Ga naar inhoud


triax 64 met astra 19.2 + 23.5 + 28.2 ?


wolff

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb op dit moment een triax 64 cm schotel, met een twin alps LNB, hiermee ontvang ik astra 19.2. Al enige tijd mis ik de regionale zenders, en ook zou ik de BBC wel willen ontvangen.

Hiervoor heb ik dus ook 23.5 en 28.2 nodig.

Volgens de astra site (http://www.ses-astra.com/business/en/satellite-fleet/satellite-list/) kunnen we in ons land volstaan met 50 cm voor al deze satellieten, behalve voor de satelliet 2D, hier is een 60 cm schotel voor nodig.

Toch hoor ik iedereen zeggen dat hiervoor een 78 cm schotel nodig is.

Volgens mijn berekeningen moeten het midden van de LNB's dan 41 en 43 mm uit elkaar staan, wat met de alps precies moet kunnen. (Al moet ik hier wel een goede bevestiging voor bedenken)

 

Zijn er mensen die weleens hebben geprobeerd met een 64 cm schotel Astra op 19.2 23.5 en 28.2 te ontvangen?

 

Zijn er mensen die Astra op 19.2 en 28.2 met een 64 cm schotel hebben ontvangen?

 

Is er een reden waarom het beslist niet zal kunnen?

 

 

Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het even uit geprobeerd met een Triax 64 cm: Astra 1, 3 en de 28,2

2 smalle alps en 1 normale lnb in een multifeed houder,Prima ontvangst Alleen bij zware buien even uitval dus je kunt het altijd proberen

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk
Hallo,

Een Triax 64cm met 19 oost en 23 oost gaat heel goed, 19 oost en 28 oost gaat ook prima, maar alledrie is te krap met slecht weerreserve etc.

Groet wiljo


Huhhh ? terwijl juist die derde (23.5º) meer in het brandpunt zit . leg eens uit .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Origineel bericht van: aaannk
Hallo,

Een Triax 64cm met 19 oost en 23 oost gaat heel goed, 19 oost en 28 oost gaat ook prima, maar alledrie is te krap met slecht weerreserve etc.

Groet wiljo


Huhhh ? terwijl juist die derde (23.5º) meer in het brandpunt zit . leg eens uit .

Snap niet wat je bedoeld die derde 23.5 oost meer in het brandpunt zit dat dat een probleem zou zijn), daardoor is nog makkelijker samen met 19 oost te ontvangen (duoLNB, of in mijn geval twee twin of singel-LNBS.
Maar de discussie gaat over Triax 64cm met 19/23.5/28 oost, gaat bijna niet.

Mvg Wiljo
Zou zeggen gewoon proberen, kom je er wel achter!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel juist dat het met slecht weer geen probleem zou mogen zijn of er nu 2 of 3 lnb's aan zitten.

Als de 19.2 en 28º lnb aan je schotel monteert , staan die ±

9º uit elkaar .

Als je nu de lnb voor 23.5º in het brandpunt zet en die andere 2 links en rechts ervan staan die nog steeds ± 9º uit elkaar .

Waarom denk je dan dat het bij slecht weer iets uitmaakt ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

met deze zou het ook kunnen, hij is niet duur plus minus € 12

 

Universele LNB-houder voor 2 of 3 LNB`s.

De kunststof houder is instelbaar van 3 - 9°

post-33015-1318260603,2295_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...