MFX2000 Geplaatst: 26 december 2009 Delen Geplaatst: 26 december 2009 Het viel mij op dat mijn box aanstond als ik thuis kwam van het werk. Nu blijkt dat de box zichzelf reboot na een periode in de standby mode te hebben gestaan (kan 15 minuten zijn maar ook 2 uur. Zit geen regelmaat in). Gezien ik Gemini 2.5 erop had staan heb ik deze geupgrade naar 2.6 maar helaas met hetzelfde verhaal. Dus gisteren geupgrade naar 2.7 en nogsteeds krijg ik spontane reboots. Vreemde is dat ik geen dumplogs heb staan. Ook heb ik geen crontabs staan (krijg de melding bij crontab -l dat er geen file /var/spool/cron/crontabs aanwezig is) Heeft iemand ook dergelijke ervaringen gehad en weet de oplossing? Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MFX2000 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 Goed ik was nog niet helemaal wakker vanmorgen. Versie die ik nu op de box heb staan moet zijn Gemini 4.6. Eerste versie waar ik problemen mee kreeg was 4.3 en ben toen in eerste instantie geupgrade naar 4.5. Gistermorgen zag ik dat 4.6 gereleased was en gezien ik nogsteeds dezelfde problemen had is dat nu de versie die erop staat. (En nu een extra sterke bak koffie) Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mojo Geplaatst: 26 december 2009 Delen Geplaatst: 26 december 2009 Voeding al eens nagekeken/gerepareerd? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MFX2000 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 Ja maar hij werkt verder 100%. Zelfs de opnames doet hij netjes zolang ik de box aan laat staan. Alleen de stand-by is een probleem. Dan zou ik zeggen dat de voeding nog goed is ?? (Is de originele voeding nog en de 7025 is van februari 2006). Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mojo Geplaatst: 26 december 2009 Delen Geplaatst: 26 december 2009 Voeding is dus bijna 4 jaar oud en is nog nooit gerepareerd? Als dat zo is dan zou ik de voeding zeker nakijken. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MFX2000 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 Klopt, 4 jaar oud en nooit gerepareerd geweest. Nou dan wordt het maandag even langs de dealer om de voeding na te laten kijken Zijn er nog wel 7025 voedingen nog ergens te koop? Zie momenteel met google alleen 7025+ voedingen met de opmerking dat deze niet in een 7025 te plaatsen zijn? (Mocht je een adresje weten dan graag via PM ) Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mojo Geplaatst: 26 december 2009 Delen Geplaatst: 26 december 2009 Reparatie is zelf te doen als je een soldeerbout vast kunt houden. Is al meerdere keren voorbij gekomen op de forum. Voorbeeld You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MFX2000 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 Zelf een soldeerbout vasthouden is mij net een stapje te ver Ik ga maandag wel ff langs een winkel in de buurt met de vraag of zij het kunnen uitvoeren. Bedankt voor het advies! Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mojo Geplaatst: 27 december 2009 Delen Geplaatst: 27 december 2009 Er zullen vast leden in de buurt wonen die dat kunnen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jaco Geplaatst: 27 december 2009 Delen Geplaatst: 27 december 2009 ik heb het zelfde probleem,met een 7020. heb de voeding vernieuwd,maar probleem blijft. tydens kijken opeens start pli dan weer op. en ook als in stb,regelmatig opgestart en dan op ned1. heb de hd eruit gehaald,maar geen verbetering. heb ook gemini geprobeerd,maar zelfde probleem. soms om de 10 min,en dan weer 2 a 3 dagen geen probleem. heb zelfs geprobeerd met een vantilatortje op de voeding en processor. mischien een slechte elko op het mb. dus voeding lijkt mij niet (deze vernieuwd). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen