Ga naar inhoud


Nieuwe Enigma2 ontvanger : VU+ Duo Twin Linux HDTV


freaky

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: soktic
Het gaat erom dat mensen de roze bril moeten afzetten, en dan kijken wat wel en niet werkt,Op basis van dit topic wordt een aankoop beslissing genomen namelijk. Dan is het van belang dat er inderdaad een objectief "testverslag" gedaan wordt.


Dit klopt volledig kan niet beter vermeld worden!

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: soktic
Het gaat erom dat mensen de roze bril moeten afzetten, en dan kijken wat wel en niet werkt, voor hier alle lof uit te spreken. Op basis van dit topic wordt een aankoop beslissing genomen namelijk. Dan is het van belang dat er inderdaad een objectief "testverslag" gedaan wordt.

Zo werkt het helaas niet.
Op de eerste plaats zal je meerdere forums moeten afstruinen om te snuffelen aan ideeën van diverse gebruikers: daarbij moet je een beetje gevoel krijgen over iemands instelling om zijn uitspraken wat te kunnen afwegen/nuanceren.
Op de tweede plaats is een forum vooral een ontmoetingsplaats van mensen die problemen ondervinden. OK, ik geef toe: met een hobby-ontvanger is dat iets minder het geval dan met een huis-tuin-en-keuken ontvanger.
Op de derde plaats: als betaalde krachten in tijdschriften niet in staat zijn objectieve testen te schrijven, en het bewijs daarvoor wordt keer op keer geleverd, moeten "gewone" consumenten dat dan wel kunnen? Was het maar waar!
Op de vierde plaats: wie kan er überhaupt objectief oordelen over een zojuist met duur geld gekochte ontvanger?

We zullen het echt moeten doen met de gang van zaken zoals die nu eenmaal loopt: veel lezen, ook tussen de regels door, en heel voorzichtig je eigen conclusies trekken.

En natuurlijk: ook ik zoek naar "objectieve" gegevens en ik houd me daar zeker voor aanbevolen. Maar het lukt niet.......

PS: Ik wordt hierin nu natuurlijk ook van hogerhand gesteund: het "Het is maar een mening" van onze premier zal wel een gevleugelde uitspraak worden!
Link naar reactie
Delen op andere sites

't is toch gewoon ook een hobby, de leverancier(s) leveren hardware met software die vaak nog in ontwikkeling is (geldt de laatste tijd voor heel veel apparaten, neem nou bijv. mobiele telefoons).

 

Als je geen hobbyist bent en alleen maar wil kijken dan moet je volgens mij minimaal een half jaar wachten met aanschaffen. Mijn vrouw en kinderen gebruiken nog steeds een philips dsx6073 en ik heb een relook 400s en sinds kort een vu+.

 

groet,

toro

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Murdock

 

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wil het morgen wel even testen. Alleen ben ik nieuw in de dreambox / cccam wereld, kun jij me vertellen hoe ik cccam eenvoudig kan installeren. Ik weet van de reelook 400s dat het met ftp e.d. kan naar bepaalde directories, maar kan het ook via een plugin? Als ik plugin's wil downloaden staat cccam daar niet tussen.

 

groet,

toro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: toro
@Murdock

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wil het morgen wel even testen. Alleen ben ik nieuw in de dreambox / cccam wereld, kun jij me vertellen hoe ik cccam eenvoudig kan installeren. Ik weet van de reelook 400s dat het met ftp e.d. kan naar bepaalde directories, maar kan het ook via een plugin? Als ik plugin's wil downloaden staat cccam daar niet tussen.

groet,
toro


Applicaties - downloaden(groen) - softcam's - CCcam downloaden klaar.

Dit werkt natuurlijk alleen met de PLI Image.

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jongens,

 

Ik ben vandaag ook bezitter van een VU+ Duo ontvanger en had enkele vragen:

Wat is bij deze ontvanger de user=? en passwd= ? origineel

 

Bij de PLI img. user=? en passwd= ?

