Ga naar inhoud


paraplu voor lnb


osman

Aanbevolen berichten


Hier met de Multytenne heb ik een behoorlijke BER op alle kanalen, maar hier ligt dan ook 15cm sneeuw. Misschien toch maar de ontvanger laten lopen zodat de sneeuw een beetje smelt.

 

Op Astra 1 en Hotbird hoge BER waardes, Astra 2D is gewoon perfect en Astra 3 is ook niets mis mee. Je kan dus wel zien waar de wind vandaan is gekomen vannacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Nee dat helpt niet.
Wat wel helpt, is de schotel eens ontdoen van sneeuw.

Met vriendelijke groet, paardengek


sorry paardengek maar ik spreek van ondervinding , bij mijn opstelling in de ardennen hebben we regelmatig dikke pakken sneeuw en ik heb proefondervindelijk kunnen vaststellen dat deze kapjes wel degelijk werken mits ze zijn gemonteerd zoals de fabrikant voorschrijft anders krijg je een verzwaking van het signaal
note bij mijn opstelling in vlaanderen ( hoevenen ) gebruik ik het niet omdat het sneeuwprobleem hier te verwaarlozen is
happy 2010 ( nog steeds aan het vieren - proost )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een week of 3 geleden op aanraden mijn schotel (T90) ingespoten met een silicone spray.

dus de lnb's, de schotel en de reflextor.

een week daarna hebben we hier tot 20 cm sneeuw gehad op 2 dagen tijd, mijn schotel hangt pal in de open omgeving, dus alles kan er goed aan.

 

de sneeuw, regen liep daar gewoon vanaf, en ik had continue 80% en meer signaal en kwaliteit.

 

dus dit misschien effen proberen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Onze multytenne veeg ik zonodig met het handje even schoon.
Het blad zit nooit onder de sneeuw.
Wel ligt er wel eens sneeuw op die dikke kop die er voor hangt. Er zitten dikke randen omheen waar de sneeuw makkelijker door blijft liggen.

Gelukkig hangt het geheel op ooghoogte wink


Geen problemen met m'n visiosat (13.0, 19.2, 23.5 & 28.2) ondanks de sneeuw die er nog opligt. Zag een hoop sneeuw op de lnb's liggen maar niets op de schotel zelf. Werkt allemaal nog prima. Maar wellicht toch wel handig om de sneeuw te verwijderen van de lnb's denk ik.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog anti-spinnenweb-spray liggen. Dat spul maakt een oppervlak

zo glad dat zelfs een spin (daar is het dus voor bedoeld) geen kans meer ziet

om er een draad aan te bevestigen. Dus misschien ook anti-sneeuw.

Ga ik morgenvroeg op een LNB spuiten. Ben benieuwd naar het resultaat.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sjaak

 

ben je daar zeker van dat die siliconespray de lak aantast?

ik heb zo'n spray gebruikt waarmee ze de fietsen, dashboard van je wagen "opblinken".

 

en dit zag ik nml uitdrukkelijk op dokter dish tv wink

de gebuur die ook een T90 nu heeft en bijna 2 meter naast de mijne hangt had wel last van sneeuw op zijn reflector, niet op de grote schotel of de lnb's, maar wel vanaf de midden tot onder op de reflector.

na het afvegen en inspuiten liep alles er zo af.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou een wavefrontier staat van huis uit al vertikaal dus ook zonder siliconenspray blijft de sneeuw er niet opzitten whistle
Mijn wave t90 is geen enkele keer uitgevallen door sneeuw smirk
En niet te vergeten siliconen spray tast je lak en plastic aan door het drijfmiddel wat erinzit. eek

De schotel staat misschien wel vertikaal maar de LNB's toch niet confused

Wat dat drijfmiddel betreft, zelfs al zou het iets agressief zijn, dat vervliegt gewoon bij het spuiten en het weinige wat eventueel toch nog op het behandelde opervlak valt zal dat zeker niet aantasten. Per slot van rekening doe je dat toch maar 1 tot 2 maal per jaar en niet dagelijks. Trouwens, het drijfgas dat tegenwoordig nog toegelaten wordt is volledig onschuldig.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...