Ga naar inhoud


Instabiele ADSL verbinding


Belsat

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: sathopper
Ik heb de lijn niet getrimt maar KPN. Ik wil hem graag op een hogere waarde hebben zodat mijn modem zelf de best haalbare snelheid kan bepalen.


Dat doen ze niet, je kunt lang zeuren maar ze doen het echt niet.

Zou voor jou trouwens geen oplossing zijn want de volgende snelheid is 3Mbps en dan zal je lijn wel weer gaan klapperen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: EL PIÑO

Zou voor jou trouwens geen oplossing zijn want de volgende snelheid is 3Mbps en dan zal je lijn wel weer gaan klapperen.


Met een consumenten modem is de kans groot dat de lijn gaat klapperen maar mijn Siemens Speedstream regeld zichzelf keurig in op een stabiele snelheid. Dit werkte prima toen de monteurs v/d meetploeg de snelheid op 512/3000 hadden gezet. Helaas in korte stijd stond ik weer op 256/1500 i.v.m. de synchronisatie van mijn profiel met de DSLAM. smirk

Als er een volwaardig alternatief is kap ik met KPN.
Liggen ze niet wakker van. Ze liggen er zelfs niet wakker van dat het landelijk bedrijf waar ik voor werk overstapt op mobiel/data Vodafone door hun arrogante houding. Gaat wel even om 3000 abonnementen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal prima, maar voor mij blijft de concrete vraag:

 

Welk (consumenten)modem biedt de mogelijkheid om zelf de snelheid te "cappen" en hoe kom ik daar aan?

 

Aan mijn provider vragen doe ik liever niet omdat dat onomkeerbaar is.

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Ik weet dat je dat met de fritzbox zelf kan instellen, maar vind het weer een onstabiel kreng op een moeilijke lijn.

In de Fritzbox kun je de snelheid niet instellen waarmee hij traint met de DSLAM dit bepaald de DSLAM ten alle tijden!

De snelheid die je in de fritzbox kunt instellen gebruikt de fritzbox voor de QOS i.c.m. bijv.voip. Het kan namelijk zijn dat de werkelijke te halen snelheid lager is dan de snelheid waar het modem mee geconnect staat. Zo kan de fritzbox genoeg ruimte reserveren voor bijv. de Voip.. smile

Ik heb hier nu even een FB 7170 draaien op mijn 6.3KM lijn en ik moet zeggen dat hij erg stabiel draait. Staat nu al 34 dagen geconnect zonder resyncs. Moet wel zeggen dat de QOS voor de voip erg slecht werkt met welke instelling ook. De combinatie speedtouch (die ik als ATA ingesteld heb) Siemens modem werkt de voip een stuk beter. QOS regeld de Siemens dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok.

 

Wat dat stabiele betreft, traint hier toch een paar keer per dag opnieuw in icm de moeilijke lijn. Met de ST geen last.

 

Hoe is het gesteld met de hoogte qua intrainen met de fritz bij jou dan? Zit hier ook altijd een stuk lager in vergelijk met de ST. Wil de Fritz namelijk graag gebruiken, maar het kost me altijd 2 Mb in snelheid, ook met de laatste firmware.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper

Met een consumenten modem is de kans groot dat de lijn gaat klapperen maar mijn Siemens Speedstream regeld zichzelf keurig in op een stabiele snelheid. Dit werkte prima toen de monteurs v/d meetploeg de snelheid op 512/3000 hadden gezet. Helaas in korte stijd stond ik weer op 256/1500 i.v.m. de synchronisatie van mijn profiel met de DSLAM. smirk

Als er een volwaardig alternatief is kap ik met KPN.
Liggen ze niet wakker van. Ze liggen er zelfs niet wakker van dat het landelijk bedrijf waar ik voor werk overstapt op mobiel/data Vodafone door hun arrogante houding. Gaat wel even om 3000 abonnementen.


Sathopper,
Ik kan wel enigszins begrijpen waarom KPN de lijn zelf op een stabiele snelheid zet. 80% van de mensen heeft hier baat bij aangezien ze zelf totaal geen kennis hebben en alleen een stabiele verbinding willen. 15% zegt het zelf te kunnen maar kan het in de praktijk niet met als gevolg een boel gezeur als KPN de snelheid max zou zetten. wellicht kan en weet 5% hoe ze het zelf moeten doen. Je kunt echter niet van een provider verwachten dat ze aan die 5% tegemoet komen met de ellende die ze van de andere 95% voor hun kiezen krijgen als het niet goed gaat.