 

Alvast bedankt,

 

MAJOOR

 

 

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Merkedesch

 

Citaat:
Applicaties - downloaden(groen) - softcam's - CCcam downloaden klaar.

 

Dit werkt natuurlijk alleen met de PLI Image.

 

Misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd, de vraag ging over de orginele image. In de Pli en VTI kan het inderdaad via het menu de plugin te downloaden en te installeren maar hoe krijg ik dit voor elkaar in de originele image. Kan dit met plugin download of moet ik via ftp bestanden neerzetten in de /tmp directory en daarna via telnet met commando:

ipkg install /tmp/*.ipk

cccam installeren?

Of moet ik het handmatig naar bepaalde directories ftp'en?

 

Ik hoop dat de vraag nu een beetje duidelijker is.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

groet,

toro

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult het met de hand moeten doen. Volgens mij staat er in het Dreambox forum ergens een handleiding hoe je handmatig CCCam moet installeren op Enigma2.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wat mij gisteravond opviel is dat de VU+DUO NIET aangeeft of een uitzending 16:9 is, het icoon licht niet op. Bij mijn 7020 is dit wel het geval. Bij de 7020 schakelt dan het beeld door mijn TV, een samsung led 8000, naar de juiste verhoudingen. Vervolgens kan ik dan het beeld via de TV instellen en dan zijn alle 4:3 in de zelfde verhouding en ondertitels leesbaar. Bij 16:9 zet hij dan weer alles op de juiste verhoudingen. In de VU geeft deze ook niet bij de stream info aan dat er een 16:9 zender op staat, de 7020 heeft dit wel en daardoor reageert de TV vervolgens denk ik. Is dit iets dat nog in ontwikkeling? Het betreft in deze de het image van 13 01. natuurlijk is een en ander in de image in te stellen, maar zoals het bij de 7020 werkt, is wel erg makkelijk. Nu moet je dus iederee keer de TV even opnieuw instellen en dat gaat een keer irriteren vrees ik.

 

Vanmorgen overigens had ik slecht ontvangst, NED1, 2 en dire kwamen niet door en gaf deze nog geen 20% aan, wel RTL 7 bijvoorbeeld. Eerst dacht ik nog dat er wellicht sneeuw op de LNB lag, maar dat was niet het geval. Toen ik de 7020 aan deed had die super beeld, zoals gewoonlijk weer 95%. Misschien een bug? In ieder geval gisteravond was het beeld perfect.

 

Dan nog even terugkomend op de waarden die worden aangegeven in de balk. Ik heb de blauw skin ingesteld en die geeft alleen aan SNR en Br, en dus niet de ACR (kan me in de letters vergissen betreffende de laatse). In de andere skin die ik probeerde, de zwarte en die voor de DM8000, worden ze alle drie wel weergegeven. En is het zo dat in deze image vor de VU de Br weer op nul moet staan bij het beste ontvangst? De 7020 gaat tot 6 en dan is dat dan ook de beste waarde, vroeger was het andersom, was 0 de beste waarde namelijk.

 

Wie weet hoe het zit, het betreft de Pli van 13 januari, graag een reactie en alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Ook ik heb deze ontvanger sinds enkele dagen.

Hiervoor had ik een DM 7025+

 

Draaid prima, enkele bevindingen.

 

- Teletext als inmiddels bekend werkt nog niet lekker.

- Mis de klok op de display als de box actief (uit standby) is.

- Idreamremote (ipod afstandbediening) werkt niet lekker.

Boeketten ed prima, maar alleen de remote control

reageert niet. Zal nog eens testen of de remote via de web

interface wel werkt.

- 2.5 Inch hdd ingebouwd 160GB, opnames waren allemaal

gewist na een remote update van open pli

naar de 12 jan versie.

 

Heb verder alleen de Elektro plugin draaien, gaat prima.

 

Al met al een prima opvolger voor mijn DM 7025+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...