Ga naar inhoud


Autoresolution ja/nee wat heb jij, en wat vindt je van de beeldkwaliteit?


Happy2000

Aanbevolen berichten

Ik was eigelijk wel nieuwsgierig wat jullie van de beeldkwaliteit (SD) vinden van de dreambox 8000 en als jullie de autoresolution plugin gebruiken of niet?

Als je de autoresolution niet gebruikt wat zijn dan je beeld instellingen van de dreambox 720p, 1080i .......

En eventueel wat voor tv je hebt full hd 1080P of hd ready 720P.

 

Ik gebruik zelf momenteel niet de autoresolution en de dreambox staat op 720p maar heb zo'n gevoel dat het beeld wel beter kan.

Het gaat dus om het SD beeld, HD is gewoon goed hier.

 

Laatste driver momenteel in gebruik als test.

 

 

 

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb nu ook weer de autoresolution in gebruik met de zelfde instellingen als jou. Als ik de autoresolution plugin niet gebruik vindt ik het beeld minder scherp.

Vindt dat mijn tv het beeld beter upscaled dan de dreambox 8000.

 

Het zappen van SD naar HD duurt inderdaad even langer omdat de tv moet overschakelen.

 

Maar toch vindt ik SD er minder uitzien op de 8000 dan op de 7025.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk nu naar sbs6 The Rock, dit beeld ziet er echt perfect uit niks mis mee.

Het lijkt soms wel dat het beeld op de 7025 bij uitzendingen met mindere kwaliteit meer detail heeft dan de 8000.

Maar begrijp me niet verkeerd het beeld van de 8000 is zeker niet slecht.

 

Tv is hier een panasonic th-42px80

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Happy2000

 

Zet je scaler scherpe eens wat hoger 20/21 ik vind persoonlijk dat het SD dan veel schoner helderder word.

 

Ik gebruik op dit moment de volgende instellingen.

post-22895-1318260613,6824_thumb.jpg

post-22895-1318260613,7076_thumb.jpg

post-22895-1318260613,7419_thumb.jpg

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit al meerdere malen als vraag op dit forum gesteld, maar iedere keer het antwoord zo van: regel je tv af op de HDMI input......

wat ik ook probeer, het beeld van SD signalen ziet er op de RGB uitgang een stuk beter uit. Ook de autoresolution plugin op diverse manieren geconfigureerd........

Zou het geen driver probleem zijn? of gewoon een tekort koming van de gebruikte hardware in de 800?

 

HD beeld is niks mee .... haarscherp!

DM500C DM600C DM800CHD Newcs/CCcam/ Panasonic 42PZ800 Full HD Plasma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leonkok
Ik heb dit al meerdere malen als vraag op dit forum gesteld, maar iedere keer het antwoord zo van: regel je tv af op de HDMI input......
wat ik ook probeer, het beeld van SD signalen ziet er op de RGB uitgang een stuk beter uit. Ook de autoresolution plugin op diverse manieren geconfigureerd........
Zou het geen driver probleem zijn? of gewoon een tekort koming van de gebruikte hardware in de 800?

HD beeld is niks mee .... haarscherp!


Mijn buurman heeft ook een dm800 met een 42pv70 plasma hij vindt het beeld mooi zegt hij maar ik vindt het beeld vlak weinig detail in het beeld op SD, HD is goed. Misschien ben ik ook wel een mieren neu*er smile

Het beeld van de dreambox 8000 vondt ik vanaf het begin al minder qua detail, dream multimedia zij altijd dat het goed was tot dat er veel klachten over kwamen en toen hebben ze de drivers veranderd vandaar nu ook dat je veel kan installen bij de dreambox 8000. Het zelfde met de interlaced strepen ze zijden dat dit normaal was maar nu na de laatste update zijn die ook weg, was toch een fout in de drivers (deinterlacer geoptimaliseerd).

@nsr,

Ik heb de scaler sharpness al op 20 staan, als je hem te hoog zet krijg je alleen maar meer artifacs in het beeld (kijk maar eens naar je plaatje bij het sbs6 logo).
Nu kijk ik hier altijd kabel en daar valt het wel mee met de artifacts.


VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Origineel bericht van: leonkok
Ik heb dit al meerdere malen als vraag op dit forum gesteld, maar iedere keer het antwoord zo van: regel je tv af op de HDMI input......
wat ik ook probeer, het beeld van SD signalen ziet er op de RGB uitgang een stuk beter uit. Ook de autoresolution plugin op diverse manieren geconfigureerd........
Zou het geen driver probleem zijn? of gewoon een tekort koming van de gebruikte hardware in de 800?

HD beeld is niks mee .... haarscherp!


