Ga naar inhoud


Copyright kranten 1943


vincent1971

Aanbevolen berichten

Kan me wel herinneren dat omstreeks 1992 er een krant alle uitgave van die krant hebben heruitgegeven. Telegraaf of AD.

 

Kon je lid van worden en was best interresant. Je kon duidelijk zien dat de bezetter de eindredacteur was.........

 

Ik ruik nu ook geld. Als jij een jaarganetje kompleet kan krijgen, al moet je hier of daar één of twee ontbrekende nummers "opkopen" dan zal ik zeker niet op het eerste aanbod happen, maar even uitspelen.

 

Suc6....... en niet als voorbehang gebruiken in je woonkamer hé wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: EL PIÑO


Dat die kranten door nazi's geschreven werden tijdens WO2 is eigenlijk niet helemaal waar. De journalisten die er voor de oorlog zaten bleven er meestal zitten, alleen de hoofdredacteur werd vervangen door iemand die de nazi's wel zagen zitten.



Je weet er meer van dan ik, ik dacht eigenlijk dat de Duitsers gewoon persen + titels overnamen en dan zelf krantje gingen spelen. blush

Citaat:
In dit geval kunnen wij die toestemming niet verlenen gezien de historische waarde van de jaargang.


Die redenering hadden ze wel wat mogen toelichten. Ik begrijp echt niet wat ze bedoelen; ik vermoed dat ze willen zeggen dat ze betwijfelen of het wel aan hen is om de gevraagde toestemming te geven.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar heeft Koen een punt, je kan ze nog een mail sturen en vragen wie die toestemming dan wel kan verlenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft Koen zeker.

 

Vondt nog wel 2 links op internet. Eén van het Parool Het Parool 1940-1945

 

en

 

Illegale kranten.

 

Lijkt me dus enigsinds stug dat je gezien de historische waarde (lees: De huidige krantenuitgever ziet brood in het heruitgeven van de kranten) je het niet zou mogen publiceren.

 

Ze zullen zich wel gaan beroepen op allerlei regelgevingen die ik in dit topic al voorbij heb zien komen.

 

Feit blijft echter dat mijn intrepetatie van historische waarde veel meer weg heeft van geschiedenis.

 

Heb op Google eens rond gekeken, maar er zijn vele kranten uit de 1e en 2e wereld online terug te vinden. (Belgie Nederland).

 

Afijn, eerst maar eens afwachten wat mijn voorganger aangaf. Laat ze maar eens meer van hun tong zien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in dit geval is het eenvoudig. De jaargang betreft 1941. Auteursrecht vervalt na 70 jaren. Dus in 1941 + 70 = 2011 rechtenvrij. Zal dan wel een 1 krant inscannen en hier plaatsen. Dus nog even geduld.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderaan deze pagina staat een contactadres waar je gratis een eenvoudige vraag mag stellen. Misschien eens proberen je probleem daar neer te leggen.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Lijkt me dus enigsinds stug dat je gezien de historische waarde (lees: De huidige krantenuitgever ziet brood in het heruitgeven van de kranten) je het niet zou mogen publiceren.


Daarom lijkt mij ook dat Koen gelijk heeft. Misschien willen ze er geen uitspraken over doen. In ieder geval zijn er her en der genoeg kranten uit de oorlog (deze was overigens legaal) te vinden. Ik kan me ook niet voorstellen dat Wegener of TC Tubantia die niet zelf meer in het archief hebben.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
Het kan natuurlijk ook onder een rijksregeling vallen van
nasi propaganda,mein kampf is hier ook verboden


Totaal onvergelijkbaar hoor. Die kranten werden zoals ik al eerder aanhaalde geschreven door gewone journalisten al is wel te zien door de oorlog heen hoe de Duitsers er meer grip op krijgen. Alleen Mein Kampf is in Nederland niet te koop, uitgeven is verboden maar het boek zelf niet. Dat is bij de meeste bibliotheken te vinden.

Origineel bericht van: abrahamsat
maar ja op internet vind je ook alles!


In het geval van verboden materiaal tot het OM erachter komt.

Oh wil nog even heel flauw een grapje maken over je tikfout. Nasipropaganda? Is dat reclame van de Chinees? Zo. Ook weer gedaan wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beter om geen slapende bakkers waker te maken want deze zien overal brood in.

 

Als je deze nu gewoon op Internet geplaatst had dan was er niks aan de hand, els er dan toch iemand die hier over klaagt dan had je deze gewoon weer verwijdert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...