Ga naar inhoud


xmltv importer 1.0+git14


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Oke, heb enigma2.sh opgestart, in de zip zit de output ervan (is dat niet handig door te sluizen naar een file?, ik zat nu 10 minuten te C/P-en :P)

 

aan het einde van de epg-import is er bij deze actie geen epg-datfile meer, de reboot heeft nu ook niet plaatsgevonden (soms ook wel maar de dat-file is eigenlijk altijd wel weg voor de GUI herstart)

 

O ja, deze regel "[EPGC] 69311 events read from /media/hda1/epg.dat" begrijp ik niet, heb helemaal geen epg.dat op m'n hda1 aanwezig

 

 

mvrgr

xmltv debugging.zip

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

da's idd een leuk nabilo feature, wat helaas op niet zo heel veel andere images aanwezig is, in gemini zit ie b.v. niet met als gevolg dat je de dat-files niet gecombineert krijgt

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik OpenPLi en regelmatig doe ik via de box een online-update.

Kan ik er dan vanuit gaan dat de xmltv-EPG importer ook geüpdate wordt?

Want volgens mij kan je nergens de versie controleren?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Ik gebruik OpenPLi en regelmatig doe ik via de box een online-update.
Kan ik er dan vanuit gaan dat de xmltv-EPG importer ook geüpdate wordt?
Want volgens mij kan je nergens de versie controleren?


Tijdens het update proces zie ik wel xmltv voorbij komen, dus geupdate wordt ie wel, denk ik.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robbedoeske
er volgt geen reboot,maar de Epg is netjes gevuld.


ik ben heel benieuwd hoe je dat doet want out-of-the box heeft volgens mij ook Gemini 4.5 geen voorzieningen om je epg er on the fly in te proppen.
Of heb je die cross-epg patch die op ihad staat erbij geplaatst, staat me iets bij dat Mike daar wellicht ook iets mee wilde, maar denk eigenlijk dat het niet zover gekomen is


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Gemini 4.5 moet ik na een manual import toch echt eerst rebooten voordat hij de EPG inleest. De automatische import werkt niet.

 

Edit: Zodra de automatische import zou moeten beginnen crasht mijn DM8000 en herstart hij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robbedoeske
Ook hier nog steeds problemen met de xmltv importer en Gemini 4.5. Handmatige import gaat goed,er volgt geen reboot,maar de Epg is netjes gevuld. Automatische update geeft een crash en ik heb alleen nog now en next in de epg.


[EPGImport] no Oudeis patch, load(/tmp/epg_new.dat) required
[EPGImport] attempt load() patch
main thread is non-idle! display spinner!
[EPGC] 45107 events read from /media/hda1/epg.dat
[EPGC] start cleanloop
FATAL: LINE 169 descriptor not found in descriptor cache a27e2c0d!!!!!!

Stuur de crashlog maar naar Gemini, in hun closed-source epgcache.cpp zit het probleem.

Gemini heeft intussen zo te zien de crossepg patch, waar de plugin gebruik van maakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
crossepg patch, waar de plugin gebruik van maakt.


Hee, da's goed om te weten, wat ik in het verhaal wel vreemd vindt is dat de crash bij mij iig plaatsvindt vóór een GUI herstart heeft plaatsgevonden, ach maakt niet uit, als de Gemini gebruikers de crossepg patch installeren en de plugin het dan goed doet is dat natuurlijk een veel betere oplossing


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patches:

 

- Geen patch: De box moet (enigma2) opnieuw opstarten om de EPG te laden. Tijdens het lopen hapert de UI wel eens een beetje.

 

- CrossEPG: Net als bij geen patch wordt de EPG data in epg.dat geschreven. Aan het einde wordt het "load" commando gegeven om deze in te lezen.

 

- Oudeis: De EPG data wordt direct ingelezen en is meteen toegankelijk, ook terwijl de plugin nog loopt. Meestal is er niets te merken van het inladen.

 

- PLi: Als oudeis, maar de plugin loopt ook nog in een aparte 'thread' zodat er geen merkbare invloed op de GUI en andere componenten is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...