Ga naar inhoud


Nieuwe Enigma2 ontvanger : VU+ Duo Twin Linux HDTV


freaky

Aanbevolen berichten

Ik heb Pli nu ook draaien. Te gek! Ik neem aan dat andere imagebouwers dit zal aanzetten om er ook te ontwikkelen?

Nog een bugje: als je de paswoordplugin inlaat en je wilt het paswoord veranderen naar "dreambox" blokkeert hij na het intikken van "dr " met het virtueel toetsenboord. Moedwillig gedaan denk ik? Elk ander paswoord lukt wel.

Ik heb deze box nu sinds 30 december: ben er super tevreden over.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: wian
De dreambox 8000 heeft de 7400B. Deze ondersteunt meer AV stromen en heeft ondersteuning voor DIVX/XVID, de 7335 niet.

Het begint te klaren: we komen dus nu op:
geen extra tuners,
geen DvD;
geen WLAN.
minder AV-streams (hoeveel dan?);
geen DIVX/XVID.

Nog meer?


Geen extra tuner dit klopt.
DVD kan via eSata (je kan alleen niet inbouwen)
WLAN kan via USB
minder AV-streams, volgens mij is dit gelijk.
Divx/XVID word ondersteunt door 7335

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wian
De dreambox 8000 heeft de 7400B. Deze ondersteunt meer AV stromen en heeft ondersteuning voor DIVX/XVID, de 7335 niet.


Als ik de juiste specsheets gelezen heb is de 7335 dual core mips cpu op 450 mHz geklokt ipv 350 bij de 7400B.

Volgens de datasheet kan hij trouwens wel divx & xvid, is ook wel logisch voor een moderne chip. Ziet er compleet uit allemaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LINKEY
Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: wian
De dreambox 8000 heeft de 7400B. Deze ondersteunt meer AV stromen en heeft ondersteuning voor DIVX/XVID, de 7335 niet.

Het begint te klaren: we komen dus nu op:
geen extra tuners,
geen DvD;
geen WLAN.
minder AV-streams (hoeveel dan?);
geen DIVX/XVID.

Nog meer?


Geen extra tuner dit klopt.
DVD kan via eSata (je kan alleen niet inbouwen)
WLAN kan via USB
minder AV-streams, volgens mij is dit gelijk.
Divx/XVID word ondersteunt door 7335


je moet het ding gewoon vergelijken met een DM7025 maar dan in een HD uitvoering ipv hem te vergelijken met de DM8000

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kloksnelheid van CPU's is nagenoeg gelijk, dat kan een evt. verschil in snelheid niet verklaren.

 

De CPU info van 8000:

cpu model : Brcm4380 V4.2 FPU V0.1

cpu MHz : 403.45

 

De CPU info van de VU

cpu model : Brcm4380 V4.4 FPU V0.1

cpu MHz : 402.43

 

Opgevraagd via cat /proc/cpuinfo, dus niet uit datasheets gehaald.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: soktic
Hoe is de beeldkwaliteit?, want dat laat nogal eens te wensen over vind ik (kathrein, dreambox) daar ben ik helemaal niet over te spreken. Als ik terug denk aan mijn nokia 9500 dan was dat toch heel wat beter (de bitrates destijds ook overigens).


Het staat gewoon in het topic maar je moet het wel lezen <<KLIK>>.

Het is niet verplicht overal op te reageren hoor. Er zegt 1 iemand dat het beeld mooi is, ik hoor het graag van meerdere mensen. Ik lees ook vaak hoe mooi het dreamboxbeeld is, terwijl ik er misselijk van wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
je moet het ding gewoon vergelijken met een DM7025 maar dan in een HD uitvoering ipv hem te vergelijken met de DM8000


Waarom? Dit is een rechtstreekse concurrent voor de DM8000 met een paar features (geen mogelijkheid tot inbouwen DVD-speler en geen ingebouwde WiFi) minder, draaiend op hetzelfde PLI image maar voor minder dan de helft van het geld.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: soktic
Hoe is de beeldkwaliteit?, want dat laat nogal eens te wensen over vind ik (kathrein, dreambox) daar ben ik helemaal niet over te spreken. Als ik terug denk aan mijn nokia 9500 dan was dat toch heel wat beter (de bitrates destijds ook overigens).


Het staat gewoon in het topic maar je moet het wel lezen <<KLIK>>.

Het is niet verplicht overal op te reageren hoor. Er zegt 1 iemand dat het beeld mooi is, ik hoor het graag van meerdere mensen. Ik lees ook vaak hoe mooi het dreamboxbeeld is, terwijl ik er misselijk van wordt.