Mijn buurman heeft ook een dm800 met een 42pv70 plasma hij vindt het beeld mooi zegt hij maar ik vindt het beeld vlak weinig detail in het beeld op SD, HD is goed. Misschien ben ik ook wel een mieren neu*er smile

Het beeld van de dreambox 8000 vondt ik vanaf het begin al minder qua detail, dream multimedia zij altijd dat het goed was tot dat er veel klachten over kwamen en toen hebben ze de drivers veranderd vandaar nu ook dat je veel kan installen bij de dreambox 8000. Het zelfde met de interlaced strepen ze zijden dat dit normaal was maar nu na de laatste update zijn die ook weg, was toch een fout in de drivers (deinterlacer geoptimaliseerd).

@nsr,

Ik heb de scaler sharpness al op 20 staan, als je hem te hoog zet krijg je alleen maar meer artifacs in het beeld (kijk maar eens naar je plaatje bij het sbs6 logo).
Nu kijk ik hier altijd kabel en daar valt het wel mee met de artifacts.




Hallo Reinder,

Hoe heb je de TV ingesteld?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle beeld verbeteraars (verslechteraars)uit staan, en de scherpte in klik over de helft de helft is normaal. Maar hoe ik mijn tv ook instel krijg het niet erg naar mijn zin.

Als ik een dvd draai op mijn set is het beeld goed.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik met mijn Pioneer plasma PDP-LX-5080D (full-hd) 720p; al een hele tijd geen autoresolution meer.

 

Ik heb wel nu en dan "wiemelingen" (heel snel gaat er iets door het beeld) en dit enkel bij satelliet tv en niet met een andere bron. Het valt mij meest op bij één-HD nieuws en de soap "thuis".

 

Misschien heeft iemand iets aan de informatie die ik bijna 2 jaar geleden kreeg van Pioneer Support ivm scalen en (de)interlacen:

Vraag1:

Ik gebruik de PDP-LX-5080D met satellietonvanger Dreambox DM-800: het schakelen tussen SD en HD is traag en moeilijk (alsof de ingang opnieuw geinitialiseerd wordt).

Zelf gebruik ik daarom geen autoresolutie, maar laat alles in 576i doorgeven aan de LX-5080D, maar dit is slechts een noodmiddel. Zou het beter zijn alles in 1080i te laten doorgeven?

Is hier een echte oplossing voor?

Antwoord1:

Bij omschakeling van standaard naar high definition moet het beeld opnieuw worden opgebouwd. Dit kan inderdaad even duren. Niet elk signaal is HD, mogelijk moet hier nog een upscaling gebeuren, neemt even in beslag. Weergave van 576 gaat sneller gaan dan 1080.

 

Vraag2:

Dank voor uw reactie.

U antwoordt evenwel niet op mijn vraag.

Het is mogelijk om het het deinterlacen en/of het up/downscalen door hetzij de satellietontvanger Dreambox DM-800 hetzij door de Pioneer PDP-LX-5080D te laten uitvoeren. Wat is de beste keuze wat de beeldkwaliteit betreft?

Indien u niet bekend bent met de Dreambox DM-800 (Dream Multimedia Co)

noch de nodige informatie kunt bekomen (?), kunt u dan misschien iets

meer zeggen over de technische mogelijkheden van de PDP-LX-5080D wat

deinterlacen en up/downscaling betreft.

Antwoord2:

Als antwoord kan ik stellen dat een plasma enkel kan weergeven wat hij zelf doorgestuurd krijgt. Dit wil dus zeggen dat een plasma (eender welke plasma trouwens) Het up/down scalen moet van de aangesloten media komen. Als deze de weergave kan aanpassen dan kan de plasma dit weergeven. Ik ga u dus aanraden om informatie te gaan zoeken in de richting van uw dreambox.

 

 

Ik heb het nog eens gevraagd bij Pioneer.

 

Ik kreeg heel snel volgend antwoord van Pioneer:

"Als antwoord kan ik stellen dat wij hier op de technische dienst uw vraag heel goed begrijpen. Ik begrijp uw ongemak en u heeft 100% gelijk. Het zou beter zijn dat het schakelen tussen HD en SD over 1080i kan gaan want dit zal zeker sneller zijn.

Maar een Plasma kan niet zelf deinterlacen en/of up of downscalen.

Dit moet van de dreambox uit gezonden worden vandaar de raad om dreambox aan te spreken. "

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Als ik de autoresolution plugin niet gebruik vindt ik het beeld minder scherp.

Is ook heel logisch als je TV de overscan weg haalt... Je beeld wordt dan feitelijk 2x geupscaled. Je dreambox doet het upscalen naar 1080i en vervolgens zoomt je TV weer in om de overscan weg te halen...

Een goede manier om te kijken of je TV de overscan weghaalt (bij HD kanalen) is de uitgang van de dreambox op 1080i te zetten zonder autoresolution te gebruiken. Als de overscan niet wordt weggehaald (dus je TV is feitelijk goed ingesteld) dan zie je groene randen op VH1 classic. Zie je geen groene randen dan kijk je naar ingezoomt HD... wat feitelijk 2x is ingezoomt - dus extra onscherp.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...