Als KPN DSL kan leveren in je woonplaats kan ik me bijna niet voorstellen dat er geen andere aanbieder is die ook DSL aanbied. Veel aanbieders maken gebruik van KPN Bitstream en een enkeling van een eigen netwerk. Zie hier je alternatief. Mogelijk toch maar meteen opzeggen en overstappen? Als er totaal geen andere aanbieder is dan is mogelijk KPN zo slecht nog niet?

Op je laatste punt kan ik wel het een en ander roepen, maar om een flame te voorkomen zal ik dat nalaten hier dieper op in te gaan. laten we het er maar op houden dat een aanbieder niet altijd iedereen koste wat het kost als klant wil hebben / behouden.

PS begrijp me niet verkeerd. Ook ik zou liever een uncapped DSL hebben in jouw geval, maar zie ook de andere kant van het verhaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel leerzaam allemaal;-) Als ik het goed begrijp heb ik concreet de keuze tussen een Fritzbox, Siemens Speedstream of Thomson Speedtouch.

 

Waar kan ik het beste mee beginnen???

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amfibia


Sathopper,
Ik kan wel enigszins begrijpen waarom KPN de lijn zelf op een stabiele snelheid zet. 80% van de mensen heeft hier baat bij aangezien ze zelf totaal geen kennis hebben en alleen een stabiele verbinding willen. 15% zegt het zelf te kunnen maar kan het in de praktijk niet met als gevolg een boel gezeur als KPN de snelheid max zou zetten. wellicht kan en weet 5% hoe ze het zelf moeten doen. Je kunt echter niet van een provider verwachten dat ze aan die 5% tegemoet komen met de ellende die ze van de andere 95% voor hun kiezen krijgen als het niet goed gaat.

Als KPN DSL kan leveren in je woonplaats kan ik me bijna niet voorstellen dat er geen andere aanbieder is die ook DSL aanbied. Veel aanbieders maken gebruik van KPN Bitstream en een enkeling van een eigen netwerk. Zie hier je alternatief. Mogelijk toch maar meteen opzeggen en overstappen? Als er totaal geen andere aanbieder is dan is mogelijk KPN zo slecht nog niet?

Op je laatste punt kan ik wel het een en ander roepen, maar om een flame te voorkomen zal ik dat nalaten hier dieper op in te gaan. laten we het er maar op houden dat een aanbieder niet altijd iedereen koste wat het kost als klant wil hebben / behouden.

PS begrijp me niet verkeerd. Ook ik zou liever een uncapped DSL hebben in jouw geval, maar zie ook de andere kant van het verhaal.


Wat de mogelijkheden ook mogen zijn mijn probleem is dat je gewoon niet fatsoenlijk contact met KPN kan krijgen over mijn vragen. Alles wordt afgekapt. Je merkt gewoon dat de rek met de klantvriendelijkheid er gewoon helemaal uit is.

Echter wel zeer goede ervaringen met de monteurs deze waren zeer gewillig en hebben meer voor mij gedaan wat hun opdracht was echt super. Deze monteurs geven ook aan dat er meer mogelijk is (toepassen o.a. van een ADSL repeater in het laatste verdeelstation) maar ook hun lopen tegen dezelfde firewall aan als ik.

Ik wil absoluut bereid om meer te betalen voor mijn verbinding om er het maximale uit te halen ook al betaal ik meer dan iemand met 20MB. Ik heb zelf de keuze gemaakt om in een buitengebied te gaan wonen. Als KPN nu gewoon een lijn langer dan bijv. 5km uitrust met een profesioneel modem (KPN business modem) ipv. de goedkope consumenten modems dat scheelt al een hoop.

Mijn grootste wens is gewoon de upload omhoog van 256 naar 512kbps technisch zeer goed mogelijk maar helaas smirk

Er is geen andere aanbieder die op mijn adres ADSL aanbied. Ook al kom je door de postcode check bij aanvraag word deze altijd afgewezen. eek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Ah ok.

Wat dat stabiele betreft, traint hier toch een paar keer per dag opnieuw in icm de moeilijke lijn. Met de ST geen last.

Hoe is het gesteld met de hoogte qua intrainen met de fritz bij jou dan? Zit hier ook altijd een stuk lager in vergelijk met de ST. Wil de Fritz namelijk graag gebruiken, maar het kost me altijd 2 Mb in snelheid, ook met de laatste firmware.


Mijn ervaring en het lezen van ervaringen van andere heeft mij geleerd dat er vaak veel verschil in de modems zit i.c.m. de verschillende ADSL lijnen. Met een paar rotte lassen in de kabel was de Siemens de beste en de Speedtough de slechste. Met een herstelde lijn doet de ST het een stuk beter. Bij de één werkt de Fritz box weer beter dan bij de ander. Er zijn zoveel verschillende factoren die het resultaat beinvloeden.