Heb hier een Dreambox 7000 via scart aangesloten op een 46" full HD Panasonic plasma en wordt hier bepaald niet misselijk van.
Misschien iets mis met je instellingen, bekabeling of tv?

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Ik gebruikt al helemaal geen dvd's meer, heb zelfs geen speler. Alles van HDD, is nog milieuvriendelijk ook hehe. DVD's moeten verboden worden!.


Mee eens, m'n HTPC heb ik met HDMI aan de plasma hangen, geen geknoei meer met DVDtjes :D

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
Origineel bericht van: hemertje
je moet het ding gewoon vergelijken met een DM7025 maar dan in een HD uitvoering ipv hem te vergelijken met de DM8000


Waarom? Dit is een rechtstreekse concurrent voor de DM8000 met een paar features (geen mogelijkheid tot inbouwen DVD-speler en geen ingebouwde WiFi) minder, draaiend op hetzelfde PLI image maar voor minder dan de helft van het geld.


dit is geen rechtstreekse concurrent van de DM8000!
deze VU+DUO heeft, zoals je zelf al aangeeft, o.a. geen mogelijkheid tot:

- insteektuners
- tot 4 tuners
- inbouwen DVD speler
- geen Wifi
- en zo zijn er nog vast een paar dingen

Dream Multimedia heeft zelf geen HDTV Twin tuner, hiervoor wordt nu wel de DM8000 door velen ingezet maar de DM8000 kan juist veel meer en is daarom veel te duur in het prijssegment van een standaard HDTV Twin tuner.

Hierdoor is de VU+DUO een goed alternatief voor de DM8000 als je die als HDTV Twin Tuner gebruikt, zeker qua prijs, maar je vergelijkt nu appels met peren qua mogelijkheden...

Dream Multimedia heeft gewoon de plank misgeslagen om naast de DM7025+ en de DM8000 geen HDTV Twin Tuner op de markt te zetten en nu wordt men op diverse fronten ingehaald door de markt. Ik ben benieuwd wat hun reactie hierop is!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje

dit is geen rechtstreekse concurrent van de DM8000!
deze VU+DUO heeft, zoals je zelf al aangeeft, o.a. geen mogelijkheid tot:

- insteektuners
- tot 4 tuners
- inbouwen DVD speler
- geen Wifi
- en zo zijn er nog vast een paar dingen

Dream Multimedia heeft zelf geen HDTV Twin tuner, hiervoor wordt nu wel de DM8000 door velen ingezet maar de DM8000 kan juist veel meer en is daarom veel te duur in het prijssegment van een standaard HDTV Twin tuner.

Hierdoor is de VU+DUO een goed alternatief voor de DM8000 als je die als HDTV Twin Tuner gebruikt, zeker qua prijs, maar je vergelijkt nu appels met peren qua mogelijkheden...

Dream Multimedia heeft gewoon de plank misgeslagen om naast de DM7025+ en de DM8000 geen HDTV Twin Tuner op de markt te zetten en nu wordt men op diverse fronten ingehaald door de markt. Ik ben benieuwd wat hun reactie hierop is!


Ik denk dat je hierin helemaal gelijk hebt: ik zit ook al een tijdje verlangend te kijken naar de DM8000, maar ik vind hem simpelweg veel te duur. En een flink aantal van de genoemde extra mogelijkheden t.o.v. de VU+ zal ik nooit gebruiken (uitzondering: WLAN, maar daar is/komt vast wel een USB oplossing voor).
En het ziet ernaar uit dat deze VU+ mij over de streep gaat trekken, hoewel ik eerst nog even andermans bevindingen zal blijven volgen. En dat de PLi-ers enthousiast lijken te zijn, is natuurlijk een behoorlijk belangrijke factor.

OK: ik zal hem dus geen concurrent voor de DM8000 noemen, maar een alternatief voor hen die iets minder eisen stellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
Origineel bericht van: soktic
Ik gebruikt al helemaal geen dvd's meer, heb zelfs geen speler. Alles van HDD, is nog milieuvriendelijk ook hehe. DVD's moeten verboden worden!.


Mee eens, m'n HTPC heb ik met HDMI aan de plasma hangen, geen geknoei meer met DVDtjes :D


Heeft dan inmiddels iemand al geprobeerd DVD images via het netwerk naar de VU+ af te spelen met de DVD player plugin?
Werkt dan Dolby AC3 en DTS?
Ik speel ook geen DVD's meer af, maar wel altijd images via de DM8000 en dat werkt perfect.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...