gratis toeankelijke en uiterst bekwame helpdesk. Eventueel kan je voor vragen ook terecht op een Nederlands forum
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo heb de logitech 525 werkt super heb alleen een keer contact gehad met logitech over een paar functies die niet helemaal super werkte in de standaard configuratie van de dreambox in hun database en toen hebben ze op afstand iets veranderd daarin omdat iemand dit ook gewijzigd had en sinds toen werkt deze helemaal goed.

 

Dus wat mij betreft een echte aanrader

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Pino
....Ik dacht dat je daarvoor zo'n IR zender nodig had die RF omzet in IR. Teminste volgens tweakers.....

Je moet die Tweakers goed lezen: dat is de blaster waarover gesproken wordt (er wordt een blaster met twee miniblasters meegeleverd met de 900).
Ik gebruik al jaren diverse Harmony's (zie onderschrift) en ik kan je verzekeren dat alle bovengenoemde problemen voortkomen uit het niet goed gebruiken van die dingen.
Daarnaast wordt de Harmony ondersteund door een gratis toeankelijke en uiterst bekwame helpdesk. Eventueel kan je voor vragen ook terecht op een Nederlands forum


Bedankt voor je input. Zie ook dat je hem hebt en dus uit eigen ervaring spreekt.

Over het stuk van Tweakers kan je wel stellen dat die echt suggereert dat de blaster nodig is om RF --> IR

Omdat de meeste audiovisuele apparatuur alleen infraroodsignalen begrijpt, is het nodig om de radiogolven van de Harmony 900 na ontvangst alsnog naar infrarode signalen om te zetten. Logitech levert hiervoor een systeem met een rf-ontvanger die tevens dienst doet als ir-zender, en twee zogeheten 'ir-miniblasters'.

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pino
...... Logitech levert hiervoor een systeem met een rf-ontvanger die tevens dienst doet als ir-zender, en twee zogeheten 'ir-miniblasters'.[/i]

Het systeem dat Logitech levert is de 900, die voorzien is van de Blaster en miniblasters.
Voor mij is die zinsnede duidelijk, maar ik ben niet meer geheel objectief.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst de logitech one maar inmiddels de 885 . deze heeft ook RF waardoor je je apparatuur uit het zicht weg kan zetten. ik bestuur hiermee o.a. mijn dm800, dm500 ,52" samsung , DVD, DAC, etc. en ik schakel en dim hier al mijn verlichting mee icm de lightmanager pro. (aanrader!) .

 

de DM800 is wat lastig in te stellen qua vertraging etc. maar als alles eenmaal goed staat werkt het prima.

 

irritanter vindt ik dat als ik de mute functie van mijn TV wil gebruiker er zo'n irritant logo in beeld blijft staan frown

DM8000 - DM500+ - Multytenne - triax 88cm - samsung 52"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik wil ook graag een harmony met rf signaal. Jij hebt de 885 zeg je. Maar volgens mij is de 885 niet met RF signaal.

Weet je het zeker of heb je een ander model?

Vergissen is menselijk.

Ik hoor het wel.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chill
Ik had eerst de logitech one maar inmiddels de 885 . deze heeft ook RF waardoor je je apparatuur uit het zicht weg kan zetten. ik bestuur hiermee o.a. mijn dm800, dm500 ,52" samsung , DVD, DAC, etc. en ik schakel en dim hier al mijn verlichting mee icm de lightmanager pro. (aanrader!) .

de DM800 is wat lastig in te stellen qua vertraging etc. maar als alles eenmaal goed staat werkt het prima.

irritanter vindt ik dat als ik de mute functie van mijn TV wil gebruiker er zo'n irritant logo in beeld blijft staan frown


de 895 heeft RF

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 895 volgens mij en internet ook niet !!!

Ik denk dat ik dan op de 900 uit kom.

Die is erg duur. De 885 en 895 zijn veel goedkoper maar volgens mij beide zonder RF.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...