De fritzbox traint ongeveer net zo hoog in als de Siemens 780/2600kbps. De Speedtouch zit hoger 800/2900kbps maar de effectieve snelheid die gecapt is op op 256/1500 is weer lager dan de Siemens en de FB.

Toen mijn lijn even op 512/3000kbps heeft gestaan had ik alleen de ST en de siemens. De ST ging echter weer klapperen omdat deze koste wat het kost die 512/3000 probeerde te halen. De siemens regelde zelf terug naar een stabiele snelheid. mooi te zien in de log files.

De Siemens business modems zijn echter niet meer te koop. Maar worden voor een prikkie nog wel eens 2de hands aangeboden. Deze modems zijn ADSL-1 dus max 8MB.

Oh ja nog vergeten te vermelden de meegeleverde splitter kabel van de Fritsbox is slecht. Kost mij 300kbps op de intrain snelheid. Zit nu een 15cm getwist kabeltje tussen het modem en het ISRA punt die ik al voor de Siemens gemaakt had.

Wat trouwens ook veel scheelde was dat de monteur de binnenkomende lood/papier kabel met ca. 10cm heeft ingekort.
Het papier droogt uit/ trekt vocht aan en geeft dan veel demping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sathopper,

 

 

als je ver weg zit van de centrale en daardoor eigenlijk vrijwel geen dsl kunt krijgen, dan is er theoretisch de mogelijkheid dat er een repeater onderweg geplaatst wordt.

Dit kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

 

Dit wordt nog wel eens toegepast in afgelegen gebieden als er voldoende animo is voor dsl.

 

als je buren ( geen idee hoe ver die wegzitten ) ook willen dan heb je kans dat je dat voor elkaar kunt krijgen. Maar zal waarschijnlijk wel een lijdensweg worden.

 

Laatste optie is natuurlijk om internet via sat te nemen. er zijn hele volksstammen die op deze manier internet krijgen.

( niet echt lekker voor sommige toepassingen waar je zo min mogelijk delay wilt, maar het werkt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amfibia
Sathopper,


als je ver weg zit van de centrale en daardoor eigenlijk vrijwel geen dsl kunt krijgen, dan is er theoretisch de mogelijkheid dat er een repeater onderweg geplaatst wordt.
Dit kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Dit wordt nog wel eens toegepast in afgelegen gebieden als er voldoende animo is voor dsl.

als je buren ( geen idee hoe ver die wegzitten ) ook willen dan heb je kans dat je dat voor elkaar kunt krijgen. Maar zal waarschijnlijk wel een lijdensweg worden.

Laatste optie is natuurlijk om internet via sat te nemen. er zijn hele volksstammen die op deze manier internet krijgen.
( niet echt lekker voor sommige toepassingen waar je zo min mogelijk delay wilt, maar het werkt)


Ons hele dorp 600 mensen zit op 5km van de wijkcentrale dus ze zouden veel mensen blij maken. Maar ik denk dat KPN de nieuwe mega wijken met 1000de aansluitingen veel interessanter vind. Er is rechtstreeks of via medewerkers nauwelijks contact te krijgen met KPN dus ik reken nergens meer op om iets te organiseren. Dit hebben we in mijn vorige woonplaats ook geprobeerd. Alleen toen we zelf een Wifi netwerk opgebouwd hadden in onze gemeente wisten ze niet hoe snel ze centrale naar ADSL moeesten ombouwen met als gevolg dat ons wifi netwerk wegens gebrek aan belangstelling is gestorven.

Satelliet heb ik thuis al mee gewerkt en ik werkt er zakelijk mee maar is voor de surfer geen optie vanwege de grote delay en nog veel te duur.

HSUPA beschikbaar op mijn werk 1,8MB up 7.2MB down is erg interessant. Helaas nog geen betaalbare flat free en hier bij mij thuis nog niet beschikbaar.
Gaat wel komen dus heb ik hier mijn hoop op gevestigd. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper


Ons hele dorp 600 mensen zit op 5km van de wijkcentrale dus ze zouden veel mensen blij maken. Maar ik denk dat KPN de nieuwe mega wijken met 1000de aansluitingen veel interessanter vind. Er is rechtstreeks of via medewerkers nauwelijks contact te krijgen met KPN dus ik reken nergens meer op om iets te organiseren. Dit hebben we in mijn vorige woonplaats ook geprobeerd. Alleen toen we zelf een Wifi netwerk opgebouwd hadden in onze gemeente wisten ze niet hoe snel ze centrale naar ADSL moeesten ombouwen met als gevolg dat ons wifi netwerk wegens gebrek aan belangstelling is gestorven.



Wiaf zeker? :-)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...