Ga naar inhoud


Autoresolution ja/nee wat heb jij, en wat vindt je van de beeldkwaliteit?


Happy2000

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Als ik de autoresolution plugin niet gebruik vindt ik het beeld minder scherp.

Is ook heel logisch als je TV de overscan weg haalt... Je beeld wordt dan feitelijk 2x geupscaled. Je dreambox doet het upscalen naar 1080i en vervolgens zoomt je TV weer in om de overscan weg te halen...

Een goede manier om te kijken of je TV de overscan weghaalt (bij HD kanalen) is de uitgang van de dreambox op 1080i te zetten zonder autoresolution te gebruiken. Als de overscan niet wordt weggehaald (dus je TV is feitelijk goed ingesteld) dan zie je groene randen op VH1 classic. Zie je geen groene randen dan kijk je naar ingezoomt HD... wat feitelijk 2x is ingezoomt - dus extra onscherp.


Welke VH1-Classic word hier bedoeld ????

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Die CDS doorgeeft.


Ok maar dit is mij niet echt duidelijk ligt misschien aan mij frown
Een goede manier om te kijken of je TV de overscan weghaalt (bij HD kanalen) is de uitgang van de dreambox op 1080i te zetten zonder autoresolution te gebruiken. Als de overscan niet wordt weggehaald (dus je TV is feitelijk goed ingesteld) dan zie je groene randen op VH1 classic. Zie je geen groene randen dan kijk je naar ingezoomt HD... wat feitelijk 2x is ingezoomt - dus extra onscherp.

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles op 576i staan, prachtig beeld op alle SD en HD zenders.

 

(Misschien moest ik maar eens een nieuwe TV gaan zoeken)

 

De 7025 had wel wat "rustiger" beeld, de OSD heeft meer last van interlacing in dunne horizontale lijntjes op de CRT. Wel is het beeld wat 'feller', meer contrast denk ik. Dat kan natuurlijk ook tot de onrustige lijntjes leiden.

Het gewone TV beeld is verder prima via scart RGB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Jeroensky

Ikzelf vind het juist van belang om Interlaced interlaced te laten, en progressive progressive te laten.

Dus gebruik ik deze autoresolution settings, en ik heb poepie strak beeld op LG full HD plasma tv (42inch).

 

Verder wordt je beeld pas echt haarscherp als je de scherpte instellingen correct uitvoert(minimaal of maximaal is niet beste).

En natuurlijk bij goede signaal sterkte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Duc748,

 

Mijn Panasonic plasma is een TH-42PZ85E.

Tot nu toe en zeker met de DM-8000 een perfect plaatje met de overscan op "Uit".

 

Ik gebruik hier OpenPLi van 15-01-2010, in de nieuwste OpenPLi's vindt ik de beeldkwaliteit iets minder, maar dat kan ook verbeelding zijn.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Ikzelf vind het juist van belang om Interlaced interlaced te laten, en progressive progressive te laten.
Dus gebruik ik deze autoresolution settings, en ik heb poepie strak beeld op LG full HD plasma tv (42inch).

Verder wordt je beeld pas echt haarscherp als je de scherpte instellingen correct uitvoert(minimaal of maximaal is niet beste).
En natuurlijk bij goede signaal sterkte.


Jeroensky, wat is bij jou dan de Default setting?

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Wat bedoel je met default?

 

Ik heb geen defaultsettings, autoresolution is anders ingesteld(zie vorige posting) en scherpte instellingen, doe ik op manier dat een helft van beeld de wijzigingen laat zien, zo kan je beeldscherpte instellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky
Origineel bericht van: mr_rolin
Hi Duc748,

...in de nieuwste OpenPLi's vindt ik de beeldkwaliteit iets minder, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Mvg,

Rolin


Of even scherpte (beeldinstellingen) opnieuw instellen. Vernieuwde software kan zich anders gedragen bij instellingen van oudere versie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Wat bedoel je met default?

Ik heb geen defaultsettings, autoresolution is anders ingesteld(zie vorige posting) en scherpte instellingen, doe ik op manier dat een helft van beeld de wijzigingen laat zien, zo kan je beeldscherpte instellen.


Er zal bedoeld wel worden met de vraag, hoe heb je de beeldmodus staan onder Audio/Video..

TV: PIONEER LX5090 KURO

DM 7020HD

schotels: 1x vast(astra) Fibo(Gregorian).

2x draaibaar. Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nsr
Origineel bericht van: Jeroensky
Wat bedoel je met default?

Ik heb geen defaultsettings, autoresolution is anders ingesteld(zie vorige posting) en scherpte instellingen, doe ik op manier dat een helft van beeld de wijzigingen laat zien, zo kan je beeldscherpte instellen.


Er zal bedoeld wel worden met de vraag, hoe heb je de beeldmodus staan onder Audio/Video..

Klopt, de default waarde dus eigenlijk.

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

2.5 meter van 42inch scherm..(goed voor nekspieren en anti staar).

Strak beeld hier, kan haren en huidcellen tellen bij 1080i :D

 

De beeldmodus in Audio en video heb ik natuurlijk geen default. Dat bedoel ik ook, die regelingen zitten er niet voor niks. Het kan scherper en onscherper, wat jij wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...